Gå til innhold

Fjerne migrene med healing?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har lenge slitt med migrene, og har prøvd nær sagt alt for å bli kvitt det. Jeg har brukt medisiner, forsøkt Botox-behandling, og vært hos både kiropraktor, naprapat og andre behandlingsformer som biopat. Dessverre har jeg ikke fått noe varig resultat, og smertene er fortsatt en del av hverdagen.

Jeg er derfor på jakt etter nye løsninger og lurer på om noen har erfaring med healing eller alternative behandlingsformer som kan ha hjulpet dem med migrene? Jeg er åpen for å prøve nye tilnærminger og håper noen kan dele sine erfaringer.

Alle tips og råd tas imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan be for deg. 

Anonymkode: 054c7...39e

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan be for deg. 

Takk ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Healing er bullshit.

Anonymkode: 2c2ef...b53

• Liker 5
Skrevet

Healing er å kaste bort tid, penger og energi på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Værhyggelig skrev (33 minutter siden):

Takk ❤️

Har bedt og gjør det i morgen og. Værsågod.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Værhyggelig skrev (49 minutter siden):

Hei alle sammen!

Jeg har lenge slitt med migrene, og har prøvd nær sagt alt for å bli kvitt det. Jeg har brukt medisiner, forsøkt Botox-behandling, og vært hos både kiropraktor, naprapat og andre behandlingsformer som biopat. Dessverre har jeg ikke fått noe varig resultat, og smertene er fortsatt en del av hverdagen.

Jeg er derfor på jakt etter nye løsninger og lurer på om noen har erfaring med healing eller alternative behandlingsformer som kan ha hjulpet dem med migrene? Jeg er åpen for å prøve nye tilnærminger og håper noen kan dele sine erfaringer.

Alle tips og råd tas imot med stor takk!

Vet du hva som gir deg migrene? Lukt, lyd, lys, dårlig søvn, for mye koffein, lite væske, stress, angst, matvarer, for lite mat, øyesykdommer/syn, hvordan kjeven er plassert.. Har du funnet ut av det; hmmm? Det er vesentlig informasjon. 

Anonymkode: 71e9d...07e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet du hva som gir deg migrene? Lukt, lyd, lys, dårlig søvn, for mye koffein, lite væske, stress, angst, matvarer, for lite mat, øyesykdommer/syn, hvordan kjeven er plassert.. Har du funnet ut av det; hmmm? Det er vesentlig informasjon. 

Anonymkode: 71e9d...07e

Har hormonell migrene og blir lyd, lys og luktsensitiv som følge av migrenen. Migrenen kan også utløses av stress, kjeven og nakken strammer seg under anfall. Migrene med aura. Vært helt utmatta/fatigue tilstand etter anfallet +++mer

Har prøvd å endra kostholdet med å holde meg unna ultaprosessert mat, rødt kjøtt, sukker, alle former for korn, melkefri diett og ingen alkohol. Har tidligere aldri fått et anfall som følge av en bestem matrett, som jeg har klart å kartlegge.

Har prøvd å holde meg i fysisk aktivitet, men opplever at en lett hodepine da kan gå over i migrene anfall. Så er for tiden veldig lite aktiv da jeg stortsett enten går rundt med hodepine i variert grad om jeg ikkje har migrene.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du blir desperat, men migrene er en nevrologisk sykdom og healing hjelper ikke på det.  Du har også testet CGRP-hemmere?

Anonymkode: ceb67...1d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også migrene og har prøvd alt som er, selv med å fjerne alle triggere, ta medisiner og forebyggende, har jeg fortsatt smertefulle anfall hver måned som ingenting tar. Har prøvd i 20 år. 

Anonymkode: d68f2...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Apuipta gav meg et nytt liv. Har nesten ikke anfall mer, og det jeg har er svak hodepine som ikke kan sammenlignes. Ville holdt meg til nevrologer, ikke alternativ behandling mot migrene. Bruk heller pengene på privat nevrolog som kan migrene hvis du ikke får offentlig.  Prøvde også å endre meg selv hele tiden, kostholdet, tankegang, stresshåndtering, avspenning, søvn osv... tenkte jo at bare jeg hjorde alt riktig ville det hjelpe. Selvfølgelig hjelper sunn livsstil på generell basis, fordi alt blir lettere av å være i form, men det hjalp ikke egentlig mot selve migrenen.  Trening gav meg også mer hodepine og kunne utløse kraftige anfall, så det var vanskelig. Hadde nesten gitt opp da jeg fikk prøve denne medisinen. Er ikke i tvil om at den virket. Men hadde prøvd ulike før, de virker ikke likt for alle. Migrene forskning har heldigvis gjort store fremskritt så ikke gi opp. 

Anonymkode: b7853...a20

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Værhyggelig skrev (1 time siden):

Har hormonell migrene og blir lyd, lys og luktsensitiv som følge av migrenen. Migrenen kan også utløses av stress, kjeven og nakken strammer seg under anfall. Migrene med aura. Vært helt utmatta/fatigue tilstand etter anfallet +++mer

Har prøvd å endra kostholdet med å holde meg unna ultaprosessert mat, rødt kjøtt, sukker, alle former for korn, melkefri diett og ingen alkohol. Har tidligere aldri fått et anfall som følge av en bestem matrett, som jeg har klart å kartlegge.

Har prøvd å holde meg i fysisk aktivitet, men opplever at en lett hodepine da kan gå over i migrene anfall. Så er for tiden veldig lite aktiv da jeg stortsett enten går rundt med hodepine i variert grad om jeg ikkje har migrene.

Stressmestringskurs, kanskje? Eventuelt kognitiv terapi?

Jeg opplever at migrene og stress henger veldig sammen for min del. Jeg har færre anfall når jeg er i psykisk balanse. Etter at jeg fikk kognitiv/metakognitiv terapi (mot angst) fikk jeg også langt færre migreneanfall, pga. at stressnivået mitt sank dramatisk. Det er egentlig utrolig, da noen situasjoner som alltid stresset meg og gav meg migrene nå har vært helt uproblematiske i over 5 år.

Anonymkode: 8e11b...57b

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold.

Matas, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...