AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:19 #1 Skrevet lørdag kl. 16:19 Jeg har hatt eksem i mange år. Men i senere tid har eksem i ansikte eskalert. Jeg har brukt hydrokortison og fuktighetskrem, men lurer på om noen har råd om andre ting jeg kan prøve? Har vært utredet hos hudlege flere ganger uten noen spesiell framgang. Anonymkode: 7ce29...e93 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:27 #2 Skrevet lørdag kl. 16:27 Er det seboreisk eksem du har, så kan du prøve med fungoral. Lag skum av det, smør i ansiktet og la det virke 3-5 minutter og skyll av. Fungoral 20 mg/ml sjampo 120 ml - Apotek 1 Anonymkode: 6057c...1dc
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:28 #3 Skrevet lørdag kl. 16:28 Jeg har en flekk på haka. Som blir veldig hissig innimellom. Flaker godt. Og rødt. Klør som faen mane ganger. Men lar jeg den vær og bare smøre med fuktighetskrem så klarer jeg å holde den nogenlunde i sjakk. Jeg kan ikke ha på sminke på den. Da blir det ille. men alle på apoteket sier at jeg skal smøre med en feit krem. Da blir den værre. Så jeg har unngått det. Anonymkode: e9652...5b6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:28 #4 Skrevet lørdag kl. 16:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det seboreisk eksem du har, så kan du prøve med fungoral. Lag skum av det, smør i ansiktet og la det virke 3-5 minutter og skyll av. Fungoral 20 mg/ml sjampo 120 ml - Apotek 1 Anonymkode: 6057c...1dc Det er atopisk eksem Anonymkode: 7ce29...e93 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:35 #5 Skrevet lørdag kl. 16:35 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er atopisk eksem Anonymkode: 7ce29...e93 Er du sikker? For det står jo i omtalen fra apoteket : "Mot flass og andre hudforandringer i hodebunnen (seboreisk eksem)" Men jeg kom faktisk tilbake til å skrive det om atopisk eksem, for jeg husket på denne fra KK - Hele livet har jeg slitt med eksem. Et reseptfritt middel til 200 kroner ble redningen min Og hun brukte / bruker fungoral, ja. Kanskje det funker for begge typene eksem. Anonymkode: 6057c...1dc
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:39 #6 Skrevet lørdag kl. 16:39 Elidel er det eneste som har hjulpet meg, i kombinasjon med canoderm. Bruker elidel så fort jeg kjenner kløe, før rødbeten kommer. Funker hver gang, men min eksem er stressutløst, så jeg vet ikke om det ville hjulpet om jeg ikke visste hva triggerne er. Anonymkode: 8e807...dd2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:40 #7 Skrevet lørdag kl. 16:40 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du sikker? For det står jo i omtalen fra apoteket : "Mot flass og andre hudforandringer i hodebunnen (seboreisk eksem)" Men jeg kom faktisk tilbake til å skrive det om atopisk eksem, for jeg husket på denne fra KK - Hele livet har jeg slitt med eksem. Et reseptfritt middel til 200 kroner ble redningen min Og hun brukte / bruker fungoral, ja. Kanskje det funker for begge typene eksem. Anonymkode: 6057c...1dc Nå siterer jeg meg selv 😄 Beklager, jeg skjønte ikke at du som svarte var Ts! (Jeg trodde du svarte generelt på at Fungoral virket på atopisk eksem.) Da krysser jeg fingre og håper at din atopiske eksem blir bedre av fungoral, akkurat som Benedickte sin ble ❤️ Anonymkode: 6057c...1dc
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:42 #8 Skrevet lørdag kl. 16:42 Har du prøvd å fjerne inflammatoriske matvarer? Mange får også bedre hud av å kutte melkeproukter. Anonymkode: 2d6e2...a4e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå