Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre videre med håret mitt og trenger noen tips!  Nærmer meg 40 og har fått noen grå innimellom. I mørkt brunt hår er det ganske synlig. Tidligere har jeg vært hos frisør og farget det et hakk mørkere enn hva jeg har naturlig. Dette har jeg gjort et par ganger i året. Nå føler jeg det begynner å bli nødvendig med farging etter bare 8 uker. Det blir litt i dyreste laget. Hva gjør andre? Er det lurt å ta glansvask eller lignende hjemme mellom frisørbesøk? Noen som har tips? 
Hvis det har noe å si kler jeg best en relativt mørk kald brun hårfarge og har langt hår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Capazitet skrev (2 timer siden):

Denne brukar eg for tida, det er ein kald brun permanentfarge:

Palette Intensive Creme Coloration - Palette - Hårfarge | Shopping4net

Eg kjøpte min på Sparkjøp butikken.

Er litt bekymret for at håret skal se «hjemmefarget» ut med permanent farge som bygger seg opp i tuppene eller blir ujevnt påført. Hvor ofte farger du og hvilken lengde har du på håret? 

Skrevet
challi skrev (36 minutter siden):

Er litt bekymret for at håret skal se «hjemmefarget» ut med permanent farge som bygger seg opp i tuppene eller blir ujevnt påført. Hvor ofte farger du og hvilken lengde har du på håret? 

Har halvlangt hår og fargar det ca kvar 3./4. månad. Er også over 50 og har ein del grått ved tinningane

Skrevet (endret)

«Bare» 8 uker er lenge, mitt hår vokser så fort at jeg ser tydelig ettervekst uke 3. 

Anbefaler ByBente innimellom frisør om du vil fortsette der.

Kanskje 5.1, det kan de gi råd om. 

De har egen pakke for kun oppfriskning av mørke lengder - ligger video på IG. 

Endret av AprilLudgate
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er og brunette men er helt grå nå. Lot det vokse ut under pandemien da alt var stengt og så har jeg jamen startet med fargingen igjen. jeg fikk mange gode tilbakemeldinger på mitt sølvgrå hår men følte meg "gammel"

Jeg går til frisør og farger det i en lys brun varm tone. Etter tre uker er det synlig ettervekst og jeg farger det hver 6 uke sånn omtrent.

Anonymkode: b136b...23a

Skrevet

Jeg farger bare håret selv, aldri hos frisør. Farger ca hver 3.uke og bruker fargespray på etterveksten den siste uka før farging. Jeg farger kun etterveksten så fargen blir mest mulig naturlig, med lysest tupper og mørkest innerst, ikke motsatt som det lett blir hvis man farger alt hver gang. 

Anonymkode: 30deb...5e4

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (10 timer siden):

«Bare» 8 uker er lenge, mitt hår vokser så fort at jeg ser tydelig ettervekst uke 3. 

Anbefaler ByBente innimellom frisør om du vil fortsette der.

Kanskje 5.1, det kan de gi råd om. 

De har egen pakke for kun oppfriskning av mørke lengder - ligger video på IG. 

Prøvde by Bente i fjor en gang, men da var jeg ikke så fornøyd. Mulig jeg bare var uheldig og må prøve igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg farger bare håret selv, aldri hos frisør. Farger ca hver 3.uke og bruker fargespray på etterveksten den siste uka før farging. Jeg farger kun etterveksten så fargen blir mest mulig naturlig, med lysest tupper og mørkest innerst, ikke motsatt som det lett blir hvis man farger alt hver gang. 

Hvordan klarer du å få det kun i etterveksten? Deler du i seksjoner? Jeg syns det er så vanskelig å se hva jeg holder på med når jeg gjør det selv. Må kanskje bare øve.. 

Skrevet

Drømmen er å finne en fin farge og klare det selv, da hadde jeg jo spart titusener. 

Skrevet

Jeg gjør på en prikk helt likt som deg. Skriver dato for farging i kalenderen.

Skrevet

Jeg farger ettervekst med 7.1 farge fra L’oereal. Tips fra frisøren min. 

Skrevet
challi skrev (4 timer siden):

Prøvde by Bente i fjor en gang, men da var jeg ikke så fornøyd. Mulig jeg bare var uheldig og må prøve igjen. 

Ah ok. Hva prøvde du og ikke var fornøyd med?

Jeg har bare prøvd toner - skal prøve minicolor etterhvert.

Jeg har vært fornøyd med Wella sin semipermanente - dvs: den må vokses helt ut. Slipper endel farge over tid, men den er jo permanent som alt i butikk. 

Skrevet
Nimbus skrev (3 timer siden):

Jeg farger ettervekst med 7.1 farge fra L’oereal. Tips fra frisøren min. 

Hvilken type?

Skrevet
challi skrev (4 timer siden):

Hvordan klarer du å få det kun i etterveksten? Deler du i seksjoner? Jeg syns det er så vanskelig å se hva jeg holder på med når jeg gjør det selv. Må kanskje bare øve.. 

Ja, men deler i seksjoner og gjør som frisøren.

Bak må man jo blingse litt, men du får en feeling av lengden på strøkene når du har tatt topp/sider. 

Jeg tok aldri all ettervekst hver gang. Kun foran, oppå, sider ca halve hodet. Så nederst (fordi man jo avogtil har hestehale). 

Kanskje hver 3 gang tok jeg all ettervekst. Men man tar jo ikke lengdene, det holder å skumme opp før du skyller. 

Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Hvilken type?

Den vanlige man får på parfymeri . Men viktig at det er 7.1 for å  få en kald og ikke gylden farge 

Endret av Nimbus
Skrevet
Nimbus skrev (8 minutter siden):

Den vanlige man får på parfymeri . Men viktig at det er 7.1 for å  få en kald og ikke gylden farge 

Ja, men jeg mente produktlinje - Loreal har flere :) 

Skrevet

Jeg har bare noen få grå, har brukt øyenbrynsfarge på disse. 

Anonymkode: f975c...4a1

Skrevet
AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Ja, men jeg mente produktlinje - Loreal har flere :) 

Bruker Exellence fra L’Oreal. Alltid vellykket. Brukte nr 8.1 før, men ble anbefalt av frisør å bruke 7.1 fordi det da ikke lysner håret, bare dekker det grå

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...