Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liv er vakkert! Gå for det!

Anonymkode: f3371...0e9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns Liv er det vakreste navnet på jord. Derfor gav jeg datteren min det navnet. Det står godt alene og passer på både barn og gamle. Det er ikke et sjeldent navn og heller ikke vanlig. De siste 10-15 årene har det vært mellom 60 og 120 i året, som får der navnet.  Jeg syns det er et klassisk, gammelt, stødig, norsk navn, som passer for alle aldre. 

Anonymkode: 6313f...540

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er et sterkt og kraftfullt navn, nydelig og passende både som liten og voksen. Angrer på at jeg ikke brukte det selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Annenanna skrev (På 17.1.2026 den 15.50):

Har tenkt på å kalle jenta vår Liv, men nå når hun er kommet så føles det litt kort og voksent og betydningsfullt på godt og vondt. Er ikke like begeistret for Live eller Liv i dobbeltnavn. 

Fungerer det som barn eller er det et navn man må «vokse inn i»? 
Hvordan trives dere som er Liv eller har en liten Liv med navnet?

Jeg har en Liv, blir 28, hun har et navn til, på 5 bokstaver, men det er helt unikt, så det holder jeg for meg selv. Nydelig navn, kan ikke fordra  Live og Liva, er det Liv, så er det Liv.

Anonymkode: 2ae52...184

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2026 den 21.13):

Kunne aldri kalt ungen min for liv. Det er et kjipt kjerringnavn😅 da er live eller Liva bedre. 

Anonymkode: 98a89...888

Sier du det, men så bra da, så får vi som har en Liv beholde navnet for oss selv. Liva er jo bare latterlig...

Skrevet

Takk for alle svar! Blir nok det vi går for. Fint å lese om flere som er glad i navnet 😊

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Liv! Verdens fineste navn i mine øyne. Man skal være voksen mesteparten av livet, så jeg tenker at det er mye viktigere å se for seg navnet på et voksent menneske enn på et lite barn.

Anonymkode: fd758...cf5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2026 den 19.43):

Jeg ble mobbet som barn/ungdom.

*Tro og Liv

*underLiv

*Livmor

*No bli d Liv, raj raj 

Osv

Jeg liker ikke navnet mitt. Heter "bare"  Liv

Anonymkode: 5b80e...1cc

Hehe, min venninne heter Liv, og ja, hun får ofte høre ting som dette ;)
Et koselig navn, synes jeg. Min venninne heter et dobbeltnavn, men bruker som regel bare Liv. 

Anonymkode: 1f0a4...2a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2026 den 10.38):

Jeg har en Liv, blir 28, hun har et navn til, på 5 bokstaver, men det er helt unikt, så det holder jeg for meg selv. Nydelig navn, kan ikke fordra  Live og Liva, er det Liv, så er det Liv.

Liv Eleni ☺️

Anonymkode: ccaee...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...