Annenanna Skrevet lørdag kl. 14:50 #1 Skrevet lørdag kl. 14:50 Har tenkt på å kalle jenta vår Liv, men nå når hun er kommet så føles det litt kort og voksent og betydningsfullt på godt og vondt. Er ikke like begeistret for Live eller Liv i dobbeltnavn. Fungerer det som barn eller er det et navn man må «vokse inn i»? Hvordan trives dere som er Liv eller har en liten Liv med navnet?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:41 #2 Skrevet lørdag kl. 15:41 Dattera til ei venninne heter Liv. Verdens skjønneste jente på fire år. Nå assosierer man jo navn til personer, så for meg passer det kjempegodt til ei lita jente 😍 Jeg liker det best alene. Et navn som er "lyst og lett", og positivt. Minner om vår og sommer! Anonymkode: 594e0...aec 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:19 #3 Skrevet lørdag kl. 18:19 Kjempefint! Anonymkode: af31a...ea3 2
Tidsklemmen Skrevet lørdag kl. 18:21 #5 Skrevet lørdag kl. 18:21 (endret) Jeg syns Liv er et kjempe fint og et vakkert navn. Dobbeltnavn er unødvendig. Endret lørdag kl. 18:21 av Tidsklemmen 2
jukkapalme Skrevet lørdag kl. 18:23 #6 Skrevet lørdag kl. 18:23 Syns det er et kjempefint navn som er aller finest alene. 2 1
Lorieen Skrevet lørdag kl. 18:27 #7 Skrevet lørdag kl. 18:27 Det er et nydelig navn. Står seg godt alene, men kan også kombineres med et andre fornavn. 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:00 #9 Skrevet lørdag kl. 19:00 Hva med Olivia? Anonymkode: 5e502...22c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:03 #10 Skrevet lørdag kl. 19:03 Liv er klassisk og fint (veldig mye mer originalt enn toppnavnet Olivia). Anonymkode: 1a07f...176 6
Summeer Skrevet lørdag kl. 19:05 #11 Skrevet lørdag kl. 19:05 Liv er på vei opp på navnestatistikken tror jeg. Kjenner flere små Liv'er 💕 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:13 #12 Skrevet lørdag kl. 20:13 Kunne aldri kalt ungen min for liv. Det er et kjipt kjerringnavn😅 da er live eller Liva bedre. Anonymkode: 98a89...888
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:43 #13 Skrevet tirsdag kl. 11:43 AnonymBruker skrev (På 17.1.2026 den 21.13): Kunne aldri kalt ungen min for liv. Det er et kjipt kjerringnavn😅 da er live eller Liva bedre. Anonymkode: 98a89...888 Liv er på full fart oppover navnestatistikken, I motsetning til Live som er veldig 2015 og Liva som høres ut som en margarintype. Anonymkode: aac48...a2e 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:43 #14 Skrevet tirsdag kl. 18:43 Jeg ble mobbet som barn/ungdom. *Tro og Liv *underLiv *Livmor *No bli d Liv, raj raj Osv Jeg liker ikke navnet mitt. Heter "bare" Liv Anonymkode: 5b80e...1cc
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:11 #15 Skrevet tirsdag kl. 20:11 Min datter heter Liv. Hun har et navn til men kaller seg nå kun Liv på skolen. Jeg synes det er et flott sterkt og stødig navn. Du må ikke finne på å kalle barnet Olivia det er et navn i tiden, mens Liv er et navn for evigheten Anonymkode: bf356...248
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:22 #16 Skrevet tirsdag kl. 20:22 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min datter heter Liv. Hun har et navn til men kaller seg nå kun Liv på skolen. Jeg synes det er et flott sterkt og stødig navn. Du må ikke finne på å kalle barnet Olivia det er et navn i tiden, mens Liv er et navn for evigheten Anonymkode: bf356...248 Jeg syntes for øvrig det samme som deg ts, navnet var litt voksent, det hjalp jo heller ikke at det og er min mors navn. Vi ga da datteren vår et navn til men egentlig står Liv veldig fint alene. Hun har vokst inn i navnet sitt ja. Anonymkode: bf356...248
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:32 #17 Skrevet tirsdag kl. 22:32 Datteren min heter Liv. Har ikke møtt andre små barn som heter det. Stødig, enkelt å uttale på norsk og engelsk, enkelt å skrive, klassisk og blir aldri «utrendy». Et av de vanligste navnene i Norge, MEN det er de som er 70+ som er grunnen til det. Så det vil ikke akkurat kry med Liv i 1. klasse. Vi elsker navnet, andre liker det ikke. Sånn er det jo med alle navn. Anonymkode: 59491...a4a
Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl. 22:40 #18 Skrevet tirsdag kl. 22:40 Jeg synes Liv er utrolig vakkert. Olivia er jo veldig mye brukt. Liv er et sterkt, nydelig og feminint navn. Har ei venninne som har kalt jenta si det, så jeg forbinder det ikke med eldre. I så fall generasjonen over. Har selv oldeforeldrenavn på mine unger.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:05 #19 Skrevet onsdag kl. 13:05 Jeg synes Liv er kjempefint. Liker også veldig godt Gro, som er et annet, kort, norrønt kvinnenavn. Anonymkode: e819f...f15
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:08 #20 Skrevet onsdag kl. 13:08 Jeg syns Liv er veldig fint. Klassisk og vakkert. Anonymkode: 51d9d...264
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå