AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:32 #1 Skrevet lørdag kl. 14:32 Er det forskjell på sånne nudler man kjøper i enkeltpakker med smakstilsetninger og eggrnudler man kjøper i større pakker? Er eggenudlene sunnere eller naturligere, eller er det akkurat det samme hvis man ser bortifra de små pakkene med krydder og olje? Anonymkode: 15688...293
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:33 #2 Skrevet lørdag kl. 14:33 De små pakkene er vel ofte frityrstekte, og fullt av usunt fett og kalorier. Anonymkode: eb34c...974 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:33 #3 Skrevet lørdag kl. 14:33 Det er ikke spesielt stor forskjell på selve nudlene. Mange av instant-nudlene er også eggnudler. Men det er forskjell på nudler generelt. F.eks er risnudler sunnere enn eggnudler (tror jeg). Også har man fullkornsnudler. Anonymkode: 49817...c4e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:36 #4 Skrevet lørdag kl. 14:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De små pakkene er vel ofte frityrstekte, og fullt av usunt fett og kalorier. Anonymkode: eb34c...974 Er de det? Det visste jeg ikke! Jeg hadde hørt at de var mindre sunne, men ikke hvorfor. Det forklarer jo saken. TS. Anonymkode: 15688...293
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:49 #5 Skrevet søndag kl. 14:49 AnonymBruker skrev (På 17.1.2026 den 15.36): Er de det? Det visste jeg ikke! Jeg hadde hørt at de var mindre sunne, men ikke hvorfor. Det forklarer jo saken. TS. Anonymkode: 15688...293 De instant-nudlene er det ja. Det være seg mr.lee, buldak, maggie, abc, shin, jin osv osv. Men steike så gode enkelte av de er. Man kan jo lage mer ut av de enn å bare koke de med vann. Men om du ser på ingredienslisten på 'vanlige' nudler, så er det kun hvetemel og vann. Mens eggnudler har Hvetemel (HVETE 70%, DURUMHVETE 30%), EGG (5%), salt. Nudler som ikke er frityrstekte er selvsagt sunnere Anonymkode: 76f83...842
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:51 #6 Skrevet søndag kl. 14:51 For å gjøre det litt mer næringsrikt, men fortsatt beholde enkelheten av instant nudler, så pleier jeg ha en neve og to med frosne wok-grønnsaker oppi med nudlene (de blir varme og ferdige på de minuttene nudlene koker). Jeg pleier også å koke 7 egg i eggekoker et par ganger i uken, så da tar jeg 1 eller 2 egg og kutter i fire og har oppi nudelskålen til slutt. Så får jeg et mer komplett måltid med grønnsaker og proteiner. Anonymkode: 49817...c4e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå