AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Skrevet 17. januar Hvis man hyrer et firma til en delvis oppussing av badet (nytt inventar, men ikke bytt av veggfliser, for eksemepel), er det da meningen at man skal skure ned hver eneste krik og krok av badet sitt selv på forhånd, eller tar firmaet en skikkelig runde før de begynner? Anonymkode: 4790a...9dc
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Skrevet 17. januar Bytte av skap o.l du tenker på? Nei, de vasker nok ikke ned badet for deg. De demonterer og monterer nytt. Anonymkode: df52e...c1c 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bytte av skap o.l du tenker på? Nei, de vasker nok ikke ned badet for deg. De demonterer og monterer nytt. Anonymkode: df52e...c1c Takk for svar. Jeg skal bytte alt, egentlig. Inkludert do. Så det vil si at jeg må trekke frem vaskemaskinen min og skure ned godt bak den før de kommer? Jeg vil ikke at de skal sette inn en ny maskin inntil en skitten vegg, for eksempel. Anonymkode: 4790a...9dc
Grønnsaksvaffel Skrevet 17. januar #4 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Jeg skal bytte alt, egentlig. Inkludert do. Så det vil si at jeg må trekke frem vaskemaskinen min og skure ned godt bak den før de kommer? Jeg vil ikke at de skal sette inn en ny maskin inntil en skitten vegg, for eksempel. Anonymkode: 4790a...9dc Vaskemaskinen skal ut og inn igjen på samme sted uten at det skal gjøres noe med vegg og gulv?
AnonymBruker Skrevet 17. januar #5 Skrevet 17. januar Diskuter dette med firmaet som faktisk skal til deg, for det er kun med dem du kan avtale hva som skal gjøres og til hvilken pris. Anonymkode: f3e83...2b7
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Skrevet 17. januar Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden): Vaskemaskinen skal ut og inn igjen på samme sted uten at det skal gjøres noe med vegg og gulv? Mulig jeg skal skifte gulvet, jeg har ikke helt bestemt meg. Veggene blir værende. Men som AB over her sier, jeg får vel bare ta det med firmaet når den tid kommer. Lurte bare på om noen visste om det fantes en slags standard her. Anonymkode: 4790a...9dc
AnonymBruker Skrevet 17. januar #7 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for svar. Jeg skal bytte alt, egentlig. Inkludert do. Så det vil si at jeg må trekke frem vaskemaskinen min og skure ned godt bak den før de kommer? Jeg vil ikke at de skal sette inn en ny maskin inntil en skitten vegg, for eksempel. Anonymkode: 4790a...9dc Du må nok dra ut vaskemaskinen og vaske ned selv, ja. Det er vel rørleggerfirma som kommer og gjør jobben, og sjansen for at de snur i døra om det er veldig skittent er større enn at de vasker ned. Har aldri hørt om et eneste firma som vasker ned badene når de skifter innredning. At de snur i døra for at det er møkkete har jeg hørt om. Det er tross alt deres arbeidsplass. Anonymkode: df52e...c1c 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar #9 Skrevet 17. januar De er rørleggere, flisleggere og snekkere, ikke vaskepersonell. Du må vaske selv. Anonymkode: b8873...a47
AnonymBruker Skrevet 17. januar #10 Skrevet 17. januar Ok, tusen takk for svar! Anonymkode: 4790a...9dc
AnonymBruker Skrevet 17. januar #11 Skrevet 17. januar Tror du skal slite med å finne håndverkere som tar normal vasking for deg. Anonymkode: 0c949...2d1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #12 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du skal slite med å finne håndverkere som tar normal vasking for deg. Anonymkode: 0c949...2d1 Ja, altså, jeg lurte på en måte på om de har noen slags vask som er mer enn "normal". Om de hadde noen hardcore fettfjernende monstergreier de sprøyter over når badet er strippet for alt, f.eks., slik at de ikke kommer til å "bygge inn" gjenværende smuss, og som da gjør min vask overflødig. Men da vet jeg at jeg skal sørge for at det slett ikke er igjen noe smuss når de kommer! Anonymkode: 4790a...9dc
AnonymBruker Skrevet 17. januar #13 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da vet jeg at jeg skal sørge for at det slett ikke er igjen noe smuss når de kommer! Anonymkode: 4790a...9dc Det er etter at de er ferdig du vil ha behov for å vaske ned badet. Anonymkode: 0c949...2d1 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 17. januar #14 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis man hyrer et firma til en delvis oppussing av badet (nytt inventar, men ikke bytt av veggfliser, for eksemepel), er det da meningen at man skal skure ned hver eneste krik og krok av badet sitt selv på forhånd, eller tar firmaet en skikkelig runde før de begynner? Anonymkode: 4790a...9dc Man trenger ikke å vaske ned et helt bad for å bytte vask, toalett og dusjkabinett. Vil du ha det vasket så må du be om det. Du må kanskje selv vurdere om du synes det er verdt å betale noen 750-800,- timen for å vaske badet, eller om du heller skal gjøre det selv 😅
AnonymBruker Skrevet 17. januar #15 Skrevet 17. januar Men i alle.. Det er da normalt å ha dialog med selskapet om hvem som gjør hva, og når. Anonymkode: 2902c...20f
AnonymBruker Skrevet 17. januar #16 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men i alle.. Det er da normalt å ha dialog med selskapet om hvem som gjør hva, og når. Anonymkode: 2902c...20f Er det meg (TS) du sier "i alle" til? Jeg har ikke kontaktet firma enda, jeg lurte bare på om noen visste hva som var vanlig. Jeg liker å vite hva jeg har i vente. Anonymkode: 4790a...9dc
AnonymBruker Skrevet 17. januar #17 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det meg (TS) du sier "i alle" til? Jeg har ikke kontaktet firma enda, jeg lurte bare på om noen visste hva som var vanlig. Jeg liker å vite hva jeg har i vente. Anonymkode: 4790a...9dc Det du avtaler med firmaet... Anonymkode: 2902c...20f
Grønnsaksvaffel Skrevet 17. januar #18 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig jeg skal skifte gulvet, jeg har ikke helt bestemt meg. Veggene blir værende. Men som AB over her sier, jeg får vel bare ta det med firmaet når den tid kommer. Lurte bare på om noen visste om det fantes en slags standard her. Anonymkode: 4790a...9dc Hvis du skal bytte golv ser jeg ikke noe poeng i å vaske det siden det uansett havner på dynga.
Summeer Skrevet 17. januar #19 Skrevet 17. januar Skal de legge flis på flis/male opp så vasker de selv underlaget med kjemikalier og grunner. Forut har du vasket normalt rent. 1
Hensatt Skrevet 17. januar #20 Skrevet 17. januar Aldri vært borti at håndtverkere vasker hverken før eller etter oppussing. I så fall er det med i en totalpris der de leier inn eksterne renholdere. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå