AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:34 #1 Skrevet lørdag kl. 13:34 En kompis fra ungdomstiden er daglig leder i en butikk og søker etter ansatte. Min datter har søkt på jobben. Blir det frekt hvis jeg sender en melding og sier at min datter har søkt. ? Vi har ikke kontakt nå. Er mange år siden vi har snakket sammen. Pga det blir det kanskje litt dumt? Anonymkode: 30239...333
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:47 #2 Skrevet lørdag kl. 13:47 Jeg ville tenkt at det la et utilbørlig press på ham. Anonymkode: 2e546...fee 2 2
Grønnsaksvaffel Skrevet lørdag kl. 13:52 #3 Skrevet lørdag kl. 13:52 Det er ikke sikkert det er en fordel for din datter om du sender melding - det kan slå motsatt vei. 7 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:52 #4 Skrevet lørdag kl. 13:52 Jeg ville ikke gjort det. Hadde et selskap der vi søkte servitører og dattera til ei venninne ønsket jobb. Heldigvis var det ikke hennes mor som anbefalte henne, for jenta var helt ubrukelig. Hadde min venninne anbefalt sin datter så hadde jeg sagt i fra til henne, men siden hun ikke blandet seg så sa jeg ingenting. Anonymkode: c5dbc...12b
slutt Skrevet lørdag kl. 13:54 #5 Skrevet lørdag kl. 13:54 Det er da fullstendig irrelevant for han om datteren til en han kjente i ungdomstiden har søkt jobb hos han? Hva skal han bruke den informasjonen til? Han aner jo ikke verken hvordan du eller datteren din er i en jobbsammenheng? 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:58 #6 Skrevet lørdag kl. 13:58 Hadde ikke sendt melding eller tatt kontakt. La ungdommen ordne jobben selv 😊 Anonymkode: 1bb63...e54 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:04 #7 Skrevet lørdag kl. 14:04 Grønnsaksvaffel skrev (8 minutter siden): Det er ikke sikkert det er en fordel for din datter om du sender melding - det kan slå motsatt vei. Absolutt! Jeg ville kanskje tenkt at dette var en mor som blandet seg inni alt, en skikkelig helikopter-forelder, og det hadde jeg ikke orket å ansette. Og det er jo dessuten helt irrelevant informasjon for han, at datteren til en tidligere bekjent har søkt jobb hos han. Anonymkode: 9b2f5...d61 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:10 #8 Skrevet lørdag kl. 14:10 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): En kompis fra ungdomstiden er daglig leder i en butikk og søker etter ansatte. Min datter har søkt på jobben. Blir det frekt hvis jeg sender en melding og sier at min datter har søkt. ? Vi har ikke kontakt nå. Er mange år siden vi har snakket sammen. Pga det blir det kanskje litt dumt? Anonymkode: 30239...333 Jeg tror det kan få motsatt virkning enn det du tror. Anonymkode: c0a63...2df 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:31 #9 Skrevet lørdag kl. 14:31 Hadde jeg fått en sånn melding hadde jeg ikke ansatt din datter. Ungdommer som bruker mamma som kommunikator unngår jeg alt jeg kan. Anonymkode: c275e...348 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:36 #10 Skrevet lørdag kl. 14:36 Ikke finn på å sende en sånn melding, du kan bidra til at datteren ikke får jobben (men neppe til at hun får den). Jeg ville tenkt her er en mor (eller far) som kommer til å blande seg i alt hvis jeg ansetter datteren. Og hvorfor fortelle at hun har søkt, det kommer jo vedkommende til å se. Anonymkode: 8e7b6...5d8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå