AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:00 #21 Skrevet lørdag kl. 19:00 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nå vet ikke jeg hva du mener med «mange», men mer enn 4 barn tror jeg ikke noen greier å være en god forelder til. Eller da må det være veldig stor aldersforskjell. Uansett hvor mye energi du har, så har døgnet bare 24 timer, så standarden går ned etter dette. Anonymkode: 36cbc...94e Jeg er helt uenig med deg. Jeg er hjemmeværende, betaler det selv, ikke naver. Vi har vaskehjelp og bestiller mat fra Oda. Huset er alltid rent og ordentlig, barna er pene i tøyet, jeg bruker mye tid med hvert enkelt barn, vi leser bøker, danser, lytter til musikk, er ute i haven, baker alt brødet selv, baker gjerne andre ting også, barna er med. Alle bidrar med eget tøy, alle kan «hjelpe» med litt husarbeid. Vi maler og tegner, sår frø om våren, raker om høsten, vanner og luker om sommeren. Holder på i drivhuset, steller med planter og grønnsaker. Plukker epler og bær, tegner med kritt. Om vinteren aker vi, bygger snømann, går på ski, måker, koster. Vi tar gjerne banen til sentrum for å handle eller gå på museum, kjøpe en is, eller en kakao. Jeg hjelper med lekser, øving på instrumenter, vi har kun hjemmelaget mat, men jeg lager det meste klart om formiddagen, for å unngå stress om ettermiddagen. Men jeg bygger ikke Lego. Leker ikke kafé eller mor og barn, de leker alene eller helst med hverandre. Men vi prater, undrer oss over ting sammen, men rollelek har jeg ikke lyst til å bruke tiden min på. Anonymkode: 63d49...2d8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:04 #22 Skrevet lørdag kl. 19:04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er helt uenig med deg. Jeg er hjemmeværende, betaler det selv, ikke naver. Vi har vaskehjelp og bestiller mat fra Oda. Huset er alltid rent og ordentlig, barna er pene i tøyet, jeg bruker mye tid med hvert enkelt barn, vi leser bøker, danser, lytter til musikk, er ute i haven, baker alt brødet selv, baker gjerne andre ting også, barna er med. Alle bidrar med eget tøy, alle kan «hjelpe» med litt husarbeid. Vi maler og tegner, sår frø om våren, raker om høsten, vanner og luker om sommeren. Holder på i drivhuset, steller med planter og grønnsaker. Plukker epler og bær, tegner med kritt. Om vinteren aker vi, bygger snømann, går på ski, måker, koster. Vi tar gjerne banen til sentrum for å handle eller gå på museum, kjøpe en is, eller en kakao. Jeg hjelper med lekser, øving på instrumenter, vi har kun hjemmelaget mat, men jeg lager det meste klart om formiddagen, for å unngå stress om ettermiddagen. Men jeg bygger ikke Lego. Leker ikke kafé eller mor og barn, de leker alene eller helst med hverandre. Men vi prater, undrer oss over ting sammen, men rollelek har jeg ikke lyst til å bruke tiden min på. Anonymkode: 63d49...2d8 Hvor mange barn har du da? Hvor mye kvalitetstid får de med far? Anonymkode: 36cbc...94e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:12 #23 Skrevet lørdag kl. 19:12 De er ikke sammen med dem. De eldste må passe de yngste, de følges ikke opp med lekser, aktiviteter og sånt, de blir ikke lest for en time på kvelden. De har rett og slett bare lavere standard for hva de anser som akseptabel oppfølging. Anonymkode: 9c604...4d4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:15 #24 Skrevet lørdag kl. 19:15 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor mange barn har du da? Hvor mye kvalitetstid får de med far? Anonymkode: 36cbc...94e Tipper det er 11. Anonymkode: d7b79...fbf
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:24 #25 Skrevet lørdag kl. 20:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange barn har du da? Hvor mye kvalitetstid får de med far? Anonymkode: 36cbc...94e Fire. De er med far om ettermiddager og kvelder, og i helgene. Han er på jobb på dagtid. Anonymkode: 63d49...2d8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:47 #26 Skrevet lørdag kl. 22:47 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fire. De er med far om ettermiddager og kvelder, og i helgene. Han er på jobb på dagtid. Anonymkode: 63d49...2d8 Da er du helt på grensen, jeg sa inntil 4 barn. Anonymkode: 36cbc...94e
Tjoheiii Skrevet søndag kl. 18:39 #27 Skrevet søndag kl. 18:39 Vi har tre små, vet ikke om det regnes som «mange»? Jeg jobber 80% og vi har hushjelp og robotstøvsuger🥂 mannen har mulighet til fleksitid og hjemmekontor, det hjelper jo litt at han sparer litt tid som ellers ville gått til transport til/fra jobb. Vi lar også barna ta del i husarbeidet fra de er små, typ har en stor lekekasse på stua og barna får beskjed om at når alle lekene på gulvet er ryddet får de se barne-tv. Jeg er også veldig effektiv når jeg rydder/vasker, setter timeren på en time en gang i uka og da er huset shinet, så går det jo litt tid til daglig overflatevask (bord, kjøkkenbenk og baderomsvasker), klesvask og rydding men det tar ikke mer enn 15-20 minutter så det får jeg unna mens barna ser på tv. Rydder og vasker man litt hver dag så holder det seg jo noenlunde fint, hvertfall etter småbarnsfamiliestandarden (for for all del, huset vårt ser ikke ut som et striglet interiørblad til en hver tid nei🤭)
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:58 #28 Skrevet søndag kl. 18:58 Tjoheiii skrev (18 minutter siden): Vi har tre små, vet ikke om det regnes som «mange»? Jeg jobber 80% og vi har hushjelp og robotstøvsuger🥂 mannen har mulighet til fleksitid og hjemmekontor, det hjelper jo litt at han sparer litt tid som ellers ville gått til transport til/fra jobb. Vi lar også barna ta del i husarbeidet fra de er små, typ har en stor lekekasse på stua og barna får beskjed om at når alle lekene på gulvet er ryddet får de se barne-tv. Jeg er også veldig effektiv når jeg rydder/vasker, setter timeren på en time en gang i uka og da er huset shinet, så går det jo litt tid til daglig overflatevask (bord, kjøkkenbenk og baderomsvasker), klesvask og rydding men det tar ikke mer enn 15-20 minutter så det får jeg unna mens barna ser på tv. Rydder og vasker man litt hver dag så holder det seg jo noenlunde fint, hvertfall etter småbarnsfamiliestandarden (for for all del, huset vårt ser ikke ut som et striglet interiørblad til en hver tid nei🤭) Imponerende at du rekker over huset på en time, hvor stort hus har dere da? Men hushjelp høres deilig ut, hvor ofte kommer hun da, vi har bare vaskehjelp en gang i uken. Anonymkode: 63d49...2d8
Tjoheiii Skrevet søndag kl. 19:08 #29 Skrevet søndag kl. 19:08 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Imponerende at du rekker over huset på en time, hvor stort hus har dere da? Men hushjelp høres deilig ut, hvor ofte kommer hun da, vi har bare vaskehjelp en gang i uken. Anonymkode: 63d49...2d8 Jeg mente vaskehjelp*, vi har bare vaskehjelp annenhver uke 150 kvadrat er huset, og når man rydder litt hver dag så får man gjort mye på en time om man er effektiv skifter på senger annenhver uke (den uka vaskehjelpen er her) og vasker bad og kjøkken den uka vaskehjelpen ikke er her. Vi har også toy rotation og det sparer oss for mye rot! Har kun frem ca. 25% av lekene til barna og rullerer kvartalvis Endret søndag kl. 19:10 av Tjoheiii
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:13 #30 Skrevet søndag kl. 19:13 Tjoheiii skrev (1 minutt siden): Jeg mente vaskehjelp*, vi har bare vaskehjelp annenhver uke 150 kvadrat er huset, og når man rydder litt hver dag så får man gjort mye på en time om man er effektiv skifter på senger annenhver uke (den uka vaskehjelpen er her) og vasker bad og kjøkken den uka vaskehjelpen ikke er her. Vi har også toy rotation og det sparer oss for mye rot! Har kun frem ca. 20% av lekene til barna og rullerer kvartalvis Ja, jeg er helt enig, jeg gjør også litt hver dag, vaskehjelpen tar en mye mer tidkrevende og grundig vask. Jeg skifter på senger hver uke, vi roterer litt på leker, men har ikke enorme mengder, tar gjerne bort kassen med duplo, og frem Brio tog. Men da har vi større hus enn dere, så det forklarer tidsbruken. Anonymkode: 63d49...2d8
AnonymBruker Skrevet i går, 09:10 #31 Skrevet i går, 09:10 Jeg senket standarden. En periode vasket jeg et rom mens mannen la barn, da nytt rom hver kveld. Så på den måten var det helt greit inne. Anonymkode: 95bad...e46 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå