AnonymBruker Skrevet i går, 12:09 #1 Skrevet i går, 12:09 Hvordan får dere tid til å være med barna? Jeg har kun to barnehagebarn og føler omtrent all fritid går med til rydding, vasking, ordning, stell og matlaging. Dere må jo ha enda mer av dette, jobber dere redusert eller har veldig kort vei til barnehage og jobben? Jeg forstår ikke hvordan dere får noe tid med barna😅 Anonymkode: 6e1e4...613 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:09 #2 Skrevet i går, 12:09 Barna er med på rydding og ordning. Noe lar jeg stå til etter leggetid, noe tar mannen mens jeg leker og omvendt. Anonymkode: 90024...3ac 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #3 Skrevet i går, 12:17 Det meste av husarbeid gjøres etter at barna har lagt seg. Elkers er barna med og rydder, lager mat, vasker etc. Anonymkode: d70da...541 2
aksase Skrevet i går, 12:20 #4 Skrevet i går, 12:20 (endret) Det fine med flere barn, helst tette, er at de kan leke sammen og underholde hverandre, for da slipper vi voksne å holde på med barna hele tida. Eldre barn kan også ta litt ansvar for yngre søsken. Vi voksne kan være til stede og veilede, men vi trenger ikke å underholde og leke med barna kontinuerlig. Noen ganger har også barna godt av å kjede seg og "ikke ha noe å finne på", for da blir de ofte kreative og finner på noe allikevel og på den måten lærer de også å være selvgående uten å måtte underholdes hvert minutt av deres våkne tid. Endret i går, 12:21 av aksase
HMK Skrevet i går, 12:20 #5 Skrevet i går, 12:20 Jeg har alltid tilbragt all min fritid med barna, jeg. De er jo med der jeg er, enten jeg vasker eller rydder. Vi har også alltid vært mye på tur. Om så bare matpakke i sekken og ta en tur på lekeplassen eller om det er lang tur i skogen eller til sjøen osv. Jeg har dog ikke støv på hjernen. Vi tåler rot. 1 1
Lorieen Skrevet i går, 12:21 #6 Skrevet i går, 12:21 Husarbeid gjøres etter barns leggetid eller når de er på skole/i barnehage. Jeg jobber redusert, mannen jobber fullt.
AnonymBruker Skrevet i går, 12:23 #7 Skrevet i går, 12:23 Nå mener jeg leker med dem eller ta de med på noe, ikke rydde med dem😅 Anonymkode: 6e1e4...613
AnonymBruker Skrevet i går, 12:34 #8 Skrevet i går, 12:34 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan får dere tid til å være med barna? Jeg har kun to barnehagebarn og føler omtrent all fritid går med til rydding, vasking, ordning, stell og matlaging. Dere må jo ha enda mer av dette, jobber dere redusert eller har veldig kort vei til barnehage og jobben? Jeg forstår ikke hvordan dere får noe tid med barna😅 Anonymkode: 6e1e4...613 Ta barna med på oppgaver for å selvstendiggjøre de, kjempebra for barna selvbilde og selvtillit å føle mestring ved å f.eks dekke på bordet. Fordel huslig innejobbing 50/50 og samme med skoleom og barnehageoppgavet. Møtt kvinner som sier, vi har jo ganske lik fordelt men jeg er utmatta. Så viser det seg at han har ansvar for bil og snømåking 😜 en smart måte å snike seg unna alle de hundrevis av timer en bruker på alt fra barnehagedialog, klesvask osv. Har ikke mange barn men sånn må du tenke, alle må bidra og du er ikke tjener. Anonymkode: 7b003...407
HMK Skrevet i går, 12:41 #9 Skrevet i går, 12:41 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nå mener jeg leker med dem eller ta de med på noe, ikke rydde med dem😅 Anonymkode: 6e1e4...613 Er det ikke bare å ta dem med ut en times tid? Døgnet har jo mange timer.
AnonymBruker Skrevet i går, 13:16 #10 Skrevet i går, 13:16 Nå er mine mellom 8-10. Men vi har fine morninger sammen før skolen. På ettermiddagen blir det fritidsaktiviteter og litt prat om dagen under middag. Men fellesmiddag er vanskelig man-tor pga nettopp forskjellige fritidsaktiviteter til forskjellige tider. I helger prøver vi å gjøre ting som en familie, men må innrømme det er mye kjekkere på vår, sommer og høst 🫠 Anonymkode: 708e3...79a
AnonymBruker Skrevet i går, 13:28 #11 Skrevet i går, 13:28 Jeg tror du må omdefinere hvordan "tid med barn" skal se ut. Barna er rundt deg når du gjør dine ting, det trenger ikke være "kvalitetstid" der man gjør morsomme aktiviteter hele tiden. Så lenge folk er greie med hverandre hjemme så har barna det fint uten at de blir underholdt eller får alt fokus. Anonymkode: c3418...146 1 1
Urwa Skrevet i går, 13:34 #12 Skrevet i går, 13:34 Barna lekte med hverandre. Ryddet etter de hadde lagt seg hver kveld.
AnonymBruker Skrevet i går, 14:11 #13 Skrevet i går, 14:11 HMK skrev (1 time siden): Er det ikke bare å ta dem med ut en times tid? Døgnet har jo mange timer. Drear fra jobb, henter i brnehage og lager middag, spiser middag, rydder av også er det kveldsrutiner og legging. Skjønner ikke når jeg skulle få tatt de med ut en time?😅 Anonymkode: 6e1e4...613
HMK Skrevet i går, 14:21 #14 Skrevet i går, 14:21 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Drear fra jobb, henter i brnehage og lager middag, spiser middag, rydder av også er det kveldsrutiner og legging. Skjønner ikke når jeg skulle få tatt de med ut en time?😅 Anonymkode: 6e1e4...613 Det er da null problem. Pølse på mattermos. Varm kakao. Sekk. Ekstra votter. Akebrett og så.. Ut i nærmeste akebakke. Dere dør ikke av å utsette disse overdrevne rutinene en times tid heller. Vil du ha tid med ungene så må du bruke den tiden dere har. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:38 #15 Skrevet i går, 14:38 HMK skrev (15 minutter siden): Det er da null problem. Pølse på mattermos. Varm kakao. Sekk. Ekstra votter. Akebrett og så.. Ut i nærmeste akebakke. Dere dør ikke av å utsette disse overdrevne rutinene en times tid heller. Vil du ha tid med ungene så må du bruke den tiden dere har. Barna er slitene etter barnehagen, de er absolutt ikke klare for ny tur ut. Og påkledning osv tar tiiiiid i den alderen de er nå. Anonymkode: 6e1e4...613 2
HMK Skrevet i går, 14:39 #16 Skrevet i går, 14:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barna er slitene etter barnehagen, de er absolutt ikke klare for ny tur ut. Og påkledning osv tar tiiiiid i den alderen de er nå. Anonymkode: 6e1e4...613 Så gjør det på lørdag og søndag, da?
AnonymBruker Skrevet i går, 15:42 #17 Skrevet i går, 15:42 Når mine var i barnehagealder var vi ofte ute på ettermiddagene i hagen i hverdagen. Akte eller lekte. Vi kunne fint tenne bålpanna og steke kveldsmat der. Eller tok middagen på stranda om sommeren. Om ungene var slitne var vi inne og slappet av med hobbyer som tegne eller pusle. De var og med på husarbeid. Syns det er verre nå som de er tenåringer. Alle 4 er opptatt med idrett og det er mye kjøring hit og dit. Pluss at de er opptatt med egne liv. Venner, skole, lekser, jobb, lese til teoriene etc. Nå er helgene gull. Anonymkode: 784b6...835
Ny Bruker Skrevet i går, 16:29 #18 Skrevet i går, 16:29 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan får dere tid til å være med barna? Jeg har kun to barnehagebarn og føler omtrent all fritid går med til rydding, vasking, ordning, stell og matlaging. Dere må jo ha enda mer av dette, jobber dere redusert eller har veldig kort vei til barnehage og jobben? Jeg forstår ikke hvordan dere får noe tid med barna😅 Anonymkode: 6e1e4...613 Henter dem tidligst mulig fra barnehage. Leverer ikke når jeg selv er hjemme av ulike grupper. Å være med barna er ikke bare lek.
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Skrevet 23 timer siden Tre barn. Jeg gjør mine ting sammen med barna. Lager mat osv. barn trenger ikke å være sentrum av universet til enhver tid. Gjør unna det meste når de er våkne så jeg kan slappe av når de er lagt. jobber deltid, så størsteparten av husarbeid foregår på dagtid når de er i bhg/skole. Helgene er for barna Anonymkode: b96fe...023 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden Nå vet ikke jeg hva du mener med «mange», men mer enn 4 barn tror jeg ikke noen greier å være en god forelder til. Eller da må det være veldig stor aldersforskjell. Uansett hvor mye energi du har, så har døgnet bare 24 timer, så standarden går ned etter dette. Anonymkode: 36cbc...94e 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå