Gå til innhold

Frosties


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

En og annen helg pleier vi å spandere på oss noe godt til frokost. Det kan være croissanter eller en god frokostblanding - noe som er godt og gjerne litt usunt slik at vi bare spiser det en sjelden gang.

Så forrige helg kjøpte vi Frosties, bare for å komme hjem og oppdage at de nå har mindre sukker. Hallo! Hvis jeg vil spise cornflakes, så kjøper jeg for pokker cornflakes. Kjøper jeg Frosties, så er det jo med viten om at de er sukker-belagt. Men nå altså ikke. :forvirret:

Fint at mat-industrien lager sunnere mat, men de kan da gjøre det på mat som er ment å være sunn. Hva blir det neste? Sukker med 1/3 mindre sukker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hehe, kjipt ikke sant! Men Frostiesene dine kan selvsagt reddes dersom du drysser over masse ekstra sukker, så motvirker du den "mindre sukker"-greia.

Sukker uten sukker finnes jo alt, kalles Canderel o.l. Usj! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant! Dette er blitt en mani som vi blir påtvunget-.

Har ei svigerinne som av og til er nærmest fanatisk i sin streben etter sunn mat. Når hun baker kaker bytter hun ut sukkeret med fruktose, for det er jo så bra. Samtidig spiser ungene hennes knapt noe annet til frokost og kvelds enn puffet ris med melk og masse sukker :klaske:

Jeg må bare le av henne. Hos oss prøver vi heller å redusere det daglige sukker- og fettinntaket. Men skal vi ha kake, skal det da for svingende smake kake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Frostiesene dine kan selvsagt reddes dersom du drysser over masse ekstra sukker, så motvirker du den "mindre sukker"-greia.

Nei, det funker ikke! :sur:

Det gode med Frostisene er jo at du kan ta en håndfull tørre frosties og gumle litt.

Æsj, neste gang blir det croissanter, ja. Med ekstra smør på. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men smaker de annerledes da?

Det tviler jeg sterkt på at de gjør, for da kunne de jo ikke kalt dem frosties lenger, da måtte de ha lansert et nytt produkt.

For å være helt ærlig synes jeg dere overreagerer. Vi får i oss alt for mye sukker, det er bare bra at sukkermengden blir redusert. Mange barn spiser frosties hver eneste dag.

Så lenge det ikke er snakk om en stor smaksforskjell skjønner jeg ikke hva problemet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...