Gå til innhold

Bolig og psyke

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aldri hørt om. I så fall er det sånn i noen kommuner. 

Anonymkode: 67150...9aa

Det er ganske vanlig, jeg er i endel funkismiljøer og de fleste som bor rundt i landet har beskrevet lignende ordninger. Selv de som har BPA må betale kommunen noe for det BPAene gjør som tilsvarer kommunal praktisk bistand.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aldri hørt om. I så fall er det sånn i noen kommuner. 

Praktisk bistand (rengjøring) koster penger i alle kommuner. 

Men ts trenger ikke nødvendigvis praktisk bistand, men psykisk helsehjelp (hjemmesykepleie kan det også kalles) og praktisk bistand hjemmehjelp. Hjemmesykepleie/psykisk helsehjelp er gratis. 

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (9 minutter siden):

Vasker dere for ellers noenlunde oppegående folk som egentlig bare trenger veiledning og støtte? 

Jeg vet også at det foregår hos oss også til tider, men det er fullstendig i strid med intensjonen og brudd med tjenestebeskrivelsene. Sløsing av ressurser. Ts har jo best av å lære å håndtere dette på egenhånd. 

Ja. Nå vurderer vi ikke ts helt likt, og det kan jo ingen av oss gjøre skikkelig. Hvis ts bare trenger litt veiledning så er jo det fint. 

skal ts lære dette best på egenhånd før huseier kommer , eller over tid? Jeg synes ikke det er sløsing om noen vasker der nå. Ts kan senere få veiledning eller støtte til ukentlig vedlikehold.  Jeg vet ikke OM kommunen til ts  vasker, men noen gjør det. Lavterskeltilbud altså. 

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (13 minutter siden):

Praktisk bistand (rengjøring) koster penger i alle kommuner. 

Men ts trenger ikke nødvendigvis praktisk bistand, men psykisk helsehjelp (hjemmesykepleie kan det også kalles) og praktisk bistand hjemmehjelp. Hjemmesykepleie/psykisk helsehjelp er gratis. 

Beklager, jeg trodde vi snakket om lavterskel/ psykaitisk sykepleier / boligkontoret . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...