AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Jeg leier bolig og snart skal det være kontroller, jeg sliter veldig med samling av søppel og er veldig rotete. Hos venner er jeg ganske flink på dette men hos meg selv klarer jeg det bare ikke:( er veldig flau over dette og trenger fort hjelp. Hvor er det best av Volvat og dr drop inn for fort hjelp og få hjelp med og rydde og vaske leiligheten? Skulle sikkert/burde hatt noen fra helsevesenet for sjekk en gang i uka så jeg vet det ble vasket jeg går også til utredning om dagen for adhd osv. Anonymkode: 13cb0...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Hva mener du utleieleilighet og kontroller? Er huseier bekymret? Høres ut som du trenger oppfølging hjemme, botrening? Spørs litt hvor gammel du er og diagnoser osv. Vet ikke hva du mener Volvat kan gjøre. Anonymkode: a8a98...716 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du utleieleilighet og kontroller? Er huseier bekymret? Høres ut som du trenger oppfølging hjemme, botrening? Spørs litt hvor gammel du er og diagnoser osv. Vet ikke hva du mener Volvat kan gjøre. Anonymkode: a8a98...716 Ja utleier er litt bekymret, tenkte mer at jeg kunne prate med en psykolog hos volvat om det for hva slags hjelp som finnes. Jeg vil ikke bo slik mer er i 20 åra Anonymkode: 13cb0...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Skjønner det er vanskelig. Men har du ADHD må du motiveres og dele opp i etappet for at ikke ting skal være overveldende. Har du noen som kan hjelpe deg? Begynn rom for rom eller tenk at du begynner i ett hjørne og jobber deg bortover. Ha tre hauger; behold, kast og gi bort/selge. Lær deg å vaske. Kommer langt med en bøtte lunka vann, en klut og sitronsåpe (ajax eller effekt). 1 kork til en bøtte med vann. Vri opp kluten godt. Anonymkode: a8a98...716
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden Om du har råd til Volvat, har du vel råd til vaskehjelp? Så du nå i akuttfasen får det rent før utleier kommer, og så får du heller ta psykolog som neste steg? Hvorfor greier du ikke ha det rent og ryddig? Føler du at du ikke fortjener det? Er det overveldende? Kunne det hjulpet med rutiner a la FLYLady? Sliter litt med det samme selv, må bli kaos eller at jeg venter besøk før jeg tar tak.. Anonymkode: dd68c...2dd 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du har råd til Volvat, har du vel råd til vaskehjelp? Så du nå i akuttfasen får det rent før utleier kommer, og så får du heller ta psykolog som neste steg? Hvorfor greier du ikke ha det rent og ryddig? Føler du at du ikke fortjener det? Er det overveldende? Kunne det hjulpet med rutiner a la FLYLady? Sliter litt med det samme selv, må bli kaos eller at jeg venter besøk før jeg tar tak.. Anonymkode: dd68c...2dd Psykolog time koster 2000 og vaskehjelp og ryddehjelp koster sikkert 50000. Dessuten er dette et problem som har vært en god stund nå og jeg trenger virkelig hjelp. Bare jeg ser i leilighet så kortslutter hjernen min og jeg sovner Anonymkode: 13cb0...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Du har råd til 2000kr for psykolog men ikke 2000kr for vaskehjelp? Er det en sjanse for at du blir kastet ut? Jeg også er et rotehue men vasker da og er renslig. Bortsett fra støv 😅 Finn noe inspo på instagram eller tiktok. #Cleantok så kanskje du finner inspo. Kjedelig men belønningen ved å rydde og vaske er så god. Anonymkode: a8a98...716 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du har råd til 2000kr for psykolog men ikke 2000kr for vaskehjelp? Er det en sjanse for at du blir kastet ut? Jeg også er et rotehue men vasker da og er renslig. Bortsett fra støv 😅 Finn noe inspo på instagram eller tiktok. #Cleantok så kanskje du finner inspo. Kjedelig men belønningen ved å rydde og vaske er så god. Anonymkode: a8a98...716 2000kr for psykolog og sikkert 50000kr for vaskehjelp Anonymkode: 13cb0...ee9
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 2000kr for psykolog og sikkert 50000kr for vaskehjelp Anonymkode: 13cb0...ee9 Da blir du robbet 😬 Anonymkode: 470b9...50f 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leier bolig og snart skal det være kontroller, jeg sliter veldig med samling av søppel og er veldig rotete. Hos venner er jeg ganske flink på dette men hos meg selv klarer jeg det bare ikke:( er veldig flau over dette og trenger fort hjelp. Hvor er det best av Volvat og dr drop inn for fort hjelp og få hjelp med og rydde og vaske leiligheten? Skulle sikkert/burde hatt noen fra helsevesenet for sjekk en gang i uka så jeg vet det ble vasket jeg går også til utredning om dagen for adhd osv. Anonymkode: 13cb0...ee9 Hvis det brilliante tipset «Ta deg sammen!» ikke fungerer så kan det hende at du kan få et vedtak om praktisk bistand i hjemmet, et par timer i måneden. Det er både praktisk hjelp, men også hjelp til selvhjelp. Men det tar nok fort noen måneder med saksbehandlingstid. Anonymkode: 53ad8...961 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden Gå til legen, TS, som kan henvise deg til psykolog eller rask psykisk helsehjelp. Kommunen skal kunne ha bistand til dette, men det hjelper lite at de kommer og rydder for deg, du må i behandling slik at du får hjelp til å ta tak i det selv i fremtiden 😊 Anonymkode: d8d7b...b1b
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis det brilliante tipset «Ta deg sammen!» ikke fungerer så kan det hende at du kan få et vedtak om praktisk bistand i hjemmet, et par timer i måneden. Det er både praktisk hjelp, men også hjelp til selvhjelp. Men det tar nok fort noen måneder med saksbehandlingstid. Anonymkode: 53ad8...961 Takk for tips:) Anonymkode: 13cb0...ee9
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gå til legen, TS, som kan henvise deg til psykolog eller rask psykisk helsehjelp. Kommunen skal kunne ha bistand til dette, men det hjelper lite at de kommer og rydder for deg, du må i behandling slik at du får hjelp til å ta tak i det selv i fremtiden 😊 Anonymkode: d8d7b...b1b Ja vet jeg trenger en del hjelp:) er det folk i kommunen som hjelper med rydd og vask? takk for svar:) Anonymkode: 13cb0...ee9
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Selv om du får boligsosialbistand må du gjøre jobben selv. De kommer en gang i uka og drar deg igang, men du må fortsatt gjøre alt.. Anonymkode: 477f7...1f7 1
Helene Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden Råd 1, rydd leiligheten. Kast søppel. Som et voksent menneske må du ta ansvar. Ta imot hjelp, men, vil du egentlig leve med søppel? Bare du kan svare på det.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Du kan ta kontakt med kommunen din og få råd. Det finnes psykiske helse team, hjemmehjelp osv. Her jeg bor hjelper det psykiske helseteamet noen ganger til med praktiske ting som å sende søknader eller finne ut av ting for en. Anonymkode: 9083f...a16 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): 2000kr for psykolog og sikkert 50000kr for vaskehjelp Anonymkode: 13cb0...ee9 Hvor stor er boligen din da? Det var voldsomt dyrt, sjekk med flere. Anonymkode: 67150...9aa 1
Tidsklemmen Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Ta kontakt med fastlegen din. Og be noen på besøk, så får du sikkert til å rydde. Mange trenger litt hastverk for å komme i gang. Er du aldri supereffektiv?
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Hvis du kontakter lavterskeltilbud i kommunen kan du sikkert få hjelp til og rydde og vaske. Litt varierende fra kommune til kommune. Akkurat nå bør du bare få tak i et vaskebyrå for vask før utleier kommer. Ikke lag deg ideer om urealistiske priser , sjekk hva det faktisk koster. jeg skjønner ikke hvorfor du skal på volvat om du knapt har råd til vaskehjelp ? Har du snakket med fastlegen om dette? Du trenger nok psykologhjelp , men få noen til å vaske hos deg nå som brannslukking. Sjekk så videre ut tilbudene i kommunen. Det du sliter med er veldig vanlig, så det er noe hjelpeapparat kjenner godt. Anonymkode: 67150...9aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå