Gå til innhold

Taster som har slutta å virke

Anbefalte innlegg

Gjest camillo
Skrevet

Jeg har flere taster som plutselig en dag her slutta å virke.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

En eller annen innstilling, eller tastaturrens - et eller annet?

Det er tallene som ikke fungerer, men jeg får ikke de alternative tallene til å funke heller...

Videoannonse
Annonse
Gjest King James II
Skrevet

Kanskje noe har kommet i mellom tastene som gjør at de ikke virker.

men om den er gammel. Så er det vel at den er gammel..Er den ny så vet jeg ikke..

Skrevet

Normalt skjer dette fordi man har sølt noe sukkerholdig på tastaturet. F.eks. brus eller te med sukker i. Når væsken tørker vil sukkerkrystallene, om man er uheldig, legge seg i kontaktpunktet mellom tast og tastatur og dessverre er et sukkerkrystall en god isolator slik at den hindrer kontakt når man trykker ned tasten.

Om du kan komme til kontaktpunktet mellom tast og tastatur kan du kanskje prøve å rense det med litt sprit på en vattpinne (Q-tips).

Gjest camillo
Skrevet

Jeg har ikke sølt noe, og det gjelder heller ikke alle tastene. De det gjelder ligger ikke ved siden av hverandre.

Skrevet

Mitt tastatur renser jeg to ganger i året. Jeg tar alle delene fra hverandre, og vasker de delene som kan vaskes. Det blir mye ekkelt i et tastatur selv om du ikke har sølt noe drikke i det. Hår, hud, smuler osv

Vet ikke om det hjelper men det er kanskje verdt et forsøk?

Tips: har du ikke gjort det før lønner det seg å være oppmerksom og følge med på hva du tar fra hverandre og hvor ting hører hjemme... Evt. ha et annet tastatur å se på når du setter det sammen igjen...

Gjest camillo
Skrevet

Men det er en bærbar pc - går det an å ta tastaturet ut på et vis?

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du har skiftet språk instillingene?

Dette kan fikses lett med å trykke Shift+Alt om du bruker windows xp.

Ellers kan det hende at alt+gr knappen sitter fast, denne kan rote til ting litt også.

Gjest camillo
Skrevet
Kanskje du har skiftet språk instillingene?

Dette kan fikses lett med å trykke Shift+Alt om du bruker windows xp.

Ellers kan det hende at alt+gr knappen sitter fast, denne kan rote til ting litt også.

Ok, det kunne det jo vært, men siden noen av tallene fungerer er kanskje ikke det så sannsynlig?

Alt Gr ser ut til å ha det bra. Hehe.

Men takk for tips. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...