BobbySocks Skrevet 16. januar #21 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hva er planen med all den løse huden ? Mange som tar disse operasjonene glemmer at når de da har mistet vekten så sitter de igjen med masse løs hud og da blir det et nytt problem. Fint du har fått innvilget operasjon hvis det ikke finnes annen utvei, håper bare du er forberedt på å betale for å fjerne huden, fordi det er ikke gitt at du får dekket. Anonymkode: ff229...931 Herregud for et teit svar. 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar #22 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hva er planen med all den løse huden ? Mange som tar disse operasjonene glemmer at når de da har mistet vekten så sitter de igjen med masse løs hud og da blir det et nytt problem. Fint du har fått innvilget operasjon hvis det ikke finnes annen utvei, håper bare du er forberedt på å betale for å fjerne huden, fordi det er ikke gitt at du får dekket. Anonymkode: ff229...931 Løs hud vil man jo få uavhengig av hvordan man går ned i vekt. Anonymkode: 5a483...832 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #23 Skrevet 16. januar Dessuten så har jeg tilgode å treffe et menneske etter slankeoperasjon med mye løs hud som ikke har fått innvilget det. Anonymkode: 5a483...832 1 2
TinaChristina Skrevet 16. januar #24 Skrevet 16. januar Tror du må ta tak i andre ting først. Som å få hjelp av en psykolog til å ikke tillate andre å behandle deg dårlig. Hadde min svigermor holdt på slik, hadde hun fått passet sitt påskrevet i ei faderlig fart. Lykke til♥️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #25 Skrevet 16. januar Hun er dust, hun er tankeløs, hun er usympatisk - men hun er ikke i stand til å nekte deg noe som helst. Jeg skjønner det er leit, men du vet at hun er en gjøk og du får sperre det ute som best du kan. I verste fall får du få mannen din til å stramme henne opp litt. Det viktigste er uansett å la henne påvirke deg så lite du overhodet klarer. Det får du til. Anonymkode: bc339...857 3 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar #26 Skrevet 16. januar Skjønner ikke hvorfor dere fortalte en slik person dette. Mannen bør virkelig ta en alvorsprat med henne om oppførselen sin. Anonymkode: ffb8f...90d 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #27 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og hva er planen med all den løse huden ? Mange som tar disse operasjonene glemmer at når de da har mistet vekten så sitter de igjen med masse løs hud og da blir det et nytt problem. Fint du har fått innvilget operasjon hvis det ikke finnes annen utvei, håper bare du er forberedt på å betale for å fjerne huden, fordi det er ikke gitt at du får dekket. Anonymkode: ff229...931 De får raskt operasjon for å fjerne løs hud. Av staten. Mye raskere enn oss som går ned uten operasjon. Anonymkode: f3497...b10 2
Helene Skrevet 17. januar #28 Skrevet 17. januar Nå har ikke jeg lest hele tråden. Du skal gjennom et skifte. Drit i svigermor, bare du har støtte fra samboer. Jeg fikk innvilget operasjon under tvil. Var på grensen til stor, men hadde så mange helseproblemer. Det vippet i min retning. Men tro ikke at dette er noe lett løsning. Operasjonen hjelper deg i 2 år. Du greier ikke å spise masse. Etter 2 år er det opp til deg selv. Hjelpen er 2 år. Nå er jeg en av de som fortsatt er slank. Det er ikke nødvendig en god ting. Blir kritisert i høye og pine over mitt valg. Spiser fortsatt rene produkter. Unngår farsemat. Sånn overlever jeg. 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #29 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De får raskt operasjon for å fjerne løs hud. Av staten. Mye raskere enn oss som går ned uten operasjon. Anonymkode: f3497...b10 Definer raskt. Det skal gå en tid for å se at vektnedgangen holder seg stabil over tid, så det er ikke så kort tid etter operasjon man får innvilget fjerning av løshud. TS, du har mannen din. Han støtter deg, så støtt deg på han. Du har helt sikkert en lege eller psykolog du har snakket med dette året også? Snakk med dem igjen. Og si ifra til mannen din at han må få mora til å skjerpe seg og at du kommer til å blokkere henne, så hun får ta alle linker og meldinger og samtaler med han. Jeg hadde sendt en mld med "takk men nei takk, fra nå og til etter operasjonen velger jeg å blokkere så snakkes vi via sønnen din hvis det er noe viktig". Anonymkode: d3a7d...5f0 1 2
Fru Uperfekt Skrevet 17. januar #30 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal ta en slankeoperasjon nå til våren, og jeg har gått å ventet på dette i et år allerede. Har unngått å fortelle det til så mange, ink min svigermor pga redsel for å bli dømt osv. Nå har jeg endelig fått dato, så jeg og gubben ble enige om at det var greit å fortelle svigermor nå. Det første hu utbryter med er ; "Skal du virkelig ikke prøve selv først?? Du bare måtte ta den lette veien du!" Jeg har prøvd selv siden jeg var 16, altså snart 20 år. Har prøvd alle slags dietter. Har prøvd å endre helt livsstil, men så fikk jeg prolaps, og fibro og det kom bare flere og flere utfordringer med kroppen som gjorde det vanskelig å holde seg i aktivitet ofte. Og ja, det endte selvfølgelig med trøstespising i perioder som gjorde alt værre. Jeg var på veldig god vei i fjor å gå ned på egenhånd. Jeg gikk ned 10 kg, og fant en god måte for meg å trene på. Også knakk jeg ankelen, selvfølgelig pga høy overbelastning over tid. Nå har svigermor begynt å sende meg oppskrifter på grethe roede, lavkarbo, treningsprogrammer med "30kg på 90 dager" osv osv. Det er jo ikke ting som jeg kan leve på resten av livet. Hu er også av den narsissistiske siden hvor hu sender meg videoer på facebook av digg mat, sånn typ hjemmelaga feite burgere, biff osv, etterfulgt med "Tenk, dette må du slutte å spise når du tar den operasjonen. Du ødelegger livet ditt. Stakkars sønnen min som ikke kan nyte mat med kona si lenger", osv. Blir så såra av det her. Jeg vil bare bli frisk så jeg kan leke med ungene mine uten å få åndenød.. Anonymkode: 0968f...784 Lett å si drit i ho, men dere må vurdere å få hjelp til å kutte henne ut evt ned til et absolutt minimum (vi snakker om snakkes kun i typ bryllup og begravelser)
AnonymBruker Skrevet 17. januar #31 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Løs hud vil man jo få uavhengig av hvordan man går ned i vekt. Anonymkode: 5a483...832 Jeg har gått ned 23 kg, bmi 21 nå. Kun gått ned av å spise mindre mat, ingen trening eller andre tiltak. Mindre mat og renere mat, og drikker ikke kalorier i ukedagene. Tok litt over ett år, har ingen løs hud. Så nei, den påstanden din stemmer ikke. Anonymkode: edb4c...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #32 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Løs hud vil man jo få uavhengig av hvordan man går ned i vekt. Anonymkode: 5a483...832 Nei, ikke nødvendigvis. Det avhenger i stor grad av hvor raskt man går ned, og alder. Går man gradvis nedover vil huden følge med, er man ung vil huden i tillegg trekke seg godt sammen over tid. Jeg gikk ned 30 kg da jeg var 40 og hadde ingen løs hud. Grunnen til at man får hudoverskudd etter fedmekirurgi er at vekttapet går så raskt at huden ikke sjangs til å henge med. Ikke alle som opererer seg er gigasvære heller, det er ikke som tlc serien my 600 lb life. AnonymBruker skrev (8 timer siden): De får raskt operasjon for å fjerne løs hud. Av staten. Mye raskere enn oss som går ned uten operasjon. Anonymkode: f3497...b10 Raskt og raskt, du må oppfylle en del kriterier, og de ble fornyet og mye strengere i høst. Du kan tidligst få operasjon etter to år, og da må du ha vært vekststabil en god stund først. Det er krav til hvor mye du må ha gått ned, det er krav til mengde løs hud, og du kan ikke ha for mange andre sykdommer som påvirker helsen. Ventetiden etter henvist operasjon er ca 2 år. Anonymkode: 7797a...40e 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #33 Skrevet 17. januar På hvilken måte nekter hun deg operasjonen? Det høres jo helt absurd ut, men klarte ikke forstå hvordan basert på HI. Anonymkode: c0fc3...867 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #34 Skrevet 17. januar Du må eie din egen beslutning, ikke la deg bli såret eller styrt av henne. Jeg hadde gitt henne en svært tydelig beskjed at hun må holde opp. Du må jo heller ikke annonsere til noen du skal ta operasjonen. Anonymkode: d3249...bc9 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #35 Skrevet 17. januar Fighter83 skrev (19 timer siden): Kjipt å oppleve å ikke få støtte på noe som er veldig viktig for deg og helsen din. Men svigers kan man fint ignorere eller send sms tilbake om hun kan gi seg med å komme med tips mm da du føler det er mer sårende enn til støtte/hjelp. Men ellers så kan jeg nevne at selvskader aten, selvmordsraten og fare for at det ikke går så bra over noe tid er ganske høy selv med slankeopr! Om du har god effekt av slankesprøyter eller tbl så burde du absolutt heller benytte dette fremfor å opr deg selv. Komplikasjonene ved opr er veldig mye mer alvorlig enn ved å bruke medisiner. Har prøvd saxenda tidligere, da gikk jeg ned max 10kg, også kom det et voldsomt søtsug. Måtte slutte og starte på de flere ganger pga at søtsuget alltid kom tilbake etter en viss periode. Har også prøvd Ozempic pga jeg fikk dia2 for 2 år siden. Daa dreit jeg på meg hele tiden i stedet (Sorry mye info), men det blei så ekstremt med diare at jeg ikke tørte å bruke de mer. Prøvde de vel i over et halvt år. TS Anonymkode: 0968f...784
AnonymBruker Skrevet 17. januar #36 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du knakk ankelen for ett år sidan (og kan derfor ikkje trene) OG du fekk innvilga slankeoperasjon for ett år sidan? Me think dette er et trolleinnlegg! Anonymkode: 7ff3c...d01 Nei, jeg fikk ikke innvilget operasjon for 1 år siden. Jeg ble henvist til overvektsklinikk for 1 år siden. Jeg har derimot blitt innvilga operasjon NÅ, men har ikke fått dato ennå. TS Anonymkode: 0968f...784
AnonymBruker Skrevet 17. januar #37 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Veldig mange som tar slankeoperasjon går faktisk opp igjen. Når du bruker beinbrudd som unnskyldning så er det en liten varsellampe, for det er ikke trening som fjerner kiloene, det er kostholdet. I tillegg skriver du at du trøstespiser. Joda, du kommer nok til å miste vekte en stund. Men så har du ikke vanene og fortsetter trøstespisingen, org vipps er du oppe igjen i vekt. Sett det mange, mange ganger. Og jeg er smellfeit og vet hvor desperat man blir etter å miste kilo, men du høres ut som en som lurer deg selv. Og majoriteten får faktisk en bivirkning i større eller mindre grad, det er lurt å være skeptisk. Noen kan løse bivirkningen med en pille. Joen blir ufør. Svigermor nekter deg ingenting, hun er skeptisk. Anonymkode: 7797a...40e Jeg vil bare fremheve en ting. Jeg HAR trøstespist. Jeg trøstespiser ikke nå lengre. Jeg skreiv at jeg har slitt med å gå ned i vekt siden jeg var 16, det er altså snart 16 år siden. Jeg er fullt klar over at det er kostholdet, og det er derfor jeg nå velger å ta denne operasjonen, nettopp for å begrense mengden mat som går inn. Har forsøkt i mange år å gå ned, og det er ikke beinbruddet som er grunnen til at jeg skal ta den. Jeg har 2 barn som er avhengig av en mor i minst 18 år til. Å jeg vil ikke miste tid med de fordi jeg fysisk ikke orker å være i aktivitet med de. Det er barna mine jeg gjør det for, og et håp om at kroppen blir noe friskere med mindre belastning. TS Anonymkode: 0968f...784 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar #38 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Og hva er planen med all den løse huden ? Mange som tar disse operasjonene glemmer at når de da har mistet vekten så sitter de igjen med masse løs hud og da blir det et nytt problem. Fint du har fått innvilget operasjon hvis det ikke finnes annen utvei, håper bare du er forberedt på å betale for å fjerne huden, fordi det er ikke gitt at du får dekket. Anonymkode: ff229...931 Er fullt klar over at det vil bli mye løshud, og det har allerede legen sagt at vil bli dekket om jeg klarer å holde meg vektstabil i minst 1 år. Jeg kan derimot ikke ta vekk løshud før det har gått minst 2 år etter operasjon. TS. Anonymkode: 0968f...784
AnonymBruker Skrevet 17. januar #39 Skrevet 17. januar Kjære deg, drit i hele kjerringa! Det er ditt liv! Anonymkode: 62282...816 1
mamanodrama Skrevet 17. januar #40 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Løs hud vil man jo få uavhengig av hvordan man går ned i vekt. Anonymkode: 5a483...832 Nei. Jeg har gått ned 60 kg og har ingen løs hud noe sted. Kommer an på hvordan man bærer vekten i utgangspunktet, alder og gener.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå