AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar Skal ta en slankeoperasjon nå til våren, og jeg har gått å ventet på dette i et år allerede. Har unngått å fortelle det til så mange, ink min svigermor pga redsel for å bli dømt osv. Nå har jeg endelig fått dato, så jeg og gubben ble enige om at det var greit å fortelle svigermor nå. Det første hu utbryter med er ; "Skal du virkelig ikke prøve selv først?? Du bare måtte ta den lette veien du!" Jeg har prøvd selv siden jeg var 16, altså snart 20 år. Har prøvd alle slags dietter. Har prøvd å endre helt livsstil, men så fikk jeg prolaps, og fibro og det kom bare flere og flere utfordringer med kroppen som gjorde det vanskelig å holde seg i aktivitet ofte. Og ja, det endte selvfølgelig med trøstespising i perioder som gjorde alt værre. Jeg var på veldig god vei i fjor å gå ned på egenhånd. Jeg gikk ned 10 kg, og fant en god måte for meg å trene på. Også knakk jeg ankelen, selvfølgelig pga høy overbelastning over tid. Nå har svigermor begynt å sende meg oppskrifter på grethe roede, lavkarbo, treningsprogrammer med "30kg på 90 dager" osv osv. Det er jo ikke ting som jeg kan leve på resten av livet. Hu er også av den narsissistiske siden hvor hu sender meg videoer på facebook av digg mat, sånn typ hjemmelaga feite burgere, biff osv, etterfulgt med "Tenk, dette må du slutte å spise når du tar den operasjonen. Du ødelegger livet ditt. Stakkars sønnen min som ikke kan nyte mat med kona si lenger", osv. Blir så såra av det her. Jeg vil bare bli frisk så jeg kan leke med ungene mine uten å få åndenød.. Anonymkode: 0968f...784 1 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. januar Populært innlegg #2 Skrevet 16. januar Feil overskrift. Hun nekter deg ingenting. Gjør det du har tenkt også ignorerer du henne. Anonymkode: 8fc5b...228 49 23
Daria Skrevet 16. januar #3 Skrevet 16. januar Svigermor har vel ingen vetorett når det gjelder de valgene du tar om din egen helse - eller andte aspekter i livet ditt. Hun har ingen annen makt enn den du velger å gi henne. 15 6
Fighter83 Skrevet 16. januar #4 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skal ta en slankeoperasjon nå til våren, og jeg har gått å ventet på dette i et år allerede. Har unngått å fortelle det til så mange, ink min svigermor pga redsel for å bli dømt osv. Nå har jeg endelig fått dato, så jeg og gubben ble enige om at det var greit å fortelle svigermor nå. Det første hu utbryter med er ; "Skal du virkelig ikke prøve selv først?? Du bare måtte ta den lette veien du!" Jeg har prøvd selv siden jeg var 16, altså snart 20 år. Har prøvd alle slags dietter. Har prøvd å endre helt livsstil, men så fikk jeg prolaps, og fibro og det kom bare flere og flere utfordringer med kroppen som gjorde det vanskelig å holde seg i aktivitet ofte. Og ja, det endte selvfølgelig med trøstespising i perioder som gjorde alt værre. Jeg var på veldig god vei i fjor å gå ned på egenhånd. Jeg gikk ned 10 kg, og fant en god måte for meg å trene på. Også knakk jeg ankelen, selvfølgelig pga høy overbelastning over tid. Nå har svigermor begynt å sende meg oppskrifter på grethe roede, lavkarbo, treningsprogrammer med "30kg på 90 dager" osv osv. Det er jo ikke ting som jeg kan leve på resten av livet. Hu er også av den narsissistiske siden hvor hu sender meg videoer på facebook av digg mat, sånn typ hjemmelaga feite burgere, biff osv, etterfulgt med "Tenk, dette må du slutte å spise når du tar den operasjonen. Du ødelegger livet ditt. Stakkars sønnen min som ikke kan nyte mat med kona si lenger", osv. Blir så såra av det her. Jeg vil bare bli frisk så jeg kan leke med ungene mine uten å få åndenød.. Anonymkode: 0968f...784 Kjipt å oppleve å ikke få støtte på noe som er veldig viktig for deg og helsen din. Men svigers kan man fint ignorere eller send sms tilbake om hun kan gi seg med å komme med tips mm da du føler det er mer sårende enn til støtte/hjelp. Men ellers så kan jeg nevne at selvskader aten, selvmordsraten og fare for at det ikke går så bra over noe tid er ganske høy selv med slankeopr! Om du har god effekt av slankesprøyter eller tbl så burde du absolutt heller benytte dette fremfor å opr deg selv. Komplikasjonene ved opr er veldig mye mer alvorlig enn ved å bruke medisiner. 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Skrevet 16. januar Høres ut som en dame som har noe å si uansett hva du hadde gjort. Er ikke så nye du får gjort med det desverre. Masse lykke til❤️ Anonymkode: c69a5...277 4 1
monican94 Skrevet 16. januar #7 Skrevet 16. januar Be sønnen hennes ta en alvorsprat med henne og gi beskjed om at hun blir blokkert om hun ikke skjerper seg asap 13 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Skrevet 16. januar Hva skal svigermor gjøre? Komme og fysisk hindre deg å dra på sykehuset? Følge planen fra sykehuset og kutt kommunikasjonen (omså blokk henne) med svigermor. Nå lar du sønnen ta seg av alt som har med henne å gjøre. Anonymkode: f3497...b10 12 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Skrevet 16. januar Hun nekter deg ingen ting, men hun er ikke enig i ditt valg. Jeg forstår deg, jeg forstår at du mener dette er eneste utvei, men for mange så blir dette nok et feilsteg. Suksessraten er ikke så stor og komplikasjonene er mange. Svigermor har ikke helt urett i det hun sier, men hun kunne valgt en annen fremgangsmåte Anonymkode: e8a2e...293 6 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Skrevet 16. januar Får be om en annen kirurg enn svigermor da Anonymkode: d3678...494 16 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar #11 Skrevet 16. januar Jeg har nylig tatt slankeoperasjon og jeg angrer ikke i det hele tatt. Nyter fremdeles mat med den stakkars sønnen til min svigermor! Jeg syntes du skal forklare henne at du har tatt dette valget i samråd med lege da du mener det er det rette valget for deg. Fortell hun at du ønsker at hun skal respektere det og heller støtte den nye reisen i livet ditt. Hjelper det ikke så blokk hun på SoMe og ignorer! Husk at du gjør det for deg og barna dine. Du trenger ikke tillatelse fra svigermor. Anonymkode: 5a483...832 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar #12 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Skal ta en slankeoperasjon nå til våren, og jeg har gått å ventet på dette i et år allerede. Har unngått å fortelle det til så mange, ink min svigermor pga redsel for å bli dømt osv. Nå har jeg endelig fått dato, så jeg og gubben ble enige om at det var greit å fortelle svigermor nå. Det første hu utbryter med er ; "Skal du virkelig ikke prøve selv først?? Du bare måtte ta den lette veien du!" Jeg har prøvd selv siden jeg var 16, altså snart 20 år. Har prøvd alle slags dietter. Har prøvd å endre helt livsstil, men så fikk jeg prolaps, og fibro og det kom bare flere og flere utfordringer med kroppen som gjorde det vanskelig å holde seg i aktivitet ofte. Og ja, det endte selvfølgelig med trøstespising i perioder som gjorde alt værre. Jeg var på veldig god vei i fjor å gå ned på egenhånd. Jeg gikk ned 10 kg, og fant en god måte for meg å trene på. Også knakk jeg ankelen, selvfølgelig pga høy overbelastning over tid. Nå har svigermor begynt å sende meg oppskrifter på grethe roede, lavkarbo, treningsprogrammer med "30kg på 90 dager" osv osv. Det er jo ikke ting som jeg kan leve på resten av livet. Hu er også av den narsissistiske siden hvor hu sender meg videoer på facebook av digg mat, sånn typ hjemmelaga feite burgere, biff osv, etterfulgt med "Tenk, dette må du slutte å spise når du tar den operasjonen. Du ødelegger livet ditt. Stakkars sønnen min som ikke kan nyte mat med kona si lenger", osv. Blir så såra av det her. Jeg vil bare bli frisk så jeg kan leke med ungene mine uten å få åndenød.. Anonymkode: 0968f...784 Du knakk ankelen for ett år sidan (og kan derfor ikkje trene) OG du fekk innvilga slankeoperasjon for ett år sidan? Me think dette er et trolleinnlegg! Anonymkode: 7ff3c...d01 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun nekter deg ingen ting, men hun er ikke enig i ditt valg. Jeg forstår deg, jeg forstår at du mener dette er eneste utvei, men for mange så blir dette nok et feilsteg. Suksessraten er ikke så stor og komplikasjonene er mange. Svigermor har ikke helt urett i det hun sier, men hun kunne valgt en annen fremgangsmåte Anonymkode: e8a2e...293 Enig, svigermor har ikkje urett i det ho seier. Slankeoperasjon bør vere aller aller siste utveg, fordi det er så inngripande. Anonymkode: 7ff3c...d01 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #14 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun nekter deg ingen ting, men hun er ikke enig i ditt valg. Jeg forstår deg, jeg forstår at du mener dette er eneste utvei, men for mange så blir dette nok et feilsteg. Suksessraten er ikke så stor og komplikasjonene er mange. Svigermor har ikke helt urett i det hun sier, men hun kunne valgt en annen fremgangsmåte Anonymkode: e8a2e...293 Suksessraten er er faktisk høy! Anonymkode: 5a483...832 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Skrevet 16. januar Click bait overskrift! Idiotisk! hun nekter deg ingen ting!!? Anonymkode: 5cb06...85d 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Suksessraten er er faktisk høy! Anonymkode: 5a483...832 Vanlige årsaker til å angre på slankeoperasjon Fysiske problemer: Magesmerter, kvalme, oppkast, diaré, vitaminmangel, og dumping (rask tømming av magesekken). Psykiske utfordringer: Økt risiko for overføring av avhengighet (f.eks. alkohol, rus, shopping) når mat ikke lenger er «trøsten», og en følelse av å ha mistet kontroll eller normalitet. Uventede konsekvenser: Vektøkning igjen, eller at operasjonen ikke løste de underliggende problemene som mobbing, angst eller depresjon. Anonymkode: 7ff3c...d01 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #17 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vanlige årsaker til å angre på slankeoperasjon Fysiske problemer: Magesmerter, kvalme, oppkast, diaré, vitaminmangel, og dumping (rask tømming av magesekken). Psykiske utfordringer: Økt risiko for overføring av avhengighet (f.eks. alkohol, rus, shopping) når mat ikke lenger er «trøsten», og en følelse av å ha mistet kontroll eller normalitet. Uventede konsekvenser: Vektøkning igjen, eller at operasjonen ikke løste de underliggende problemene som mobbing, angst eller depresjon. Anonymkode: 7ff3c...d01 Selvsagt er det risiko for bivirkninger og komplikasjoner, det er det med de fleste inngrep. Men det sier jo ingenting suksessraten. De aller fleste lever et godt liv med mye lavere vekt. Anonymkode: 5a483...832 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar #18 Skrevet 16. januar Veldig mange som tar slankeoperasjon går faktisk opp igjen. Når du bruker beinbrudd som unnskyldning så er det en liten varsellampe, for det er ikke trening som fjerner kiloene, det er kostholdet. I tillegg skriver du at du trøstespiser. Joda, du kommer nok til å miste vekte en stund. Men så har du ikke vanene og fortsetter trøstespisingen, org vipps er du oppe igjen i vekt. Sett det mange, mange ganger. Og jeg er smellfeit og vet hvor desperat man blir etter å miste kilo, men du høres ut som en som lurer deg selv. Og majoriteten får faktisk en bivirkning i større eller mindre grad, det er lurt å være skeptisk. Noen kan løse bivirkningen med en pille. Joen blir ufør. Svigermor nekter deg ingenting, hun er skeptisk. Anonymkode: 7797a...40e 6 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #19 Skrevet 16. januar Og hva er planen med all den løse huden ? Mange som tar disse operasjonene glemmer at når de da har mistet vekten så sitter de igjen med masse løs hud og da blir det et nytt problem. Fint du har fått innvilget operasjon hvis det ikke finnes annen utvei, håper bare du er forberedt på å betale for å fjerne huden, fordi det er ikke gitt at du får dekket. Anonymkode: ff229...931 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #20 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig mange som tar slankeoperasjon går faktisk opp igjen. Når du bruker beinbrudd som unnskyldning så er det en liten varsellampe, for det er ikke trening som fjerner kiloene, det er kostholdet. I tillegg skriver du at du trøstespiser. Joda, du kommer nok til å miste vekte en stund. Men så har du ikke vanene og fortsetter trøstespisingen, org vipps er du oppe igjen i vekt. Sett det mange, mange ganger. Og jeg er smellfeit og vet hvor desperat man blir etter å miste kilo, men du høres ut som en som lurer deg selv. Og majoriteten får faktisk en bivirkning i større eller mindre grad, det er lurt å være skeptisk. Noen kan løse bivirkningen med en pille. Joen blir ufør. Svigermor nekter deg ingenting, hun er skeptisk. Anonymkode: 7797a...40e Ja, det er viktig å ordne opp i hodet før du tar en slik operasjon. Du kan ikke lenger trøstespise eller bruke mat for å regulere. Det beste du kan gjøre er å starte å endre kostholdet i forkant av operasjonen, da blir ikke overgangen like brå. Anonymkode: 5a483...832 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå