Gå til innhold

Jespersen i harnisk p.g.a. falske rykter

Anbefalte innlegg

Gjest Miloine
Skrevet

Jo da, Jespersen haselerer med andre, det er sant.

Jespersen er også blitt hengt ut i avisen mer enn en gang, uten å reagere.

Det at han reagerte på dette, har jeg full forståelse for, nå som jeg vet litt mer om det som lå bak reaksjonen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg kjøper aldri Se&Hør eller Her&Nå, og om jeg blar i de andre steder jeg er så vet jeg at de bladene er fulle av bilder og bildemontasjer som redaksjonen har pønsket ut et dumt ordspill til og en eller annen tekst som er utslag av redaksjonens fantasi og muligens løse rykter. For meg har ikke disse bladene injurierende kraft, og hvis jeg hadde lest i Her&Nå at noe jeg kjenner skulle ha barn, hadde jeg tatt det for useriøst vissvass og ikke ringt for å gratulere!

Når det er sagt skjønner jeg godt at en slik forside var ekstra sårende omstendighetene tatt i betraktning. Men jeg syns også OJ framstår utrolig uempatisk i sin egen omgang med medmennesker, så kanskje dette kan bidra til å gjøre ham litt mer ydmyk for andres situasjon? Jeg syns OJ rammer de han ikke har sympati for på en ekkel og uangripelig måte ("hallo, det er jo bare humor, jeg er jo humorist, har du ikke selvironi eller?" )

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Jeg synes det er noe sviktende logikk i argumentet "han har hengt ut andre selv, så dette må han tåle".

Enten så mener man at det er galt å henge ut folk eller så gjør man det ikke. Dersom man mener det er galt blir det ganske inkonsekvent (og frekt?) dersom man plutselig mener det er ok bare fordi det nå rammer noen man ikke liker.

Det finnes en balansegang her. Vi har alle ulike meninger om hvor grensen går. Selv Otto Jespersen er enig i at han av og til har gått lengere enn han kanskje burde. Og det tror jeg vi alle kan tenke etter at vi kanskje har gjort noen ganger. Selv om vi ikke holder på med humor eller skriver i aviser har vel de fleste av oss flere ganger sagt ting som vi der og da ikke tenkte var så ille, men som vi i ettertid godt kunne ha sett var usagt. Det betyr vel ikke at vi har "lov" til å løpe rundt å såre dem vi har blitt såret av, gjør det vel?

Denne "logikken" er alt for nær evigvarende "blodhevn" sirkler for meg. Dersom vi ikke har styrke til å stå for egen standpunkter selv når det er mest behaglig for oss selv å droppe dem, kan vi heller ikke forvente det av andre.

Altså, dersom DU mener at Otto Jespersen må tåle dette, hvordan kan du da mene at andre bør slippe?

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg synes det er noe sviktende logikk i argumentet "han har hengt ut andre selv, så dette må han tåle".

Enten så mener man at det er galt å henge ut folk eller så gjør man det ikke. Dersom man mener det er galt blir det ganske inkonsekvent (og frekt?) dersom man plutselig mener det er ok bare fordi det nå rammer noen man ikke liker.

Det finnes en balansegang her. Vi har alle ulike meninger om hvor grensen går. Selv Otto Jespersen er enig i at han av og til har gått lengere enn han kanskje burde. Og det tror jeg vi alle kan tenke etter at vi kanskje har gjort noen ganger. Selv om vi ikke holder på med humor eller skriver i aviser har vel de fleste av oss flere ganger sagt ting som vi der og da ikke tenkte var så ille, men som vi i ettertid godt kunne ha sett var usagt. Det betyr vel ikke at vi har "lov" til å løpe rundt å såre dem vi har blitt såret av, gjør det vel?

Denne "logikken" er alt for nær evigvarende "blodhevn" sirkler for meg. Dersom vi ikke har styrke til å stå for egen standpunkter selv når det er mest behaglig for oss selv å droppe dem, kan vi heller ikke forvente det av andre.

Altså, dersom DU mener at Otto Jespersen må tåle dette, hvordan kan du da mene at andre bør slippe?

Enig med deg.

(og jeg har heller ikke skrevet at OJ bør tåle dette, men hvis dette kan gi han litt mer innsikt i hvordan andre mennesker kanskje føler det når han harselerer med de, så kom det i allefall noe ut av det hele).

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gjør det enkelt og skrur av tv når det er programmer som ikke tiltaler meg. Forferdelig leit for paret Jespersen dette. Jeg håper at de får en sjanse til.

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke lest alt her jeg, men er dere klar over at Jespersen faktisk skulle ha barn, men at det døde i 12.uke?

Det er mye som kan gå galt i et svangerskap, så jeg synes de burde ventet med å skrive noe.

Skrevet

Da foreslår jeg at du leser hele tråden ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Sett ut fra ukebladjournalistenes side har de bare gjort jobben sin. De fikk inn en nyhet fra sikre hold og fikk det bekreftet fra sykehuset (ulovlig intern kilde..), og tenkte at de kunne skrive om gladnyheten. Så skjer det noe uventet, som bladet ikke rakk å endre på fordi de ofte skriver saker lenge før de trykkes.

Bladet er sikkert lei seg og vil beklage det hele, men det er jo ikke mye å gjøre med.

Eks. hvis et kjent par skal gifte seg og "alle" vet om det, så kommer et ukeblad og skriver at paret skal gifte seg....så bryter den ene forlovelsen, men bladet har allerede gått i trykken. Det blir jo samme sak, ikke mye å gjørra med sånt!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kjøper aldri Se&Hør eller Her&Nå,

Å nei. Hadde vært så ille om du gjorde det?

Gjest Embla s
Skrevet
Å nei. Hadde vært så ille om du gjorde det?

:ler: nei selvfølgelig ikke! Jeg har venner som kjøper Her&Nå jevnlig, og vi klarer så vidt å omgås på tross av dette :ironi: Men det var en del av et ressonemang, bra du henger deg opp i essensen i det folk skriver! ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jo da, Jespersen haselerer med andre, det er sant.

Jespersen er også blitt hengt ut i avisen mer enn en gang, uten å reagere.

Det at han reagerte på dette, har jeg full forståelse for, nå som jeg vet litt mer om det som lå bak reaksjonen.

Men det er jo ganske trist, synes jeg, at man er nødt til å gå ut på riks-tv og fortelle om svært private ting for at folk skal forstå. Det burde ikke være nødvendig. Alle burde jo kunne tenke seg til at private forhold bak, uavhengig hvikene, kan gjøre at usanne graviditeter kan være svært sårende...?

Skrevet

jeg liker ikke helt jespersen, ikke at det er rett å kaste ut ting om han som ikke er sanne. men han slenger jo ut ting om andre han også. og litt på en jo regne med når en er kjendis.

nå viste det seg jo at de ventet barn. men de mistet dessverre barnet.

Gjest Fountain
Skrevet

Synes ikke synd på ham, for å si det slik.

Gjest Gjest
Skrevet
Synes ikke synd på ham, for å si det slik.

Han har mistet et barn for faen!

Det er grenser for hva han selv harselerer med, han er jo ikke ond akkurat..

Dessuten så er det noen andre som sitter å grubler på hva komikerne skal snakke om i programmer som Rikets Røst, Nytt på nytt, Mandags- og Torsdagsklubben osv. De har et manus og gjør bare jobben sin.

Og hadde ikke Jespersen vært med i Rikets Røst så hadde noen andre tatt den jobben.

Man trenger ikke å like alt han sier og gjør på TV, men å være sint på han som privatperson blir for dumt.

Jeg synes at han fortjener respekt og, akkurat nå, medfølelse..

Gjest Fountain
Skrevet

Dessuten så er det noen andre som sitter å grubler på hva komikerne skal snakke om i programmer som Rikets Røst, Nytt på nytt, Mandags- og Torsdagsklubben osv. De har et manus og gjør bare jobben sin.

Og hadde ikke Jespersen vært med i Rikets Røst så hadde noen andre tatt den jobben.

Man trenger ikke å like alt han sier og gjør på TV, men å være sint på han som privatperson blir for dumt.

Jeg leste ikke at han hadde mistet et barn, dermed var det ikke det jeg kommenterte.

Uansett, en som harselerer med et menneske som er psykisk langt nede (refererer til "Bondevik-saken") på en ganske rå måte, må da tåle rykter om at han skal bli far. Det er jo ikke noe ondsinnet i det, det var en feil fra bladets side som ikke visste om den ulykkelige omstendigheten rundt saken. Jeg synes det hadde vært verre om de skrev en sak om at han har mistet et barn, uten at han selv har sagt det.

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet

Nå var det vel ingen andre enn paret selv som hadde gått ut med at de ventet barn? Eller var det legen hennes?

Ellers må jeg si at det OJ driver med på TV, det må han også gå god for som privatperson, ellers er han bare en slave uten noen mål og mening.

Det både OJ og denne type blader driver med er avskyelig og burde stoppes.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med deg! Virker som om KG-kvinnene er nådesløse kvinnemonstre.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med deg! Virker som om KG-kvinnene er nådesløse kvinnemonstre.

Gjest Maddy
Skrevet

Det første jeg tenkte når jeg leste Jespersen i uka her var at han var jo hårsår osv, men nå kan jeg faktisk forstå det. Å miste et barn er utrolig vondt og Her og Nå tråkka i salaten til de grader.

Nå skal jeg legge til at jeg har ikke sansen for Jespersen som komiker i det hele tatt - han har blitt tam rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...