lillebamsemums Skrevet fredag kl. 20:08 #1 Skrevet fredag kl. 20:08 (endret) hei vi valgte og utsette planene til dyreparken grunnet en ny fødsel like før sommeren. Og lurte derfor på om noen hadde noen andre ideer om en Norgesferie? hvor ville du reist? barnevennlig (1,5 år og ca. 2 måneder). tenkte typ august/sein sommeren Endret i går, 16:56 av lillebamsemums
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:33 #2 Skrevet fredag kl. 20:33 Du mener norgesferie på sensommeren For så små barn er det vel ikke så mange aktiviteter som trengs. Lillehammer med Hunderfossen kan passe om et par år, for eldstemann. Anonymkode: 683d2...3de 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:40 #3 Skrevet fredag kl. 20:40 Ville ventet til presset melder seg på å gjøre noe kommersielt foreldre må gjennom. 1,5 år og 2 mnd? Da velger dere et sted mor og far får slappe av og hente seg inn. Barna dine vil ikke skille Disney og fjæra. Anonymkode: ce875...c8e 1 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:40 #4 Skrevet fredag kl. 20:40 Vestfold er fint. Der er strender, natur, kyststien, vann, bading, ofte fint vær og dere finner https://foldvik.no/ der. Anonymkode: ddb14...cf9 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:40 #5 Skrevet fredag kl. 20:40 Har vært i Dyreparken med en på 2 mnd, det gikk helt fint ❤️ men hvilket område reiser dere fra? Anonymkode: 2d41d...3ec
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:43 #6 Skrevet fredag kl. 20:43 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du mener norgesferie på sensommeren For så små barn er det vel ikke så mange aktiviteter som trengs. Lillehammer med Hunderfossen kan passe om et par år, for eldstemann. Anonymkode: 683d2...3de Og du bestemmer hvordan andre skal skrive? Anonymkode: 10801...7b5
Helene Skrevet fredag kl. 20:44 #7 Skrevet fredag kl. 20:44 Barna er så unge/små at det er de små ting som teller. Glem dyreparken eller andre parker. Bare vær sammen. 1
lillebamsemums Skrevet fredag kl. 20:44 Forfatter #8 Skrevet fredag kl. 20:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært i Dyreparken med en på 2 mnd, det gikk helt fint ❤️ men hvilket område reiser dere fra? Anonymkode: 2d41d...3ec bergen AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vestfold er fint. Der er strender, natur, kyststien, vann, bading, ofte fint vær og dere finner https://foldvik.no/ der. Anonymkode: ddb14...cf9 ja, dette må sjekkes ut! tusen takk
lillebamsemums Skrevet fredag kl. 20:45 Forfatter #9 Skrevet fredag kl. 20:45 Helene skrev (Akkurat nå): Barna er så unge/små at det er de små ting som teller. Glem dyreparken eller andre parker. Bare vær sammen. ja, derfor jeg skrev at vi utsatte dyreparken! men om det kanskje var noen fine strender, camping plasser som vi kunne besøkt en helg. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:46 #10 Skrevet fredag kl. 20:46 Mandal er fint. Rolig liten by. Kan gå over alt. Relativt lite biler. Sjøsanden og Sjøsandsleiren med lekeplasser. Skogen Furulunden er fint for turer og lek. Anonymkode: 6a7b5...633
Helene Skrevet fredag kl. 20:49 #11 Skrevet fredag kl. 20:49 God ide. Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor. Men tenker camping med fisketur, siden du nevner camping. En 2-3 åring hadde elsket å prøve ut naturen.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:50 #12 Skrevet fredag kl. 20:50 Skal Norge ta ferie? Anonymkode: 6b0ad...014 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:04 #13 Skrevet fredag kl. 21:04 Veldig fint innover Hardanger eventuelt Mikkelparken, det er helt supert for små barn. Også veldig fint i Kinsarvik. Anonymkode: 2d41d...3ec
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:07 #14 Skrevet fredag kl. 21:07 lillebamsemums skrev (57 minutter siden): barnevennlig (1,5 år og ca. 2 måneder) Med så små barn ville jeg enten blitt hjemme eller reist til syden ett sted (vet at "syden" ikke er et land, men noe enkelt som Mallorca, Kreta etc.) Hadde aldri orket bilferie i Norge, diverse parker ol. med så små barn. Anonymkode: a2948...5aa 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:25 #15 Skrevet fredag kl. 21:25 Som andre sier så er kanskje ikke lange bilturer tingen. En kort flytur til feriehus i Danmark er fort mindre stress enn en kjøretur til en annen landsdel. Anonymkode: 03164...348 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:21 #16 Skrevet lørdag kl. 07:21 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og du bestemmer hvordan andre skal skrive? Anonymkode: 10801...7b5 Å dele ord slik TS gjør, kalles særskrivingsfeil, så det finnes regler for hvordan ord skal skrives. I noen tilfeller kan særskriving endre setningens betydning. Når man skriver "Norges ferie" , så endres betydningen til " Norge sin ferie", altså at det er landet Norge som skal ha ferie. Anonymkode: bc20a...694 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:21 #17 Skrevet lørdag kl. 20:21 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Med så små barn ville jeg enten blitt hjemme eller reist til syden ett sted (vet at "syden" ikke er et land, men noe enkelt som Mallorca, Kreta etc.) Hadde aldri orket bilferie i Norge, diverse parker ol. med så små barn. Anonymkode: a2948...5aa Det er ikke anbefalt å reise til syden med så små barn. De bør få de første vaksinene først. Som flere sier: vet ikke hvor du reiser fra. Men jeg anbefaler også Stavern med Foldvik familiepark. Kan også anbefale Daftø camping i Sverige. Eller hva med et feriesenter i Danmark? Utrolig mange fine slike senter i Danmark, der dere har alt mulig av aktiviteter på samme sted. F.eks. Skallerup Klit. Anonymkode: b7290...aef
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:29 #18 Skrevet lørdag kl. 20:29 Jeg har samme aldersforskjell på barna mine som deg! Da mine barn var så små så var vi hjemme hele sommeren. Bare slappet av på terassen, fylte i et lite plaskebasseng til eldste, trillet turer med vogn og slappet av sammen ❤️ Ville helst være hjemme med baby - og jeg er veldig glad for at vi ikke hadde store planer den sommeren, for min baby hadde kolikk. 1,5-åringen min ville bare ha en mamma og pappa som var til stede. Hun brydde seg jo ikke om hvor vi var. Bare at vi var sammen 😊 Anonymkode: 8b77e...7a0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:37 #19 Skrevet lørdag kl. 20:37 Vent med planleggingen til du ser hvilken baby som kommer 😊 ta en spontan tur til et sted i nærheten om du føler at det er noe som passer da. Om du googler "barnevennlig hotell" med lekerom og basseng nær der du bor så er kanskje det nok for en feriefølelse. Anonymkode: 8b77e...7a0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå