Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullfører min bachelor i Økonomi og Administrasjon nå til våren og har tenkt å søke meg inn på siviløkonom master på NHH. Jeg sliter litt med å finne ut hvilken spesialisering jeg skal ta. Det viktigste for meg er at jeg får en god lønn, at det er gode jobbmuligheter i fremtiden og at jeg har en viss frihet til å kunne jobbe fra hvor jeg vil. Noen av spesialiseringene de tilbyr på NHH er: Regnskap, Business Analytics, Samfunnsøkonomi, Finansiell Økonomi, Markedsføring og Merkevareledelse, Strategi og Ledelse og Økonomisk Styring. Jeg har tenkt litt på business analytics da det virker fremtidsrettet og gir en grad av frihet og autonomi i arbeidet.

Dere som allerede er Siviløkonomer eller lignende, hva ville dere valgt idag?

Anonymkode: 3199e...69e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg noe du finner spennende og kan gjøre det bra i for å få gode resultater. De fleste arbeidsgivere er ikke veldig opptatt av spesialiseringen, det er hvertfall ikke avgjørende, men en spesialisering du finner spennende kan jo gi deg gode karakterer og peke DEG i en retning du vil i. 

Jeg tok master i finans, elsket det, og har aldri fått bruk for spesialiseringen direkte. 😂 Jobber med økonomistyring, som jeg hadde svært lite av på masteren. Null stress. 

Jeg liker matte, og valgte derfor noe matematikktungt og angrer ikke på det. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det spiller så stor rolle egentlig. Ta noe du liker.

Anonymkode: 65cef...2db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker faktisk ikke, tror det er finans og noe. Skrev i allefall oppgave i finans. Aldri jobbet med det, men controlling og de siste årene vært cfo. Ikke så avgjørende hvilken spesialisering man tar, tror jeg. Det viktige er å få jobb, etter første jobb så er det erfaringen som er avgjørende, ikke skolefag.

Anonymkode: 109aa...a99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller egentlig ingen rolle. Karakterene du går ut med er det viktigste - så velg noe du trives med og gjør det bra i. 

Jeg tok finans på NHH. Startet i revisjon. Tok master i revisjon - betalt av arbeidsgiver. Og nå jobber jeg mest med strategi og salg, som i praksis betyr at jeg ikke bruker noen av mastergradene direkte. Skulle jeg tatt revisjon direkte så ville jeg mulig ikke fått jobben da jeg er best på tall når det kommer til å få toppkarakterer. 

Anonymkode: ee337...967

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...