AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar Hei! Dame 30 her Dette er kanskje et litt rart spørsmål... men jeg må høre da jeg lurer på hvordan andre er. Jeg tenker ikke over naboene mine, eneste gangen jeg ser de er når jeg passerer de på veien osv. Men jeg har ikke aning om hva de driver med til daglig. Noen venner av meg snakker fælt om naboene sine, og jeg blir så overrasket over hvor mye de får meg seg. Jeg må jo stille meg i vinduet å glane ut konstant, for å få med meg hva naboene driver med. Så er det vanlig å tenke over slikt? Etter all snakken fra venninnene mine ble jeg redd at mine naboer gjør dette med meg, hehe. Jeg gjør ingenting gale eller veldig uvanlig, men begynte å lure uansett. Anonymkode: 9ad75...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Skrevet 16. januar Dere virker jo ekstreme - hele gjengen. Jeg tenker veldig sjeldent på naboene mine, og jeg snakker sjeldent om dem med andre. Den ene bryr jeg meg om og hjelper jevnlig - en eldre enke. Et par er smått irriterende, men det er egentlig bare litt artig. Resten snakker jeg med når jeg møter dem, eller sier bare hei - jeg vet hva de jobber med, og litt annet om dem. Og er ikke redd for å spørre noen om det er ferietid og vi trenger litt hjelp - det går begge veier. Jeg får som regel med meg når de 4-5 nærmeste husene er på hytta eller reise. Ikke fordi jeg står og følger med. Men fordi du ser det på lys etc. Anonymkode: f03e5...be7 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Skrevet 16. januar Jeg har noen naboer som er veldig spesielle. De blander seg inn i alt jeg gjør utendørs (som er synlig for dem), så ja. Jeg både tenker på og irriterer meg over naboene mine. Anonymkode: 72dda...72f 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Skrevet 16. januar Jeg elsker å følge med på naboene mine, spesielt de sprøe, vi har en del av dem her pga flere kommunale boliger i borettslaget. Men så lenge jeg ikke ser og/eller hører dem tenker jeg ikke på dem. Anonymkode: 29159...cd0 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 16. januar #5 Skrevet 16. januar Hvis du bor i en blokk i en storby så er det vanligere å ha mindre kontakt med naboen. Jeg gjør det samme selv nå, men har valgt å ha kontakt med naboene. Slår alltid av en kort, men vennlig prat. Gir komplimenter når det er på sin plass. Snakker om været. Skryter av alle som gjør en litt ekstra innsats. Men er ikke så vennlig at folk dukker opp uanmeldt på døra mi uten grunn. 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Skrevet 16. januar Bryr meg veldig lite om naboene mine. De bryr seg ikke om meg og jeg bryr meg ikke om dem. Hun ene gidder ikke se på meg engang. Hun er alltid sur. Tror hun er sur på meg for noe, og det har hun vært i 15 år, så jeg bryr meg virkelig ikke. Anonymkode: 74795...881
AnonymBruker Skrevet 16. januar #7 Skrevet 16. januar Det kommer jo litt på hvordan du bor. Når jeg bodde i hus brydde meg ikke mye. Men nå bor jeg i leilighet . Å da blir det jo mere lyder og du tar hensyn selv også. Anonymkode: 22875...f14 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Skrevet 16. januar Rødvinsfilosofen skrev (3 minutter siden): Hvis du bor i en blokk i en storby så er det vanligere å ha mindre kontakt med naboen. Jeg gjør det samme selv nå, men har valgt å ha kontakt med naboene. Slår alltid av en kort, men vennlig prat. Gir komplimenter når det er på sin plass. Snakker om været. Skryter av alle som gjør en litt ekstra innsats. Men er ikke så vennlig at folk dukker opp uanmeldt på døra mi uten grunn. Samme her! Orker ikke at de skal tro at vi er venner! Anonymkode: 87f95...beb
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Skrevet 16. januar Mye har nok med hvor en bor. Jeg bor på bygda. Veien vi bor i er ca 6 km lang med 8 hus fordelt ut. Og ser jo hvem som kjører forbi når vi sitter i stua siden det lyser opp stua samme hvem vei de kjører. Prater og med alle. 2 av dem kommer ofte innom for en kopp kaffe, og vi er ofte der. Så vi vet jo hvem som er hjemme, hvor en jobber osv stort sett. I bygda er det 65 husstander og vet sånn nogenlunde hvem som er pensjonister, og litt hva de andre og jobber med. Siden vi samles alt fra 4 til 8 ganger i året på grendehuset på forskjellige ting Mens der jeg vokste opp. Uten for by. Der var det stort sett de nærmeste husene jeg hadde kontakt med, de med barn i alderen min Anonymkode: 8e26f...bb2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Skrevet 16. januar Vi hører jo en del fra naboen siden det er mye støy fra de. Men skal sies at det er en vegg som skiller oss. Noen ganger er det litt mer støyende. Hilser dersom vi møtes ute. Ellers har jeg en annen nabo som har en sønn som skriker og skråler så ekstremt når det er lek ute. Misforstå meg rett, setter pris på lek ute, men disse barna har vel knapt stemme igjen på slutten av dagen. Bortsett fra det så har jeg nok med meg selv og mitt Anonymkode: c3aaa...b4d
AnonymBruker Skrevet 16. januar #12 Skrevet 16. januar Jeg skjønner ikke helt hva du mener når du spør om jeg "tenker over naboene". Jeg kjenner dem, snakker med dem når vi møtes, hjelper til når de spør, får hjelp når jeg spør, men jeg tenker ikke på dem i det daglige hvis det er det du lurer på. Anonymkode: 1b405...a9c
aksase Skrevet 16. januar #13 Skrevet 16. januar Tenker mye på mine naboer. Bor på landet, så ikke så veldig mange av dem, men mine nærmeste naboer er min mor i det ene huset og min bror med familie i det andre huset. Stadig sammen med de. Neste nabo er min beste kamerat fra barndom og ungdom(ja vi har bodd her hele livet begge to). Slår gjerne av en prat med han, og vet hva han driver med, men ikke så mye sammen lenger. Har hver våre travle liv. Neste nabo er en hyggelig gammel mann som har bodd der så lenge jeg har levd. Jeg driver jorda hans, (ja jeg er bonde) og hjelper han av og til med dataproblemer. Har også flere nære naboer for på landet er alt innenfor 2km nære naboer. Har et godt forhold til, kjenner og slår av en prat med de fleste ved anledning. Veldig stabil bygd med lite endringer i hvem som bor her. De fleste har tilknytning til bygda i flere generasjoner bakover. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #14 Skrevet 16. januar Jeg tenker ikke på naboene mine, med mindre de oppfører seg som idioter, eller det er en eldre nabo jeg er på hils med, og det er snø som behøver å måkes foran døra deres. Anonymkode: 9965d...83e
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Skrevet 16. januar Jeg er ufør og mye hjemme så jeg får nok med med mer enn de fleste. I tilegg er jeg vara styremedlem som er en del med på møter og får slik med meg ennå mer men jeg bryr meg ikke i den forstand at jeg aktivt følger med på hverken mine nærmeste naboer eller andre. Alikevel vet jeg jo en del om naboene etter 15 år. Barna vedsidenav har vokst opp, naboene over har blitt pensjonister, den eldre damen vedsidenav har gått bort og nye naboer har kommet til osv. Noen naboer trenger litt hjelp innomellom, andre nevner litt om seg her og der og vipps så er man jo kjent på et vis. Anonymkode: b7a9a...b61
tussi84 Skrevet 16. januar #16 Skrevet 16. januar Tenker ikke på hva naboene gjør i det hele tatt. Vet ikke hva de fleste heter engang. Jeg hilser på dem ute eller slår av en kort prat, men ikke noe private temaer stort sett.
AnonymBruker Skrevet 16. januar #17 Skrevet 16. januar For 10+ år siden leide jeg og samboer en leilighet i et seniorbolig-kompleks. DER var det mye glaning og stirring ut av vinduet. Kunne ikke gå ut av huset uten at noen sto og glante 👀 Nå bor vi i enebolig på landet. Har noen naboer i et par hus nedenfor oss, men de ser vi knapt. Smiler og hilser, hjelper hverandre ved behov. Normalt, høflig forhold vil jeg si. Jeg har verken tid eller interesse til å drive og følge med på hva alle andre gjør. Anonymkode: 67b1a...0b3
AnonymBruker Skrevet 16. januar #18 Skrevet 16. januar Ja,jeg sitter jo med kikkert og det at alt er ok med dem. Anonymkode: 45304...b62
AnonymBruker Skrevet 16. januar #19 Skrevet 16. januar Jeg tenker på naboene mine når de krangler så høylytt at jeg må vurdere om politiet skal kontaktes (igjen) og når det stinker marihuana fra terrassen deres inn til oss. Anonymkode: b86f1...c36 1
Rødvinsfilosofen Skrevet fredag kl. 14:53 #20 Skrevet fredag kl. 14:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her! Orker ikke at de skal tro at vi er venner! Anonymkode: 87f95...beb Haha. Ja. Kom i skade for å være for hyggelig med noen naboer. Da kom de på døra for å snakke om stort og smått. Gjerne kl 08:02. 😅 I den grad jeg «følger med» så er det mer å se til at folk tar inn posten. 📬 Tok kontakt med naboen og naboens nærmeste pårørende da postkassen var blitt «sprengfull». Da hadde vedkommende heldigvis allerede havnet på sykehjem, men ingen hadde tenkt på å si opp avisa. 🗞️ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå