Gå til innhold

Luftveisinfeksjon annenhver måned

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I september fikk jeg covid, i november halsbetennelse og i januar influensa, og når man tenker at det tar flere uker å restituere seg etter hver infeksjon, har jeg vært på halv åtte helt siden sensommeren.

Har ikke småbarn, er slank, spiser ganske sunt, trener, røyker ikke og drikker minimalt, har god håndhygiene men tar mye bussen.

Er det andre som har det slik?

Anonymkode: 39299...6f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du ikke har god nok håndhygiene 

Anonymkode: 2b56a...7a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker du ikke har god nok håndhygiene 

Anonymkode: 2b56a...7a4

Har ti ganger bedre håndhygiene nå enn før pandemien, men immunforsvaret mitt har blitt mye dårligere enn hva det var.

Hadde covid for 4 år siden og det første halvåret etter, ble jeg forkjølet med bronkitt og lungebetennelse som jeg hadde fra august og til jul.

Ts

Anonymkode: 39299...6f2

Skrevet

Det er jo ikke normalt. Men en vintersesong som denne kvalifiserer vell ikke helt til "har det sånn". Det er jo forskjellige virus og dermed ikke umulig å få alle på en vinter..som regel får vi ikke hver av disse hvert år, så vanligvis har man gjerne ikke 3 heftige runder hver vinter, men umulig er det ikke. Det vil avhenge av hygiene, ja, men også av hvor lenge siden sist vi hadde de forskjellige og hvor mye smitte som florerer og vi blir utsatt for, feks på bussen, eller på jobb. Viss det gjentar seg hvert år fremover så kan man jo begynne å vurdere om det er noe annet enn tilfeldighet. Vi hadde influensa eller noe i høst. Mange som hadde rundt her. Ikke hatt noe etter det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...