Gå til innhold

Fordeling utgifter til konfirmasjonsselskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det riktig å fordele utgifter til selskapet?

Det inviteres ca 140 gjester hvorav 40 er fra fars side.

Anonymkode: af765...22f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom selskapet holdes i fellesskap, tenker jeg alt deles på midten. Det er konfirmantens selskap.

Man må selvsagt bli enige om prisnivå på mat og lokale osv.

Anonymkode: e7700...a8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver forelder betaler antall kuverter for sin familie. Den som arrangerer, står for lokale, pynt og lignende. Kaker fordeles 50/50.  

Sånn kommer vi til å gjøre det.

Anonymkode: 0f80d...839

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Betales i sin helhet av den som mener at 140 gjester i konfirmasjon er nødvendig.

Anonymkode: 5c789...6f1

Dette!👆🏻

Anonymkode: 746ca...607

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Betales i sin helhet av den som mener at 140 gjester i konfirmasjon er nødvendig.

Anonymkode: 5c789...6f1

Er også enig i dette.

Anonymkode: 78cec...1b5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver forelder betaler antall kuverter for sin familie. Den som arrangerer, står for lokale, pynt og lignende. Kaker fordeles 50/50.  

Sånn kommer vi til å gjøre det.

Anonymkode: 0f80d...839

Arrangerer man ikke i fellesskap gjerne da? Høres rart ut at den av foreldrene som tar på seg jobben å booke lokale osv. også skal betale det alene.

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dersom selskapet holdes i fellesskap, tenker jeg alt deles på midten. Det er konfirmantens selskap.

Man må selvsagt bli enige om prisnivå på mat og lokale osv.

Anonymkode: e7700...a8c

I utgangspunktet enig, men ikke når én ønsker å invitere 100 stykker kun fra sin side til konfirmasjon. Jeg kjenner ikke så mange mennesker en gang 😅Hvordan kommer man opp i så mange folk, inviterer man naboer, barselgruppa man ikke har snakket med på 15 år og tanta til søskenbarnet til oldemor liksom? 🤪

Anonymkode: 42898...2a1

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet

140 gjester? Er dere helt gærn eller? Eller har dere 10 søsken hver som har 10 barn hver i tillegg?

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

140 gjester er vannvittig mange, da regner jeg med det må være et stort lokale. Så den som har 40 gjester kan betale for 1/3 av lokalleien, og for 40 kuverter. Den andre kan betale 2/3 av lokalet, og 100 kuverter. Antrekk, pynt og gave til konfirmant bør deles på to. Men dette avtaler man FØR man inviterer 140 gjester. Er ikke 80 mer passe, og dele alt på to? 

Anonymkode: 49e35...6eb

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

140 gjester var mange 😂.

Min eks og jeg delte ut fra hvor mange gjester hver, ut fra en ca kuvertpris. Pga at vi hadde veldig ulikt antall gjester hver. Resten (lokale,blomster, klær til konfirmant osv) delte vi på to.

Anonymkode: b71ef...91b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I helvete! 140 gjester er jo helt vilt! 

40 er også mange, synes jeg. 

Med en sånn skevfordeling, ville jeg delt på antall gjester ja. 

Anonymkode: 327b5...960

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at 140 gjester er helt sinnsykt mye! Hvem er alle?😃

Uansett hvor mange - eller hvilken side de kommer fra - så, kommer vel alle for konfirmanten? Så, da spiller det ingen trille hvilken side de kommer fra, og kostnadene deles i 2. Evt forholdsmessig ut fra inntekt hvis dere har store inntektsforskjeller. 

Anonymkode: 6e0f0...b20

• Liker 1
Skrevet

140?! Jeg trodde jeg hadde stor familie.

Eksmannen og jeg delte utgiftene likt. Det førte til noen gnisninger vedr. hva som var nødvendig og ikke, men stort sett fikk konfirmanten styre showet. For oss ble det mindre konfliktfylt enn at vi skulle regnet på hvem som hadde hvilke gjester. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I helvete! 140 gjester er jo helt vilt! 

40 er også mange, synes jeg. 

Med en sånn skevfordeling, ville jeg delt på antall gjester ja. 

Anonymkode: 327b5...960

Ja, sinnykt mange. Høres ut dom ett stort bryllup med hele bygden med.  Del på antal kuverter, og lokalet må jo være mye større pga dine 100 gjester.. litt mer på deg? kaker 1/3. mat 1/3. Om en ordner alt kan jo lokalet deled på 2. 

Anonymkode: 63ac8...82e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

140 høres nå helt spinnvill ut har du stor familie?

Hadde hver betalte ut fra antall personer far 40 og mor 100, siden en og må ha større lokaler far betaler 1/3 av leie og mor 2/3.

Anonymkode: 1b5fb...43e

• Liker 3
Skrevet (endret)

Umulig å si uten mer detaljer.

Men i utgangspunktet burde man vel dele kostnaden på antall folk fra de to sidene. Så når én har 100 gjester og én har 40, så deles kostnadene på 3 hvor en betaler 2/3-deler og den andre 1/3-del.

Men er dere enige om pris på lokale? Pris på mat, pynt, opplegg, osv?

Hvordan er deres lønninger? Vil den som har 40 gjester faktisk be så mange, eller blir den "tvunget" fordi den andre ber så mange? Hvem vil ha så gigantisk konfirmasjon?

Osv osv.

Men det hele høres jo spinnvilt ut. Er vel ingen konfirmant som har kontakt med 140 stykker fra familien sin? Så hvorfor be så mange? Det er bare en konfirmasjon og ikke så himla spennende for andre enn kjernefamilien.

Endret av Blåttvann
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hvem fadern inviterer 140 gjester i konfirmasjon om man ikke kongelig? 

Er det for å få flest mulig gaver til konfirmanten?  

Her tenker jeg at den som tenker at man må ha et så stort selskap, også betaler for hele gildet.

Anonymkode: 06c08...67c

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli ulikt antall om man er enig i å inviterer søskenbarn inkl barn og perifer familie. Noen har 10 søskenbarn, andre ingen. Men 40 og 100 er svært ulikt. Må alle inviteres? Hvem er disse menneskene?

Vil den ene invitere flere enn man "må", bør den betale differansen for et lokale som får plass til alle, og selvsagt mat til sine. Og stille med ekstra kaker.

Anonymkode: b0cfb...07e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Her er familien til steforeldrene, venner og gammeltanter +++ invitert.. Vi hadde nok ikke invitert så mange om vi hadde fått være med å bestemme.. 

Anonymkode: af765...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...