pippeli Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar (endret) Noen som har vært på FVK i nyere tid og har små barn (1 år)? Hva anbefales når det kommer til bosted? Leste at barn under 3 år ikke bør ha 50/50, og værtfall ikke så små barn. Stemmer dette eller er det individuelt? Endret 16. januar av pippeli
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:48 #2 Skrevet fredag kl. 08:48 Det stemmer det. 50/50 er ikke anbefalt for så små, men hyppig samvær likevel viktig. Yngste var 2 år da vi ble skilt, og økte gradvis med henne. Hun hadde også en storebror så det hjalp litt at de var sammen, men hun var veldig knyttet til meg som liten og det var en tøff tid. Anonymkode: 59433...8cf 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:40 #3 Skrevet fredag kl. 12:40 Vi gikk fra hverandre når ungen var 1år og 9 mnd. i starten så hadde vi vel 80/20 fordeling og så økte til 60/40, før vi endte på 50/50 ved ca 3 års alder. Begge var enige at hyppig samvær og så øke gradvis var det beste for oss. Men alt er jo selvfølgelig individuelt Anonymkode: a6459...3e1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:50 #4 Skrevet fredag kl. 16:50 Det eneste prinsippet som gjelder er at samvær/fordeling skal legges opp etter barnets beste. Det er ingen regel om at det skal være 50/50. For mange barn er det best å ha ett fast hjem Anonymkode: 81d4f...270 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:05 #5 Skrevet fredag kl. 20:05 Ja jeg har små barn under 1 år og under 4 år. Min situasjon er spesiell uten å gå i dybden på den men det anbefales hyppige, men korte samvær. Så øker man samværet gradvis etterhvert. Bosted er jo der barnet skal ha sin faste base, dere må jo bestemme om dette skal være fast eller delt. Ingen fasit på at det skal være 50/50. Tenk på barnets beste og hvem barnet har som primæromsorgsperson, kanskje naturlig mor i den alderen (siden du ikke beskriver situasjonen nærmere). Anonymkode: 134c1...eff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå