Gå til innhold

Potetgull i helgene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver kutte sjokolade, men potetgull må jeg ha. MEN jeg har bestemt meg for å kjøpe en liten pakke som jeg har til lørdag, istedenfor en stor som jeg har fredag og lørdag ( og resten søndag :) )

Det jeg lurte på : HVOR kan jeg kjøpe små potetgullposer? Har sett at Europris av og til har små Kims, men ikke sett det på en stund. 

Anonymkode: dcd54...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Europris har jevnlig :) I alle fall her i området hvor jeg bor. Virker som om det er kampanjer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg prøver kutte sjokolade, men potetgull må jeg ha. MEN jeg har bestemt meg for å kjøpe en liten pakke som jeg har til lørdag, istedenfor en stor som jeg har fredag og lørdag ( og resten søndag :) )

Det jeg lurte på : HVOR kan jeg kjøpe små potetgullposer? Har sett at Europris av og til har små Kims, men ikke sett det på en stund. 

Min europris har nesten alltid.

Jeg har samme problem som deg forresten, kan ta fra meg alt med sukker, men den chips posen skal de rive ut av mine stive døde fingre!! :ler:

Anonymkode: 21674...e45

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt OT, men trener man og spiser sunt mandag-torsdag, så vil de færreste ta skade av helgekos i matveien. 

Anonymkode: a3d41...fd2

AnonymBruker
Skrevet

Synes du er flink som klarer å fordele en stor potetgullpose over hele helgen jeg da! Jeg spiser en stor på en kveld...

Anonymkode: b936d...6c6

AnonymBruker
Skrevet

Normal

Kims rifla med salt i disse blå posene, Normal er eneste stedet i Norge som selger disse 🤩

Men de har en del andre også.

Anonymkode: aefc9...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Spar har noen mindre chipsposer. Normal har også

Anonymkode: 1e741...f96

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare dumt....hopper du over en helg er det 2 uker uten! Så hopper du over neste....så er suget borte fra hjernen din...

Slutt å lur deg selv, kutt det helt ut. Ingen mennesker trenger potetgull eller søtsaker.

Anonymkode: 712bc...a8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen mennesker trenger potetgull

Jo. 😁

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Normal og Europris harsmå poser og bokser med potetgull. 

Anonymkode: 1c12e...b3d

Skrevet

Coop Mega har nå disse små Kims 80g til 10kr/stk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Litt OT, men trener man og spiser sunt mandag-torsdag, så vil de færreste ta skade av helgekos i matveien. 

Anonymkode: a3d41...fd2

Helgekosen kan også fort nulle ut all fremgang for hele uka.

Om helgekosen går fra fredag til søndag, og inkluderer en hel, stor pose potetgull, så har bare den ødelagt nesten all vektnedgang fra mandag til torsdag.

Forutsatt kaloriunderskudd på 500 kalorier om dagen. En stor pose Maarud Classic salt potetgull er ca 1300 kalorier. Litt sjokolade i tillegg, så stagnerer vekta fort, om en ikke legger på seg.

Så å bytte til en 80 grams pose og bare ekstra kos på lørdagen, det er klokt det. Og sånn i hvert fall jeg vokste opp, med helgekos og lørdagsgodt bare på lørdagen, og ikke nesten halve uka som det har sklidd ut til for mange i vårt overflodssamfunn.

Men alt med måte :)

Anonymkode: 9c77d...111

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bensinstasjoner. Oda selger også noe 90-100g-poser.

Anonymkode: c29aa...825

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helgekosen kan også fort nulle ut all fremgang for hele uka.

Om helgekosen går fra fredag til søndag, og inkluderer en hel, stor pose potetgull, så har bare den ødelagt nesten all vektnedgang fra mandag til torsdag.

Forutsatt kaloriunderskudd på 500 kalorier om dagen. En stor pose Maarud Classic salt potetgull er ca 1300 kalorier. Litt sjokolade i tillegg, så stagnerer vekta fort, om en ikke legger på seg.

Så å bytte til en 80 grams pose og bare ekstra kos på lørdagen, det er klokt det. Og sånn i hvert fall jeg vokste opp, med helgekos og lørdagsgodt bare på lørdagen, og ikke nesten halve uka som det har sklidd ut til for mange i vårt overflodssamfunn.

Men alt med måte :)

Anonymkode: 9c77d...111

Takk for svar. Ja, det er igrunn stor forskjell på en pose med 250 gram og en på 80 gram. Og hvis jeg spiser godt til måltidene, så tror jeg 80gram skal gi nok kos :) er overvektig, så bør ikke legge på meg. ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe...jeg synes en stor pose er bra. Jeg pleier å spise minst to store i helgen, og minst en i løpet av uken også.... Jeg er ikke overvektig, merkelig nok. Er i overgangsalderen i tillegg. Men beveger meg mye og trener. Nå skjerper jeg meg en periode, da bytter jeg ut til popcorn og (litt) nøtter. Det hjelper, for jeg er ikke så sugen på popcorn og nøtter. Men har spist en pose chips i løpet av de to siste ukene...Gått ned litt over en kg.

Anonymkode: c8901...ab3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2026 den 7.34):

Ta deg en tur til Europris neste uke ;)

Anonymkode: 0aa17...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Både coop ekstra og obs! har her jevnlig. Ofte på tilbud og da er det Kims, salt, salt og pepper, paprika, mexican fiesta og olw cheeze doodles. Men, posene pleier ikke å stå på potetgull- gangen, men nærme. 

Anonymkode: 9f6bd...e8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2026 den 9.15):

Dette er bare dumt....hopper du over en helg er det 2 uker uten! Så hopper du over neste....så er suget borte fra hjernen din...

Slutt å lur deg selv, kutt det helt ut. Ingen mennesker trenger potetgull eller søtsaker.

Man har lov å kose seg. 

Anonymkode: 711e1...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...