Gå til innhold

Servere sjokolade i bryllup?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde fått mange lykkelige gjester. Jeg vil tro enda lykkeligere hvis de fikk helt vanlig sjokolade, melkesjokolade, stratos og kvikklunsj 😊

Anonymkode: 5e261...75f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde elsket det! Men så er jeg kanskje over gjennomsnittet interessert i praliner, fudge og konfekt.  Har vært på pralinekurs og investert i konfektformer for proffmarkedet, metallskraper, farget kakaosmør og dragé trommel,  😅

Driver bare på for meg selv og selger ikke enn så lenge, men det er en lidenskap 😊 Gøy å se at vi er flere! 

Endret av Laraa
AnonymBruker
Skrevet

det finnes allerede, men tror det er få som gidder å bruke penger på noe sånt

Anonymkode: 71de1...ffd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i bryllupsbransjen og har aldri sett dette i mine bryllup. Jeg jobber i bryllupene som har middels til høye budsjett. Over der igjen er luksuskategorien, som det er svært få av i Norge.

Dette blir nok sett på som en luksusvare som de fleste ikke tar seg råd til. Så det er mulig det er et marked for det, men det er veldig lite, og derfor kanskje ikke noe å satse på hvis dette er for å tjene penger. Er det fordi du har en skikkelig passion for det så go for it, men hvis det er for å få en ekstra inntekt så tror jeg ikke dette er veien å gå.

Velger du å gå for det så ville jeg jobbet meg inn mot bryllupsplanleggere og ikke brudeparene direkte. De som har budsjett til dette har bryllupsplanlegger og driver ikke med de små detaljene selv.

Anonymkode: e9052...182

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2026 den 7.03):

Typisk umoden kommentar fra et svakt menneske. Kommer ikke engang med argumentasjon. Ubrukelig kommentar. 

Anonymkode: 963c2...b34

Stakkars liten. Tåler ikke at noen ikke liker de dumme idéene dine? 😆

Anonymkode: 57087...be1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler markedsresearch andre steder enn på nettforum. Prøv ute i den virkelige verden.

Anonymkode: b3b22...725

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde elsket dette :)

Anonymkode: 536ea...b2e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har faktisk vurdert jentene på tunet en til hver gjest, så dette kunne vi kjøpt isteden.

Anonymkode: 536ea...b2e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2026 den 18.02):

Dummeste jeg har sett på lenge 

Anonymkode: 57087...be1

Vel, man kan bestille for eksempel skreddersydde Love Hearts (som jo i bunn og grunn smaker mer som en medisin mot halsbrann enn som et godteri) til bryllupet sitt, og populært er det også (i hvert fall i andre land), så selvsagt kan det være mulig at det finnes et marked for "finere" sjokolade med "bryllupsinnpakning" og personlig preg. 

Til trådstarter: Synes sjokoladen din høres for mørk ut. De flestes favoritt er ikke 60-70% kakao. Jeg liker det selv, men ville ikke kjøpt et slik produkt til mitt eget bryllup når jeg vet at mange foretrekker kakaoinnhold rundt 30-40%.

Anonymkode: 761b7...180

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor mye tenker du at 50 sjokolader skal koste?

Anonymkode: cf7f0...88d

TS her.

Så langt har jeg ikke tenkt. Men 50-70g ligger på rundt 1500-1600kr/kg. Så 15g i bryllup, koster vel 25-30kr pr. stk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg jobber i bryllupsbransjen og har aldri sett dette i mine bryllup. Jeg jobber i bryllupene som har middels til høye budsjett. Over der igjen er luksuskategorien, som det er svært få av i Norge.

Dette blir nok sett på som en luksusvare som de fleste ikke tar seg råd til. Så det er mulig det er et marked for det, men det er veldig lite, og derfor kanskje ikke noe å satse på hvis dette er for å tjene penger. Er det fordi du har en skikkelig passion for det så go for it, men hvis det er for å få en ekstra inntekt så tror jeg ikke dette er veien å gå.

Velger du å gå for det så ville jeg jobbet meg inn mot bryllupsplanleggere og ikke brudeparene direkte. De som har budsjett til dette har bryllupsplanlegger og driver ikke med de små detaljene selv.

Anonymkode: e9052...182

TS her. 
Takk for innspill. Får høre med bryllupsplanleggere. Jeg kommer nok til å investere i en melanger. Har allerede litt bønner. Jeg lager, og ser om det er interesse. Så får jeg se hvor mye jeg skal satse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, man kan bestille for eksempel skreddersydde Love Hearts (som jo i bunn og grunn smaker mer som en medisin mot halsbrann enn som et godteri) til bryllupet sitt, og populært er det også (i hvert fall i andre land), så selvsagt kan det være mulig at det finnes et marked for "finere" sjokolade med "bryllupsinnpakning" og personlig preg. 

Til trådstarter: Synes sjokoladen din høres for mørk ut. De flestes favoritt er ikke 60-70% kakao. Jeg liker det selv, men ville ikke kjøpt et slik produkt til mitt eget bryllup når jeg vet at mange foretrekker kakaoinnhold rundt 30-40%.

Anonymkode: 761b7...180

70% i bean to bar er ikke så mørk og bitter som butikksjokolade. Kommer litt an på hvordan den lages. 

Jeg kommer nok til å lage på bestilling. Ka også være jeg lager 50, 60 og 70%, så får folk finne sin favoritt. Det er i hvert fall en idé jeg har. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...