Gå til innhold

Servere sjokolade i bryllup?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det marked for det her i Norge som det (kanskje) er i USA og England eller andre land?

Jeg tenker mer bean-to-bar, sjokolade laget fra kakaobønner fra én opprinnelse. 5, 10 eller 15g sjokolade med innpakning som er laget spesielt for bryllup. Sjokolade som Vigdis Rosenkilde, Nittedal Sjokoladefabrikk, Fjåk, Fjorden Sjokolade etc. 

Pakket inn i noe som dette:

(forumet lar meg ikke poste linken, men google "wedding chocolate", så ser dere hva jeg tenker.

Anonymkode: 963c2...b34

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man skal aldri si aldri. Plutselig bakte jo alle muffins. 

Anonymkode: 71c61...8c8

AnonymBruker
Skrevet

Det er deres bryllup, gjør det akkurat slik dere ønsker❤️

Anonymkode: b8bd8...6a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er deres bryllup, gjør det akkurat slik dere ønsker❤️

Anonymkode: b8bd8...6a2

Er ikke det som står i HI :)

Anonymkode: 00f62...fef

AnonymBruker
Skrevet

Var i et noe fasjonabelt bryllup i utlandet i fjor og da hadde de et LANGT buffetbord  bare med innpakket konfekt. 

"Logistikken" i bryllupsfesten vsr noe annerledes enn typisk norske bryllup, så sjokoladen sto der fra vi ankom lokalet. 

(Middagen var også buffet. Vi tok mat nåe vi ville det var fri seating. )

Anonymkode: 3e418...08d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke det som står i HI :)

Anonymkode: 00f62...fef

Er vel ikke uvanlig at folk ikke leser HI før de svarer :)

Anonymkode: 3e418...08d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Jeg har fått interesse for sjokolade, og kunne tenke meg å selge til arrangementer som f.eks bryllup. Men koster litt å investere, så greit å vite litt😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS her:

Jeg har fått interesse for sjokolade, og kunne tenke meg å selge til arrangementer som f.eks bryllup. Men koster litt å investere, så greit å vite litt😊

Jeg ville tatt kontakt med firmaer som driver med bryllupsplanlegging og hørt hva de tenker, de har nok et bedre gjennomsnittsinnblikk på hva folk vil bruke penger på og om det er et marked, enn et tilfeldig utvalgt mennesker her på KG :) 

Anonymkode: 1b01f...658

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har sett på lenge 

Anonymkode: 57087...be1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dummeste jeg har sett på lenge 

Anonymkode: 57087...be1

Typisk umoden kommentar fra et svakt menneske. Kommer ikke engang med argumentasjon. Ubrukelig kommentar. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med firmaer som driver med bryllupsplanlegging og hørt hva de tenker, de har nok et bedre gjennomsnittsinnblikk på hva folk vil bruke penger på og om det er et marked, enn et tilfeldig utvalgt mennesker her på KG :) 

Anonymkode: 1b01f...658

Takk for innspill😊

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Tenker du må ha noe mer enn det for å overleve

Anonymkode: e3024...9d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om folk generelt spiser mindre og mindre sjokolade egentlig. 

Anonymkode: bee01...0f6

Skrevet

Jeg tror det kan være populært, men det kommer an på sjokoladen. Det er mange som har prøvd seg på sunn sjokolade, etisk sjokolade, 100 % kakaosjokolade osv., og det liker ikke nordmenn. Gjøvik sjokoladefabrikk har slitt med å få det til å gå rundt. Kakaoprisene øker hele tiden, og det vil de nok gjøre i framtiden også.

Men å ha det litt sånn på si’ og ha avtaler om levering osv kan jo ikke være dumt. Vet om veldig mange som ikke er glad i kake, men gjerne ønsker seg sjokolade til kaffen.

Skrevet

Tror det meste går rundt så lenge man får riktig eksponering i sosiale medier!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tenker du må ha noe mer enn det for å overleve

Anonymkode: e3024...9d5

TS her. 
Skal bare være på siden av min vanlige jobb. Bi-inntekt. 

AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (15 timer siden):

Jeg tror det kan være populært, men det kommer an på sjokoladen. Det er mange som har prøvd seg på sunn sjokolade, etisk sjokolade, 100 % kakaosjokolade osv., og det liker ikke nordmenn. Gjøvik sjokoladefabrikk har slitt med å få det til å gå rundt. Kakaoprisene øker hele tiden, og det vil de nok gjøre i framtiden også.

Men å ha det litt sånn på si’ og ha avtaler om levering osv kan jo ikke være dumt. Vet om veldig mange som ikke er glad i kake, men gjerne ønsker seg sjokolade til kaffen.

TS her. 
Nå er ikke planen å lage sunn eller 100%. Men 60-70% (som jeg selv er glad i). 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke, tenker jeg. Men det vil nok kreve litt markedsføring for å få det på plass.

Anonymkode: c2efe...ce7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2026 den 6.15):

Hvorfor ikke, tenker jeg. Men det vil nok kreve litt markedsføring for å få det på plass.

Anonymkode: c2efe...ce7

TS her.
Det blir nok en del markedsføring, ja. Må vel bare ta sjansen - som alle gründere :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye tenker du at 50 sjokolader skal koste?

Anonymkode: cf7f0...88d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...