Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har du vunnet. Han tømmer seg bare i deg og later som han liker deg for å kunne fortsette med deg, ellers hadde han gått fra henne. Så heldig du er.

Anonymkode: c315e...657

Kan vi ikke ha en tråd uten dette evige maset om tømmestasjon etc. noen ganger er det faktisk interessant å høre hva folk har å si. Ikke eder og galle 

Anonymkode: 88e57...ddd

• Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Helt ærlig? Et adrenalin-rush. En euforisk følelse av at noen velger å risikere så mye for å få være med deg.

På den andre siden? Helt forferdelig. Selv om man blir valgt foran henne så velger han også henne foran deg. Selv om jeg personlig ikke ønsker et forhold med han så kveles jeg av at jeg så sjeldent får være med han, hvor umulig det er å kunne møtes, å ikke kunne møte han og snakke med han når jeg trenger eller har lyst.

Og det var selvfølgelig lite gøy da hun fant ut av det, men med tanke på at hun da gikk hardt ut mot meg føler jeg litt skadefryd over at han fortsatt er med meg bak ryggen hennes. Jeg føler at jeg har vunnet. Men det hadde muligens føltes annerledes om jeg faktisk ønsket et liv med han, det gjør jeg ikke. 

Jeg anbefaler det ikke, man blir ikke et godt menneske av det. Jeg føler heller ingen samvittighet ovenfor kona lengre, det gjorde jeg før. Og jeg ser ikke på han på samme måte heller, som har sett hvor knust hun ble og som likevel velger å fortsette bak ryggen hennes...

Alt i alt ødelegger jeg både meg selv og han og henne. Hvis hun finner ut av det igjen da. Og det gjør hun helt sikkert. 

Anonymkode: a59fe...90e

Gøy? Nekter å tro det er mulig å skrive og mene det du skriver, og samtidig være psykisk frisk. Må da i beste fall ha sosiopatiske trekk 

Anonymkode: d49ad...d51

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gøy? Nekter å tro det er mulig å skrive og mene det du skriver, og samtidig være psykisk frisk. Må da i beste fall ha sosiopatiske trekk 

Jeg kan bekrefte det den du siterer skriver. Jeg hadde også den "Et adrenalin-rush. En euforisk følelse av at noen velger å risikere så mye for å få være med deg". 

Nå 15 år eldre, innser jeg at jeg ikke var helt psykisk frisk ja. Helt ærlig! Jeg var psykisk frisk dog, men selvfølelsen min var ikke det. Selvfølelsen min var langt ifra frisk. Den var faktisk i bånn. Selv om jeg da genuint trodde at den var fin. Jeg følte jo en skikkelig selvtillitsboost av at den fyren valgte meg.. eller valgte meg på si iallefall.. 

Jeg er 100% sikker på at ALLE kvinner som har vært noens elskerinne vil skjemmes over det når de passerer 50, og tenke HVORDAN KUNNE JEG VÆRE SÅ DUM OG HA SÅ LITEN SELVRESPEKT. 

Anonymkode: c3ecc...81c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan bekrefte det den du siterer skriver. Jeg hadde også den "Et adrenalin-rush. En euforisk følelse av at noen velger å risikere så mye for å få være med deg". 

Nå 15 år eldre, innser jeg at jeg ikke var helt psykisk frisk ja. Helt ærlig! Jeg var psykisk frisk dog, men selvfølelsen min var ikke det. Selvfølelsen min var langt ifra frisk. Den var faktisk i bånn. Selv om jeg da genuint trodde at den var fin. Jeg følte jo en skikkelig selvtillitsboost av at den fyren valgte meg.. eller valgte meg på si iallefall.. 

Jeg er 100% sikker på at ALLE kvinner som har vært noens elskerinne vil skjemmes over det når de passerer 50, og tenke HVORDAN KUNNE JEG VÆRE SÅ DUM OG HA SÅ LITEN SELVRESPEKT. 

...eller kanskje ikke. For noen har jo et dårlig selvbilde hele livet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Siden "antikken" har man pleid å gi "den andre kvinnen" skylden for at en annens mann er utro. Det er kun én som bryter et løfte, og det er altså ikke den andre kvinnen. 

Anonymkode: 9292b...20d

Du medvirker aktivt til den andres løftebrudd. Akkurat som du kan medvirke til andre uetiske handlinger. Medvirkning til urett er umoralsk.

Anonymkode: 6787c...059

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men det er fortsatt utrolig uetisk og umoralsk eller?? Når man er fullt klar over at det sitter en familie på andre siden i uvitenhet?

Anonymkode: f8d8f...5fe

Jeg forstår ikke hvorfor fokuset legges på den man uansett ikke får "gjort noe med". Spark ut egen mann fremfor å fokusere på kvinnen han lå med. Det er hans, og utelukkende hans, ansvar å holde seg trofast. Ikke andre kvinner. 

Anonymkode: 9292b...20d

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvordan er det å være den andre kvinnen? 

Anonymkode: 0c3e1...522

Todelt.

På den ene siden: Han er en drittsekk som er utro mot sin kone.

De har vært gift i over 20 år, har barn, hus, hytte, biler og alt mulig annet som både emosjonelt, praktisk og økonomisk knytter dem sammen. 

Jeg er en drittsekk som vet at han er gift. Og en enda større drittsekk for å ikke ha nevneverdig dårlig samvittighet. 

På den andre siden: Vi har noen sammenfallende seksuelle interesser som vi kun får utløp for hos hverandre.

Vi er ikke forelsket i hverandre. Han elsker ikke meg. Jeg elsker ikke ham. Men vi elsker den samme type sexen. 

Han har noen kjøreregler om at vi ikke ringer, tekster, bruker Snapchat, ol. 

Jeg har noen kjøreregler om at han ikke får snakke negativt om sin kone til meg. 
Begynner han så koster det meg ikke en kalori å fortelle ham hvem som er den største drittsekken. 

Vi benytter også konsekvent prevensjon. Han forstår ikke helt hensikten, siden han har sterilisert seg, men all den tid hans kone ikke vet og ikke har et valg oppi alt dette - så tenker jeg at det er et minimum av hensyn vi får ta.

Finnes mange nok gifte kvinner der ute som har oppdaget at mannen deres har vært utro fordi de selv plutselig har fått påvist klamydia hos fastlegen sin.

Anonymkode: 53352...d35

• Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja alle vil nok innse det med tiden, men noen trenger et spark bak så de forstår hvor problemet ligger

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er over 50. Det handler ikke om selvrespekt når man er så gammel som meg, det har jeg - og de fleste i min alder-  nok av. Jeg er mindre moralistisk nå enn da jeg var ung. De fleste på min alder trenger ikke lenger være bundet til partner av økonomiske årsaker eller felles barn. Vi bryr oss mindre om hva andre mener om oss. Vi har lært å ta bedre vare på oss selv. 
Det er ikke vi som er utro. Det er mannfolka. 

Anonymkode: 9a32c...aaa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har vært et anerkjent etisk prinsipp helt siden antikken at den som medvirker til urett selv handler uetisk. Defleste barn forstår dette intuitivt, men åpenbart ikke du. Moralsk dysleksi kalles det.

Jeg har ikke sagt at det ikke er umoralsk. Det er jeg enig i. Men du kalte meg utro, og det er jeg altså ikke, ettersom jeg er singel. Det er kun de som er i et forhold som kan være utro.

Anonymkode: 583c3...985

Skrevet

Spørsmålet er «Hvordan er det å være den andre kvinnen»? Ikke ødelegg med nedsettende kommentarer. De som ikke kan svare på spørsmålet og diskutere rundt det kan finne en av de andre trådene og si sin mening om elskerinner der.

Anonymkode: 0c3e1...522

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var den andre kvinnen i nesten 2 år, før det endelig ble oss. Det var 2 tøffe år. Vi elsket hverandre, men pga familiesituasjoben og alvorlig sykdom var han veldig åpen om at han på ingen måte kunne forlate hun han var gift med så lenge situasjonen var slik den var. Vi møttes kun en gang i måneden  

Etter 2 år var situasjonen en annen og de ble enige om å skilles. Forholdet hadde kun vært av praktisk og vennskapelig art fra før vi møttes, så det foregikk uten dramatikk. Vi ble offisielt sammen etter ganske kort tid og har vært gift i 16 år nå, men vi møttes for 20 år siden. Vår yngste datter spurte for noen dager siden hvordan vi møttes. 😇😆

Anonymkode: 91b67...057

• Hjerte 2
Skrevet

Absolutt ikke. Jeg er riktignok fortsatt et par år fra 50, men etter å ha vært sammen med han offisielt i 18 år/uoffisielt i 20 år og gift i 16 år tenker jeg på ingen måte at jeg var dum og hadde lite selvrespekt. Jeg elsket han og visste at han var den rette for meg. Det er han fortsatt. Jeg var tålmodig og opplevde at det var verdt å vente på ham. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg er mindre moralistisk nå enn da jeg var ung

Moral og moralisme er to helt forskjellige ting.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke sagt at det ikke er umoralsk. Det er jeg enig i. Men du kalte meg utro, og det er jeg altså ikke, ettersom jeg er singel. Det er kun de som er i et forhold som kan være utro.

Jeg har ikke kalt deg utro; bare umoralsk som medvirker til utroskap. Og - kan man nok tilføye - litt dyssosial siden du ikke viser noen form for etisk innsikt, anger eller selvbebreidelse.

Skrevet

Jeg er over 50. Det handler ikke om selvrespekt når man er så gammel som meg, det har jeg - og de fleste i min alder-  nok av. Jeg er mindre moralistisk nå enn da jeg var ung. De fleste på min alder trenger ikke lenger være bundet til partner av økonomiske årsaker eller felles barn. Vi bryr oss mindre om hva andre mener om oss. Vi har lært å ta bedre vare på oss selv. 
Det er ikke vi som er utro. Det er mannfolka. 

Anonymkode: 9a32c...aaa

Hvis du sier at det ikke handler om din selvfølelse, men manglende moral nå. Så ok, deg om deg, selv om jeg har vansker med å tro det. Som regel får man høyere moral av livserfaring. 
Dette handler jo ikke om hvem som er utro og hvem som er drittsekken. Men hva du gjør mot deg selv. Du lar en drittsekk få penetrere deg. Ingen med en sterk selvrespekt og selvfølelse lar noe dårlig få adgang til sitt mest intime. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Absolutt ikke. Jeg er riktignok fortsatt et par år fra 50, men etter å ha vært sammen med han offisielt i 18 år/uoffisielt i 20 år og gift i 16 år tenker jeg på ingen måte at jeg var dum og hadde lite selvrespekt. Jeg elsket han og visste at han var den rette for meg. Det er han fortsatt. Jeg var tålmodig og opplevde at det var verdt å vente på ham. 

Du ble jo sammen med mannen. Du må leve deg inn i at du bare var elskerinna noen år, kun useriøst og bare for å ha sex. Og deretter vurdere det med selvfølelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke kalt deg utro; bare umoralsk som medvirker til utroskap. Og - kan man nok tilføye - litt dyssosial siden du ikke viser noen form for etisk innsikt, anger eller selvbebreidelse.

Det er mulig vi går litt surr i innleggene/anonymiteten her. Det var denne her jeg svarte på:

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den klassiske kommentaren til alle damer som noen gang har vært utro: "jeg hadde aldri trodd at jeg skulle havne i en slik situasjon". 

Anonymkode: 8c24d...d60

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Helt ærlig? Et adrenalin-rush. En euforisk følelse av at noen velger å risikere så mye for å få være med deg.

På den andre siden? Helt forferdelig. Selv om man blir valgt foran henne så velger han også henne foran deg. Selv om jeg personlig ikke ønsker et forhold med han så kveles jeg av at jeg så sjeldent får være med han, hvor umulig det er å kunne møtes, å ikke kunne møte han og snakke med han når jeg trenger eller har lyst.

Og det var selvfølgelig lite gøy da hun fant ut av det, men med tanke på at hun da gikk hardt ut mot meg føler jeg litt skadefryd over at han fortsatt er med meg bak ryggen hennes. Jeg føler at jeg har vunnet. Men det hadde muligens føltes annerledes om jeg faktisk ønsket et liv med han, det gjør jeg ikke. 

Jeg anbefaler det ikke, man blir ikke et godt menneske av det. Jeg føler heller ingen samvittighet ovenfor kona lengre, det gjorde jeg før. Og jeg ser ikke på han på samme måte heller, som har sett hvor knust hun ble og som likevel velger å fortsette bak ryggen hennes...

Alt i alt ødelegger jeg både meg selv og han og henne. Hvis hun finner ut av det igjen da. Og det gjør hun helt sikkert. 

Anonymkode: a59fe...90e

Bullshit 

Anonymkode: af4c1...87c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er mulig vi går litt surr i innleggene/anonymiteten her. Det var denne her jeg svarte på:

Ok. Det var ikke meg. Men kritikken står.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...