Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på kontor med mye administrativt og kan kjenne at jeg nok av natur er litt spenningssøkende. Hadde digget å jobbe i for eksempel politiet, ambulanse, fengsel eller andre yrker hvor "ingen dag er lik" og som er litt uforutsigbar. Det er et eller annet som tiltrekker meg ved det.

Er yrket ditt spennende? Og for dere som jobber i yrkene jeg nevner eller andre tilsvarende, hvordan er det? 

Anonymkode: c08d7...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett ikke. Men det er en jobb😅

jobb må en jo ha. Bare ca 10år igjen så får en håpe pensjon er grei. Med den prisstigningen vi har så vet en aldri

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Må ordne meg en høyere utdannelse snart, føler jeg visner bort ved at jeg ikke får brukt mitt fulle potensial. 

Anonymkode: 2bdf5...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Drit kjedelig. 

Anonymkode: ab49b...958

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nope. Må ordne meg en høyere utdannelse snart, føler jeg visner bort ved at jeg ikke får brukt mitt fulle potensial. 

Hvor høy utdanning tenker du da?

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Hvor høy utdanning tenker du da?

Nå har jeg «kun» yrkesfag fra vgs, drømmen er et spesifikt yrke som krever master. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjør på! aldri for sent❤️ vurderer omskolering selv 

• Liker 1
Skrevet

Nei, men godt betalt :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg «kun» yrkesfag fra vgs, drømmen er et spesifikt yrke som krever master. 

Da har vi samme utdanning. I dag jobber eg med siv.ing, ingeniører. Master og Bachelor.

er ikke utdannelsen som avgjør hva du jobber med, den bare hjelper deg.

Skrevet

Jobber som resepsjonist for et større selskap, i administrasjonsbygget! Det er mye av de samme oppgavene, men samtidig veldig variert. I tillegg møter man mange folk, både kollegaer på bygget og besøk. Liker at jeg ikke snakker med de samme menneskene hver dag. Godt med litt variasjon! Innimellom kommer det en kjendis innom også 😂 Jeg hadde egentlig ikke forventet det der! 

Er veldig sosial og trives i en sånn type stilling. Kunne ikke sittet på et kontor f.eks. Har jobbet i serviceyrke siden jeg var 17 i ulike stillinger. Både i Gjesteservice, butikk, callsenter og kontor. Den jobben jeg har i dag er nok topp 3 :) 

Føler også på utvikling og at jeg får lov å forme jobben litt etter hva jeg synes passer!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tulla25j skrev (19 minutter siden):

Jobber som resepsjonist for et større selskap, i administrasjonsbygget! Det er mye av de samme oppgavene, men samtidig veldig variert. I tillegg møter man mange folk, både kollegaer på bygget og besøk. Liker at jeg ikke snakker med de samme menneskene hver dag. Godt med litt variasjon! Innimellom kommer det en kjendis innom også 😂 Jeg hadde egentlig ikke forventet det der! 

Er veldig sosial og trives i en sånn type stilling. Kunne ikke sittet på et kontor f.eks. Har jobbet i serviceyrke siden jeg var 17 i ulike stillinger. Både i Gjesteservice, butikk, callsenter og kontor. Den jobben jeg har i dag er nok topp 3 :) 

Føler også på utvikling og at jeg får lov å forme jobben litt etter hva jeg synes passer!

Så gøy! Høres ut som du har en variert arbeidshverdag 😄 serviceyrker kan by på litt av hvert for å si det sånn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som lærer på vgs innen realfag. Tungt, men kjedelig er det ikke. Ingen dag er lik, fordi det man skal lære bort er forskjellig hver eneste dag, og derfor krever ulik tilnærming. Og man skal gi tilpasset opplæring, så alt tilpasses de du skal lære bort til, som er forskjellig hvert år. Så noen dager holder jeg mye "foredrag", noen dager går jeg rundt og veileder eget arbeid, noen dager har jeg fagsamtaler, noen dager gjør vi labarbeid, noen dager lager vi modeller av ting med papir og leire. Og forberedelsene varierer jo også deretter. Og så i tillegg er det jo mennesker man jobber med (både elevene og kollegaer) som gjør at man aldri vet hva man møter og hva slags støtte de trenger for å komme seg gjennom dagen eller bare ha det bra.

Anonymkode: a1cae...0fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tulla25j skrev (30 minutter siden):

Jeg har hatt samme jobb (men sikkert i et annet selskap) og kan skrive under på at det er kjempegøy! Også på min topp 3 av jobber jeg har hatt!

Anonymkode: 45b5e...e3d

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Absolutt. Som kontaktlærer på 3. trinn er absolutt ingen dag lik. Det er en krevende, spennende og morsom jobb. Barn er generelt artige. :)

Det aller beste er at jeg får være veldig kreativ i jobben min, og at jeg kan leke med barna. Det er gøy å ha det gøy! ;)

Endret av SPOCA
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jobber med rus og psykiatri. Kan være alt fra dørgende kjedelig på jobb, til å trekke et lettelsens sukk når dagen er over. Det kan være så givende at jeg jubler sammen med pasienter og så trist at jeg gråter på vaktrommet. Jeg føler meg innimellom som verdens beste miljøterapeut, men og som totalt på viddene. 

Anonymkode: 70c45...7ef

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt spennende, men til tider stressende😄. Jobber på et cruiseskip. Ingen dager er like, og det skjer masse hver dag. 

Samboeren har jobbet i både fengselsvesenet og i politiet, og han anbefaler det IKKE. 

Anonymkode: af988...97b

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som avdelingsleder på barneskole. Aldri en kjedelig dag, tiden går alltid alt for fort og får aldri gjort alt jeg burde. Så kjedelig? Ikke i det hele tatt. Men om jeg klarer stå i det til jeg er pensjonist? Neppe

Anonymkode: 556f5...fbc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lektor på vgs og ville ikke brukt ordet spennende. Men det er ofte morsomt, utfordrende, tungt, lærerikt, gøy, kjedelig, interessant, gledesfullt, trygg, forutsigbar, uforutsigbar, og mye annet. Det er kanskje litt spennende hver gang jeg møter nye elever eller hver gang de har eksamen, men ellers ikke akkurat spennende. 
Men jeg ønsket meg heller ikke et spennende liv, så det er helt fint. 

Anonymkode: e010f...ff2

AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei. Jeg jobber med skadebehandling i forsikring. Mitt fagfelt er kjøretøy, det vil si at vi behandler alt fra små uhell, som å ha rygget i garasjen, til alvorlige trafikkulykker med dødelig utfall. Det betyr at du må tåle å lese/se politidokumenter som omhandler døde mennesker på skadestedet, og samtidig være både fattet og empatisk nok til å trøste de pårørende, samtidig som du hjelper dem med det praktiske rundt skadesaken.

Det er også svært mye svindelforsøk innen forsikring. I tillegg er det dessverre mye klaging og misnøye fra enkelte kunder. Mange setter seg ikke inn i hva forsikringen faktisk dekker og blir derfor sure når de ikke har dekning, og det finnes også tilfeller der folk nekter ansvar i saker hvor det til og med finnes videoopptak av at de kjører på en parkert bil. Det betyr at dette er en jobb der du må tåle en del ufortjent voksenkjeft og misnøye.

Heldigvis er de fleste kundene veldig hyggelige og fornøyde, men i perioder kan det bli ensformig å behandle saker som «jeg kjørte i et hull» eller «jeg rygget i en stolpe. Samtidig så er det dager der det er nettopp slike enkle saker du ønsker å jobbe med.

Anonymkode: 0578f...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i fengsel i 10 år. Det var en utrolig spennende og givende hverdag. Veldig glad og takknemlig for den erfaringen :) 

Anonymkode: 78783...f32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...