Hejpådej Skrevet 15. januar #1 Skrevet 15. januar Hei! Jeg er gravid i uke 27 og har det siste døgnet blitt veldig tungpustet. Det minner meg litt om typ angst, når man ikke får pustet ordentlig. erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 15. januar #2 Skrevet 15. januar Ta kontakt med jordmor/lege! Anonymkode: 5093f...573
AnonymBruker Skrevet 15. januar #3 Skrevet 15. januar Siden det har skjedd så fort vill jeg hørt med helsepersonell:) Anonymkode: da7ca...b09
AnonymBruker Skrevet 15. januar #4 Skrevet 15. januar Kontakt fastlege/legevakt nå! Kan være et normalt gravidsymptom, men kan også være tegn på blodpropp i lungene, som dessverre er en alvorlig risiko ved graviditet. Anonymkode: a756e...cba
AnonymBruker Skrevet 15. januar #5 Skrevet 15. januar Syns du skal snakke med helsepersonell, ikke kg Anonymkode: 32c26...446
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:20 #6 Skrevet fredag kl. 14:20 Funnet ut hva årsaken er? Er 28 uker på vei og opplever ofte det samme. Anonymkode: 76a39...183
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:27 #7 Skrevet fredag kl. 14:27 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Funnet ut hva årsaken er? Er 28 uker på vei og opplever ofte det samme. Anonymkode: 76a39...183 Ikke unormalt å bli tungpustet som gravid. For det første er det fysiologisk da baby krever oksygen og kroppen noen ganger må kompensere ved å puste både dypere og fortere. I uke 28 begynner også livmor å ta plass, og det fører til trykk på både luftveier og store blodkar. Dette bedrer seg når baby går lengre ned i bekkenet. Men om det skjer raskt og akutt bør man undersøkes for bla. Blodpropp i lungene. Anonymkode: da7ca...b09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå