Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

HVORFOR....... :(....... begynner pcn min å slå seg av etter en tids bruk dette er veldig irriterende(nc6120), er det noen som har peiling på sånt???

Er det noen steder man kan gå for å sjekk temp på maskin (xp pro)? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Sannsynligvis er maskinen din innstilt på å slå seg av eller gå i dvale etter en viss tid uten bruk for å spare strøm. Dette endrer du enkelt ved å gå på Start -> kontrollpanel -> strømalternativer -> strømoppsett.

Gjest Gjest
Skrevet

Når den står med kontakten i eller ikke? Bærbare har en strømsparingsfunksjon som skrur av maskinen etter så og så lenge. Dette kan du stille selv - finner det på kontrollpanelet et sted (husker ikke hvor)

Gjest Gjest
Skrevet

Min og gjør det, fordi den er innstilt på strømsparing. Om jeg ikke har brukt den på en stund så går den først inn i ventemodus, og om jeg så ikke bruker den slår den seg av.

Har jo ingen betydning, om man har gått i fra arbeid på den så ligger jo deet der når du slår den på å logger på på nytt.

men du kan endre dette som nevnt ovenfor.

Skrevet

Hvis den slår seg av uten grunn, kan det være slik du sier at temp. blir for høy.

Pass på at du ikke dekker til "luftehullene" og sjekk gjerne hendelseslisten for unormale hendelser.

Jeg bruker programmet speedfan til overvåkning av harddisk, CPU og temperatur.

Gjest DataBeate
Skrevet

Tilleggsopplysning:

Noen maskiner har innstillinger for strømsparing i BIOS som overstyrer det som står i kontrollpanelet. De kan slås av, slik at du bare bruker det som ligger i kontrollpanelet.

mvh

DB :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...