Gå til innhold

Time hos psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal til psykolog om to uker og gruer meg veldig. Jeg har ikke vært hos psykolog på over ti år og vet ikke hva jeg kan forvente. Hva er vanlig hos en første time hos psykolog? Tidligere da jeg var hos psykolog var det for en veldig konkret sak og det føltes ikke så vanskelig å snakke om. Nå er problemet ganske mye mer omfattende og usikker på hvor jeg skal starte og ordlegge meg. 

Fortell meg hvor lite skummelt dette egentlig er. Må få pratet med noen, men har drøyd det i over to år

Anonymkode: c77e7...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg åpnet min aller første psykologtime med å si Dette synes jeg er kjempeskummelt - og så tok vi det derfra... Vi snakket om løst og fast, hva jeg syntes var skummelt, hvorfor jeg hadde bestilt timen, litt generelt om meg og min bakgrunn og mye annet, og mot slutten av timen hadde han åpenbart fanget opp mye mer enn jeg trodde jeg hadde sagt...

Husk at dette er en helt vanlig situasjon for psykologen, hen har sett og hørt det meste før og vet hvordan det skal håndteres. Jeg kan fortsatt komme til timene  ikke vite hvor jeg skal begynne og slite med å finne ord, og det er aldri noe problem for ham. 

• Hjerte 1
Skrevet
Daria skrev (53 minutter siden):

Jeg åpnet min aller første psykologtime med å si Dette synes jeg er kjempeskummelt - og så tok vi det derfra... Vi snakket om løst og fast, hva jeg syntes var skummelt, hvorfor jeg hadde bestilt timen, litt generelt om meg og min bakgrunn og mye annet, og mot slutten av timen hadde han åpenbart fanget opp mye mer enn jeg trodde jeg hadde sagt...

Husk at dette er en helt vanlig situasjon for psykologen, hen har sett og hørt det meste før og vet hvordan det skal håndteres. Jeg kan fortsatt komme til timene  ikke vite hvor jeg skal begynne og slite med å finne ord, og det er aldri noe problem for ham. 

Takk, det var godt å lese!

Anonymkode: c77e7...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...