Gå til innhold

Brekker seg av mat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har en liten på 7 måneder, som for en tid tilbake var kraftig plaget av omgangssyke med oppkast og diare. Dette er han heldigvis frisk av for lenge siden, men han kaster fortsatt mye opp. Han kan være midt i et måltid når han plutselig begynner å brekke seg og alt kommer opp igjen. Noen ganger virker det nærmest som om han får panikk og ikke får puste når han skal svelge ned (både melk og grøt). Mange måltider går selvfølgelig helt greit, men plutselig så skjer dette. Er det noen som har vært borti noe slikt? Hvorfor skjer dette? Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

få sjekket lukkemuskelen - den kan jo være i ulage...

Skrevet

Kanskje han får mat for fort, så du kan prøve å legge inn noen pauser underveis?

Det har vi begynt med etter at lillebror kastet opp midt i grøtmåltidet... Etter at vi roet ned spisingen, og pratet litt med ham underveis - har det aldri skjedd igjen.

Ellers kan du jo ringe Helsestasjonen, de er der jo for oss :)

Lykke til ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan være lukkemuskelen, faren min hadde problemer med den da han var liten og fikk omtrent ikke i seg mat. Han ble operert med godt resultat. Men selvsagt kan det være mye annet også. Ville kontaktet lege, tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

det skal mye til før de opererer lukkemuskelen. tilstanden heter reflux, be om en ph test så får du sjekket opp det. har selv stått på krava for å få en slik test på vår tre åring. de sa hun ikke så ut som en "typisk reflux-unge", men nå har pipa fått en annen låt for hun hadde høye ph verdier som bare det hun! er medisinert og det fungerer kjempebra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...