Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor smart er det egentlig å kjøpe ski til en tre-åring?

Er det bortkastede penger? Bør jeg heller kjøpe miniski?

Kikket på et par miniski i en butikk, og jeg vet ikke en gang om han får plass til skoene i de "bindingene" der... Han bruker str. 29/30 i sko.....

Men vokser de ikke fra "vanlige" ski i løpet av et par sesonger?

:-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

kjøpte ski til min lille til jul i fjor( hun ble 2 år en mnd.etterpå).Hun storkoste seg med de,selv om hun var litt ustødig.. Gikk bare ut i hagen på flate partier den vinteren,i tillegg til at vi tok de med oss til hytta(siden alle andre hadde ski,var det like greitt).Hun følte seg som en prinsesse som fikk det til.

I år har hun de samme skiene og skoene.Kjøpte litt stort i fjor(tenkte ikke hun kom til å bruke de så mye siden hun var så liten,men hun brukte de faktisk en del,selv om akebrett var veldig populært).

Vi bor på en Ski-plass så det var veldig naturlig for meg å kjøpe til henne tidlig.

Anne

Gjest Zalomine
Skrevet

Hva med å kjøpe brukte? Arve? Å lære å gå på ski som liten, det er slett ikke dumt, emn de vokser fort i den alderen... Det gjør de jo i mange år fremover også da...

Skrevet

Har tenkt å kjøpe ski til treåringen min til jul. HAn har ikke prøvd det enda, men sier at han også vil gå på ski når han ser langrenn på tv :wink: !

Vi har dessverre ingen å arve ski av, så det blir nok nye her ja....

Skrevet

Hvis du skal kjøpe ski tror jeg det er lurt å kjøpe "ordentlige" ski. De er lettere å gå på og han vil få en bedre opplevelse og mer lyst til å gå på ski hvis han har godt utstyr. Det er sikkert mulig å få kjøpt brukt skiutstyr. Hos Fretex kan du sikkert få tak i både ski og støvler som er pent brukt - eller prøv oppslag på butikken eller avisannonse.

Skrevet

Kjøp for all del ikke slike "kalosj-ski", men heller skikkelig binding. Da vil hælen være fri, og barnet får mer glede av det.

Gå på bruktsalg, eller ønsk til jul fra besteforeldre. I 3-års alderen er det mange som koser seg på ski, også i barnehagen. Derfor ville jeg absolutt kjøpt ordentlige ski (smørefrie).

Skrevet

Nå har vi investert i ski til poden. Det ble testvinneren fra i fjor, Åsnes snømannen (skipakke på SmartClub til nedsatt pris :) ). Så får vi håpe det blir litt mer snø etter jul da... :blunke:

Skrevet

Vi har også kjøpt Åsnes skiene til 2-åringen (og 5-åringen) vår til jul. Jeg regner med å kunne bruke skiene 3 sesonger, men at skoene og kanskje stavene må byttes ut. Jeg synes det blir en fin julepresang da ungene allikevel har nok av leker og får nok en god del til jul allikevel :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...