AnonymBruker Skrevet 14. januar #1 Skrevet 14. januar Er hendt nylig, har anmeldt og har vært på overgrepsmottaket og avhør. Er det noen her som har noen råd til hvordan jeg skal forholde meg, føler meg ubehagelig og ekkel, klarer ikke å gjøre vanlig hverdagsrutiner og har en klump i magen hele tiden. Anonymkode: 0cb93...174 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Skrevet 14. januar Håper du har et støtteteam. Har du "vi tror deg" i nærheten eller lignende? Anonymkode: dc436...f48
AnonymBruker Skrevet 14. januar #4 Skrevet 14. januar Har du noe dixi senter i nærheten? Lavterskeltilbud i kommunen, eller bruke fastlegen som samtalepartner? Anonymkode: 3b01f...695 1
monican94 Skrevet 14. januar #5 Skrevet 14. januar Ikke vær alene. Fikk du ikke noen kontakter vis overgrepsmottaket? ❤️❤️❤️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Skrevet 14. januar Du er ikke ekkel, men en idiot har gjort ekle ting mot deg. Det er stor forskjell Anonymkode: 498f6...7b7 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #7 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Håper du har et støtteteam. Har du "vi tror deg" i nærheten eller lignende? Anonymkode: dc436...f48 Jeg bor ikke i by som vennene mine eller familie, har nevnt det til de jeg bor i kollektiv med, men ikke så mange mer. Det er en kollega av meg som har gjort det, så sliter litt med å forholde meg til andre, fordi jeg er redd det kommer ut før han får snakket med politiet, om det går videre den veien. Anonymkode: 0cb93...174 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #8 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du er ikke ekkel, men en idiot har gjort ekle ting mot deg. Det er stor forskjell Anonymkode: 498f6...7b7 Jeg syns det er ekkelt å tenke på, og jeg frøs hel til, og da har jeg kjent på mye skam over meg selv for at kroppen min ikke klarte å stoppe det Anonymkode: 0cb93...174 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Skrevet 14. januar monican94 skrev (20 minutter siden): Ikke vær alene. Fikk du ikke noen kontakter vis overgrepsmottaket? ❤️❤️❤️ Ja, men de skulle ta kontakt med meg, men har enda ikke gjort det Anonymkode: 0cb93...174
AnonymBruker Skrevet 14. januar #10 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns det er ekkelt å tenke på, og jeg frøs hel til, og da har jeg kjent på mye skam over meg selv for at kroppen min ikke klarte å stoppe det Anonymkode: 0cb93...174 Du skal ikke skamme deg over å fryse til i en sånn situasjon med mye frykt og panikk, det var kansje overlevelsesinstinktet som tok overhånd, total shutdown i vente på at det skulle stoppe. Men en måte og ta kontrollen tilbake på, vil kansje være og starte med kampsport så du lærer skikkeligt selvforsvar ? Jeg har ingen ide om hva som er best etter noe sånt Skulle ønske det var lov og dele navn på sånne jævler, det er mange menn der ute ink meg, som HATER sånt og er villig til og gi folk en lekse så de aldri gjør noe sånt igjen. Men det er vel akuratt derfor det ikke er lov og dele navnene demmes Anonymkode: 498f6...7b7 3 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 14. januar #11 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er hendt nylig, har anmeldt og har vært på overgrepsmottaket og avhør. Er det noen her som har noen råd til hvordan jeg skal forholde meg, føler meg ubehagelig og ekkel, klarer ikke å gjøre vanlig hverdagsrutiner og har en klump i magen hele tiden. Anonymkode: 0cb93...174 Leit å høre! 🫂 Fortell det til fastlegen din. Snakk med en psykolog. Skriv dagbok. Vurder om du kan fortelle det til en venn du stoler på. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #12 Skrevet 14. januar Vært gjennom det samme. Gjentatt vold og kjærestevoldtekt frem til jeg til slutt greide å komme meg ut. Endte i lang periode med dårlig selvtillit og selvskading. Slike prosesser er veldig individuelle og trust me... Ikke noe lineært psykisk. Jeg kunne være stolt over å ha lagd noe mer enn skive til middag en dag, og sitte hylgråtende i dusjen neste. Men dette er hva som hjalp meg, ikke sikkert det hjelper deg, men hvis så så er det verdt det; - Ha et støtteapparat med sakkyndige, famile, venner eller hva enn som tror deg i din sak og støtter deg. - Nok-senter. Hvis du ikke har hørt om de, søk de opp. De er spesialister på dette. Deres tilbud har hjulpet meg enormt, og jeg ville ikke vært forut dem. - Finn et mental helse telefon-nummer og ha det tilgjengelig lagret på telefonen. - Gjør og fokuser på en ting om gangen i hverdagen. Hvertfall forsøksvis i begynnelsen. - Skriv. Skriv alt du tenker på. Alt som faller deg inn. Selv om det blir stygt skrevet. Selv om formuleringene er kvasse og harde. Og kanskje viktigste ... Ikke ta vare på dem etterpå. Riv dem i fillebiter, brenn eller kast dem. Anonymkode: 4b253...279 2 1
feliek54 Skrevet tirsdag kl. 11:24 #13 Skrevet tirsdag kl. 11:24 AnonymBruker skrev (På 14.1.2026 den 23.53): Er hendt nylig, har anmeldt og har vært på overgrepsmottaket og avhør. Er det noen her som har noen råd til hvordan jeg skal forholde meg, føler meg ubehagelig og ekkel, klarer ikke å gjøre vanlig hverdagsrutiner og har en klump i magen hele tiden. Anonymkode: 0cb93...174 Er veldig viktig å få snakke med noen om det. Det tryggeste er nok da andre kvinner og gjerne andre som også har hat slik opplevelse.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:41 #14 Skrevet tirsdag kl. 18:41 Bra du anmeldte. Håper han straffes Anonymkode: 9e73b...d3e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå