AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:28 #1 Skrevet onsdag kl. 22:28 Men er jo mye for meg. Hva gjør man det med nanbrødet man ikke får brukt? Anonymkode: 6bec8...9fa
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:34 #2 Skrevet onsdag kl. 22:34 Putter det i kjøleskapet om man skal spise det om kort tid. Putter det i fryseren om man skal spise det om lang tid. Anonymkode: 40c0b...25a 8 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:36 #4 Skrevet onsdag kl. 22:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Putter det i kjøleskapet om man skal spise det om kort tid. Putter det i fryseren om man skal spise det om lang tid. Anonymkode: 40c0b...25a Kan de fryses? Anonymkode: 6bec8...9fa
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:36 #6 Skrevet onsdag kl. 22:36 cleangal skrev (Akkurat nå): Går helt fint å fryse. Takk! Ustekte da? Anonymkode: 6bec8...9fa
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:37 #7 Skrevet onsdag kl. 22:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Ustekte da? Anonymkode: 6bec8...9fa Ja 👍 Anonymkode: 56d4d...3ca
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:43 #9 Skrevet onsdag kl. 22:43 Vi har alltid en 20-pakning med fryste og ustekte nan i fryseren. Anonymkode: 40c0b...25a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:46 #10 Skrevet onsdag kl. 22:46 Jeg pleier å fryse det ene brødet. Når jeg skal bruke det tar jeg det opp litt før jeg skal steke det. Tiner ganske raskt. Hva slags type bruker dere andre? Jeg har vært ganske skuffet over kvaliteten på brødene jeg pleier å kjøpe i det siste. Synes de virker tørrere nå enn tidligere.. Anonymkode: cf450...675 1
BobbySocks Skrevet onsdag kl. 22:48 #11 Skrevet onsdag kl. 22:48 Fukter de i springen og varmer de i brødristeren, da blir de bra.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:53 #12 Skrevet onsdag kl. 22:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg pleier å fryse det ene brødet. Når jeg skal bruke det tar jeg det opp litt før jeg skal steke det. Tiner ganske raskt. Hva slags type bruker dere andre? Jeg har vært ganske skuffet over kvaliteten på brødene jeg pleier å kjøpe i det siste. Synes de virker tørrere nå enn tidligere.. Anonymkode: cf450...675 De jeg ser i "vanlige" butikker er ofte i to-pakk og jeg er enig i at de er skikkelig dritt. De beste kjøper jeg på alternative matbutikker, for eksempel det tyrkiske supermarkedet nedi gaten. I frysedisken, ikke ferskvare. Vil påstå at alt fryst er bedre enn de ferske i to-pakk. Anonymkode: 40c0b...25a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:00 #13 Skrevet torsdag kl. 08:00 Bak selv - da får du den mengden du vil ha. Og det smaker så uendelig mye bedre. De butikkjøpte er jo bare seige og tørre. Anonymkode: 975b7...979
Margeritt Skrevet torsdag kl. 08:04 #14 Skrevet torsdag kl. 08:04 Saritas nanbrød er allerede fryst (og smaker også bedre), så da er det bare å bruke det ene du trenger 😊
Brunhilde Skrevet torsdag kl. 09:59 #15 Skrevet torsdag kl. 09:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bak selv - da får du den mengden du vil ha. Og det smaker så uendelig mye bedre. De butikkjøpte er jo bare seige og tørre. Anonymkode: 975b7...979 Akkurat det er jeg veldig enig i. Jeg pleier å bake selv, da kan jeg bruke det krydderet jeg vil og jeg syns alltid de blir gode.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:07 #16 Skrevet torsdag kl. 18:07 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bak selv - da får du den mengden du vil ha. Og det smaker så uendelig mye bedre. De butikkjøpte er jo bare seige og tørre. Anonymkode: 975b7...979 Brunhilde skrev (8 timer siden): Akkurat det er jeg veldig enig i. Jeg pleier å bake selv, da kan jeg bruke det krydderet jeg vil og jeg syns alltid de blir gode. Har dere tips til en god oppskrift? Anonymkode: 54125...484
Brunhilde Skrevet torsdag kl. 18:28 #17 Skrevet torsdag kl. 18:28 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har dere tips til en god oppskrift? Anonymkode: 54125...484 Jeg bruker denne: 25 gr fersk gjær (eller 2 ts tørrgjær) 2 dl melk 2,5 dl naturell yoghurt 2 ts bakepulver 1 ts salt 600 gr hvetemel (ca) Varm melken til fingervarm og bland inn gjær og yoghurt. Bland mel, sat og bakepulver i en bolle, tilsett det våte og bland godt. Heves ca 1 time på lunt sted. Del i 12 emner som rulles til "dråper" og kjevle flate. Stek på varm jernpanne uten fettstoff til brødene får litt mørke flekker. Stek på begge sider. Etter steking kan brødene pensles med smør og krydres med nigellafrø, koriander eller hvitløk. Det du liker best. Jeg pleier ofte å kjevle på nigellafrø, jeg liker smaken de får når de er stekt. Edit: Jeg strør nigellafrø på benken og kjevler oppå dem så de fester seg på brødene. Endret torsdag kl. 18:32 av Brunhilde 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:30 #18 Skrevet torsdag kl. 18:30 Brødbrød kan du fryse («naan» betyr altså brød…) Anonymkode: 746d1...d7f
Daisy-love Skrevet torsdag kl. 19:32 #19 Skrevet torsdag kl. 19:32 Klipper det i passe biter til brødristeren (klipp av endene, og du sitter med en firkant du deler på tvers, og de går akkurat nedi de fra First price (og Coop, men de er mer deigete og bedre i ovnen)).
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:37 #20 Skrevet torsdag kl. 19:37 Lager pizza med det. Anonymkode: 69582...808
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå