Lillemy14 Skrevet onsdag kl. 19:22 #1 Skrevet onsdag kl. 19:22 Jeg og samboer vant budrunden på en leilighet med forkjøpsrett (boligbyggelag). Vi har ansiennitet fra 2021. Nå har noen med ansiennitet fra 2001 meldt forkjøpsrett. Er det for sent for oss å få overført ansiennitet fra familie nå, slik at vi «slår» disse med ansiennitet fra år 2001? Fristen for å melde forkjøp har ikke gått ut enda… Til info tillater dette boligbyggelaget overføring av ansiennitet, og vi kan få nok ansiennitet til å slå disse. Spørsmålet er om det er for sent når vi gikk inn med ansiennitet fra 2021?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:27 #2 Skrevet onsdag kl. 19:27 I mitt boligbyggelag er det fristen for å melde forkjøp som gjelder. Du kan arve ansiennitet når som helst opp til det tidspunktet. Spørsmålet er om de rekker å prosessere overføringen før fristen. Ha alt klart i kveld og ring dem med en gang de åpner i morgen, er mitt råd. Anonymkode: 0223a...000
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:30 #3 Skrevet onsdag kl. 19:30 Lillemy14 skrev (4 minutter siden): Jeg og samboer vant budrunden på en leilighet med forkjøpsrett (boligbyggelag). Vi har ansiennitet fra 2021. Nå har noen med ansiennitet fra 2001 meldt forkjøpsrett. Er det for sent for oss å få overført ansiennitet fra familie nå, slik at vi «slår» disse med ansiennitet fra år 2001? Fristen for å melde forkjøp har ikke gått ut enda… Til info tillater dette boligbyggelaget overføring av ansiennitet, og vi kan få nok ansiennitet til å slå disse. Spørsmålet er om det er for sent når vi gikk inn med ansiennitet fra 2021? Tror det skal gå, ja. Undersøk med boligbyggelaget. Er nok en vanligere problemstilling enn hva man skulle tro. Havnet selv i en budkrig med en med ansiennitet fra 1952, men som ikke hadde finansieringen i orden. Anonymkode: 6b1df...d5c 1
Lillemy14 Skrevet onsdag kl. 19:35 Forfatter #4 Skrevet onsdag kl. 19:35 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I mitt boligbyggelag er det fristen for å melde forkjøp som gjelder. Du kan arve ansiennitet når som helst opp til det tidspunktet. Spørsmålet er om de rekker å prosessere overføringen før fristen. Ha alt klart i kveld og ring dem med en gang de åpner i morgen, er mitt råd. Anonymkode: 0223a...000 Fristen er 21/01, så vi krysser fingrene for at det er nok tid! Må absolutt ringe de med en gang de åpner. Takk for svar❤️
Lillemy14 Skrevet onsdag kl. 19:37 Forfatter #5 Skrevet onsdag kl. 19:37 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror det skal gå, ja. Undersøk med boligbyggelaget. Er nok en vanligere problemstilling enn hva man skulle tro. Havnet selv i en budkrig med en med ansiennitet fra 1952, men som ikke hadde finansieringen i orden. Anonymkode: 6b1df...d5c Skal undersøke med boligbyggelaget, vi ble bare så stresset når vi oppdaget dette ikveld, og har selvfølgelig ingen mulighet til å kontakte de nå. Et annet håp er jo at de ikke har finansieringen i orden som du sier
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå