itiswhatitis Skrevet onsdag kl. 18:58 #1 Skrevet onsdag kl. 18:58 Hvor mye skriking er «for mye» når det kommer til barn på rundt 2 år? Naboens barn skriker til alle døgnets tider, og vi er ikke nabo vegg i vegg, dette er 2 etg ned. Har hatt barn i den alderen selv, og kan ikke huske at det var konstant gråt. Blir oppriktig bekymret.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:00 #2 Skrevet onsdag kl. 19:00 Snakk med dem Anonymkode: 50b97...053 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:05 #3 Skrevet onsdag kl. 19:05 Ikke spør her. Ring barnevernvakta og drøft det. Si det som det er, dette er det du har opplevd, så så ofte, over hvor lang tid, men at du ikke har sett eller hørt noe annet. Så kan de bestemme om dette er noe å reagere på. Da har du i det minste sjekket. Anonymkode: d6389...01c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:06 #4 Skrevet onsdag kl. 19:06 Barnet mitt skriker konstant. Hele døgnet! Men barnet går på sterke steroide-medisiner pga alvorlig sykdom. Hvis du hadde spurt meg, så hadde jeg gladelig fortalt deg hvorfor barnet mitt gråter. jeg hadde ikke blitt mindre stresset og mer omsorgsfull av at en anonym nabo hadde meldt bekymring. Snakk med naboen din først! Anonymkode: f3e63...377 6 3 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:09 #5 Skrevet onsdag kl. 19:09 Temmelig mye. Du gjør det veldig mye enklere for alle involverte ved å banke på og høre om det går greit. Anonymkode: d8f6a...bd4 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:12 #6 Skrevet onsdag kl. 19:12 Du snakker med de. Anonymkode: 85a18...6c3 1
itiswhatitis Skrevet onsdag kl. 19:55 Forfatter #7 Skrevet onsdag kl. 19:55 Skyter inn litt info her - naboene leier, prater ikke norsk, og ikke engelsk heller. Kunne jo prøvd meg på google translate (?) eller tatt det med styreleder først.
Wilma89 Skrevet onsdag kl. 20:04 #8 Skrevet onsdag kl. 20:04 Vår 2-åring hadde et helt sinnsykt temperament. Typ vi kontaktet familievernkontoret for å få veiledning. Kunne seriøst høres ut som vi torturerte ungen, men i virkeligheten hadde jeg f.eks. delt eple i to, når han ønsket det helt. Bare det kunne føre til hysterisk skriking i en time. Roet seg ned, så gikk det ti minutter så var noe annet galt og ny runde. Helt krise. Vi snakket dog med nærmeste naboer om det, men jeg var oppriktig forberedt på en bekymringsmelding. Er du bekymret kan du jo drøfte saken anonymt med barnevernet først. Oppgi de opplysningene du har og du vil få et konkret svar på om dette er noe de ønsker en bekymringsmelding på. 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:39 #9 Skrevet onsdag kl. 20:39 Wilma89 skrev (31 minutter siden): Vår 2-åring hadde et helt sinnsykt temperament. Typ vi kontaktet familievernkontoret for å få veiledning. Kunne seriøst høres ut som vi torturerte ungen, men i virkeligheten hadde jeg f.eks. delt eple i to, når han ønsket det helt. Bare det kunne føre til hysterisk skriking i en time. Roet seg ned, så gikk det ti minutter så var noe annet galt og ny runde. Helt krise. Vi snakket dog med nærmeste naboer om det, men jeg var oppriktig forberedt på en bekymringsmelding. Er du bekymret kan du jo drøfte saken anonymt med barnevernet først. Oppgi de opplysningene du har og du vil få et konkret svar på om dette er noe de ønsker en bekymringsmelding på. Sånn er det her og. Vår to-åring har et vilt temperament, og høres ut som hun tortureres, når det egentlig er at hun vil gå i t-skjorte ute i minus 10 grader. Prøver så godt vi kan å være i forkant av ting å forklare og passe på at hun ikke blir overtrøtt eller for sulten. Men i en familie med flere barn kan ikke alltid 2-åringen diktere hele familielivet. Det er verken bra for henne eller familien. Anonymkode: f39d7...ab3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:47 #10 Skrevet onsdag kl. 20:47 Når jeg leste den her så tenkte jeg først, er det mine naboer som skriver😅 Mitt barn er 2,5 og har fæle «toddler screams» skriker for full hals, så høyt at det skjærer i ørene når hun ikke får viljen sin. Så går det like fort over og er blid som en sol, før verden på nytt går under igjen.😆 jeg hadde nok ringt på å spurt i såfall. Anonymkode: 3c0d8...add
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:47 #11 Skrevet torsdag kl. 09:47 Min 9 åring skriker fortsatt, bare noe skremmer henne, tar på henne, går i rommet hennes, ellers kan hun bare skrike uten grunn. 🙄 Anonymkode: 9362b...f69
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:31 #12 Skrevet torsdag kl. 13:31 Vi hadde en nabo som spurte hvorfor barnet vårt gråt så mye. Jeg er veldig glad for at hun spurte oss istedenfor å melde oss til bv, for barnet vårt gråt virkelig mye. Fortalte som sant var, at barnet hadde en kronisk sykdom som ga smerter og ubehag, men at hn fikk oppfølging og medisiner på sykehuset. Spør naboen! Anonymkode: 34667...107
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:01 #13 Skrevet torsdag kl. 15:01 itiswhatitis skrev (19 timer siden): Skyter inn litt info her - naboene leier, prater ikke norsk, og ikke engelsk heller. Kunne jo prøvd meg på google translate (?) eller tatt det med styreleder først. De leier ja.. det endrer jo min antagelse. Neida, men du kunne jo kanskje banket på og prøvd med Google Translate:) kanskje spurt om noe uskyldig først typ hvor de er fra, hvilken bhg de benytter osv og tatt det derfra om hvorvidt du bør drøfte dette med barnevernet eller ikke. Anonymkode: e70d2...9c5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:12 #14 Skrevet torsdag kl. 17:12 Ring barnevernsvakta og drøft. Kanskje dette er foreldre som ikke forstår det norske systemet og at de kan få hjelp. Anonymkode: 8d50c...d4b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:20 #15 Skrevet torsdag kl. 20:20 Lurte først på om du var min nabo, men heldigvis ikke. I natt skrek mitt barn mye, fordi barnet ikke ville sove, ville på stua, ville på do x antall ganger, ville ligge u vår seng, ville ligge i egen seng, ville det, ville sånn, og lista er lang. Så klart kunne ikke barnet stå opp klokka 1 på natta og være våken. Eller den seine kvelden barnet våknet med ørebetennelse, hylskreik til tross for smertestillende. Jeg gikk rundt med barnet flere timer og barnet hylte, sovnet til slutt. De gangene jeg bestemte at barnet ikke kunne bruke favorittbuksa som var full av matsøl i barnehagen. Eller at barnet ikke fikk leke i doen, eller at barnet ikke fikk lov å ødelegge byggverket til søsken. Og lista er lang. Det kan være ganske mye hyl og skrik for et meget viljesterkt barn. Men er du bekymret, så snakk med de er også mitt tips. Anonymkode: db468...be8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå