AnonymBruker Skrevet 14. januar #1 Skrevet 14. januar Hvorfor bruker trøndere mor om seg selv som ikke er en mor? Ei på jobben det er ho mor sin tekopp etc. det er ikke søtt og ikke koselig, hvorfor er dere mor uten å ha barn? Anonymkode: 320b4...eba 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #2 Skrevet 14. januar Ok. Hvorfor betyr det noe som helst for deg da? Du må vel ikke kalle dem for mor..? Anonymkode: a0217...436 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Hvorfor betyr det noe som helst for deg da? Du må vel ikke kalle dem for mor..? Anonymkode: a0217...436 Forklar hvorfor trøndere liker å ha nicket mor om seg selv Anonymkode: 320b4...eba
Daria Skrevet 14. januar #4 Skrevet 14. januar Man kan være husmor uten å ha barn (eller hus...), å kalle småjenter for lillemor er ikke uvanlig - som så mange andre ord kan det ha flere bruksområder. 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar #5 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor bruker trøndere mor om seg selv som ikke er en mor? Ei på jobben det er ho mor sin tekopp etc. det er ikke søtt og ikke koselig, hvorfor er dere mor uten å ha barn? Anonymkode: 320b4...eba Kan det stemme at det er en godt voksen kvinne? Nordlendinger kan også gjøre det. I afrikanske kulturer er det også vanlig å «dele på titler». «Lillemor» har også vært et vanlig kallenavn på minste jentebarnet i familien Anonymkode: a744c...761 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Skrevet 14. januar Mannen kaller meg konemor 😉 Anonymkode: c6c55...7b1 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #7 Skrevet 14. januar Det var jo også noe å henge seg opp i. Anonymkode: e1233...b73 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #8 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det stemme at det er en godt voksen kvinne? Nordlendinger kan også gjøre det. I afrikanske kulturer er det også vanlig å «dele på titler». «Lillemor» har også vært et vanlig kallenavn på minste jentebarnet i familien Anonymkode: a744c...761 35+ Hvorfor sier hun her da; det er tekoppen til ho mor? Eller skjerfet til ho mor? Anonymkode: 320b4...eba
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var jo også noe å henge seg opp i. Anonymkode: e1233...b73 Det er rart å si for oss fra østlandet. Anonymkode: 320b4...eba 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #10 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er rart å si for oss fra østlandet. Anonymkode: 320b4...eba Det vil jeg ikke si. Anonymkode: 01feb...663 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #11 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er rart å si for oss fra østlandet. Anonymkode: 320b4...eba Men hun er åpenbare ikke fra Østlandet så hvorfor spiller det en rolle for deg? Kan ikke skjønne at det er sååå plagsomt for deg at du må på KG å lage eget innlegg om det. Anonymkode: e1233...b73 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #12 Skrevet 14. januar Aldri hørt trøndere si det der og jeg er trønder nordlendinger derimot… kan hu ha foreldre som er lenger nordfra? Er uansett jævlig rart ta å kommenter det du og le litt Anonymkode: 991d8...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #13 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mannen kaller meg konemor 😉 Anonymkode: c6c55...7b1 Huff. Verre får det ikke blitt😅 Kone er noe av det verste man kan bli kalt og så slenger han på mor i tillegg😅 Her må mannen kalle meg dama/samboeren selv om vi er gift. Anonymkode: 18f70...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #14 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 35+ Hvorfor sier hun her da; det er tekoppen til ho mor? Eller skjerfet til ho mor? Anonymkode: 320b4...eba Hun bare tuller? Prøver å spøke litt? Anonymkode: 1c17c...f66 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #15 Skrevet 14. januar Haha! Du vet om en trønder som kaller seg «mor», og tror derfor at dette gjelder trøndere generelt?😂 Hvor generaliserende og lite opplyst er det mulig å være? Jeg har selv bodd i Trondheim tidligere, i ca. 10 år, og har aldri hørt noen omtale seg som «mor». Og uansett hva folk kaller seg selv, trenger ikke du å kalle dem ved kallenavn, så hvorfor gidde å bry seg? Anonymkode: 98871...30d 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar #16 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hun er åpenbare ikke fra Østlandet så hvorfor spiller det en rolle for deg? Kan ikke skjønne at det er sååå plagsomt for deg at du må på KG å lage eget innlegg om det. Anonymkode: e1233...b73 Hun er innflytter til Oslo. Jeg lagde en tråd, fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor trøndere sier det. Anonymkode: 320b4...eba
AnonymBruker Skrevet 14. januar #17 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Haha! Du vet om en trønder som kaller seg «mor», og tror derfor at dette gjelder trøndere generelt?😂 Hvor generaliserende og lite opplyst er det mulig å være? Jeg har selv bodd i Trondheim tidligere, i ca. 10 år, og har aldri hørt noen omtale seg som «mor». Og uansett hva folk kaller seg selv, trenger ikke du å kalle dem ved kallenavn, så hvorfor gidde å bry seg? Anonymkode: 98871...30d Trøndere på hele Instagram og Facebook skriver det også. Hvorfor latterliggjør du meg? Anonymkode: 320b4...eba
AnonymBruker Skrevet 14. januar #18 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er rart å si for oss fra østlandet. Anonymkode: 320b4...eba Nei, det er ikke det. Det som er rart er at noen er så lite eksponert for andre dialekter at de tror det er et uvanlig fenomen.. Dette er veldig vanlig og brukes av mange, også andre kulturer. Anonymkode: a0217...436 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #19 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trøndere på hele Instagram og Facebook skriver det også. Hvorfor latterliggjør du meg? Anonymkode: 320b4...eba Det var måten du ordla deg på i hi. Du latterliggjør dem ved å si "det er verken morsomt eller søtt" eller hva du nå skrev i ditt innlegg. Altså du starter med å disse noen og lurer på hvorfor svarene du får ikke oser av respekt..? Anonymkode: a0217...436 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar #20 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Huff. Verre får det ikke blitt😅 Kone er noe av det verste man kan bli kalt og så slenger han på mor i tillegg😅 Her må mannen kalle meg dama/samboeren selv om vi er gift. Anonymkode: 18f70...7b8 Jeg syns det er koselig jeg. Dama/samboeren var vi ferdig med når vi giftet oss. Anonymkode: c6c55...7b1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå