AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Vi er to likestilte ledeer. Jeg er mest opptatt av at vi skal finne løsninger vi begge skal kunne leve med. Men jeg føler min medleder vil ha alle ting på sin måte. Føler også hun ser ned på meg og at jeg ikke er bra nok. Om jeg kommer med et forslag er det aldri bra nok eller hun må ha det på sin måte. Jeg har jobba lengst og hun kom inn i høst. og skjønner hun vil gjøre det til sitt. noe jeg også har latt henne gjøre. Om hun ikke får det som hun vil så skylder hun på at det er dårlige rutiner og dårlig organisert. Første uka hun jobba brukte hun til og rydde og sette opp kroker i gangen i stede for og bli kjent med barna og oss voksne. Jeg føler det er blitt en skjev maktfordeling og at hun ser på meg som "vanskelig". Vi jobber i barnehage og jeg er vandt til og planlegge ut i fra barna og barnegruppen. Hun har forandra arbeidstider og flere rutiner siden hun kom. hun ønsker samling før vi går ut og det har vi prøvd, men flere dager blir det ikke samling. Dvs vi skal rydde og ha samling rundt kl 0900, mange av barna ha da ikke kommet og kun to av personalet har kommet. Og vi skal også gå tidlig ut i følge henne. jeg ønsker samling etter vi har vært ute, som en rolig og samlende start på måltidet. hun ser på samling som navneopprop og ikke noe mer. jeg synes samling er viktig både for fellesskap, språk og skape ro . jeg ønsker er faglig samtale, noe hun ikke er så interessert i. Vi har en data på avdelingen, den har hun tatt som sin hjemmepc uten og spørre meg om det er greit. Jeg var syk i dag og ga beskjed(14.20) at jeg fortsatt ikke var frisk. hun mente at jeg burde gi beskjed om det før kl.13.00, noe som kan være vanskelig ikke alltid man vet om man er frisk nok da. Vi har hatt en regel på jobb at vi gir beskjed før 15.00, Det virker som hun er ute etter og finne feil ved meg. Min arbeidslyst og selvtillit har minka. jeg har prøvd og ta det opp med henne, men virker ikke som om hun bryr seg. Hun er mer opptatt av og følge oppsatt program, enn barna. Dette har jeg snakka med henne om og sagt at jeg synes det er viktig og se an barnegruppen og jobbe ut i fra de. I går foreslo en assistent at vi heller kunne gå ut siden snøen endelig hadde kommet, og det ikke var så kaldt, men det var hun ikke enig i. Jeg synes vi kommuniserer dårlig og føler meg lite respektert som leder og til slutt går dette ut i fra barna. Jeg er redd at jeg blir sett som som vanskelig om jeg går til styrer fordi hun kan snakke for seg. hjelp hva gjør jeg. Sorry ble langt Anonymkode: 19f9e...7a1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Her hadde jeg faktisk involvert styrer. Men jeg ville lagt fokuset over på hvordan det påvirker barnegruppa (og de andre ansatte), og faglig begrunnet hvorfor mye av slik hun driver på ikke fungerer. Anonymkode: d8247...474 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her hadde jeg faktisk involvert styrer. Men jeg ville lagt fokuset over på hvordan det påvirker barnegruppa (og de andre ansatte), og faglig begrunnet hvorfor mye av slik hun driver på ikke fungerer. Anonymkode: d8247...474 Ts her ja er sikkert lurt . Anonymkode: 19f9e...7a1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Du må hevde deg selv. Tør å smelle i bordet på tomannshånd og si at sånn løser vi det her. Anonymkode: 656c2...b37
FrstadM1961 Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Hvis dere ikke klarer å få det til å fungere så har dere vel ikke noe annet valg enn å ta det med styrer? Dere kan uansett ikke fortsette på samme måte forutsatt at det er som du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden FrstadM1961 skrev (2 minutter siden): Hvis dere ikke klarer å få det til å fungere så har dere vel ikke noe annet valg enn å ta det med styrer? Dere kan uansett ikke fortsette på samme måte forutsatt at det er som du beskriver. Har vært borti lignende situasjon. Styrer var medalliert med den nye. Det var derfor hun skulle ha henne på min avdeling, for å temme/ straffe meg. Hun var spesialbestilt. Til slutt sprakk hun og slutta. Men det trenger ikke være tilfelle her.. Anonymkode: 90ea0...c03
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå