Gå til innhold

P-piller for perimenopause

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd p-piller for å hjelpe på  symptomer ift perimenopause? (og/eller PMS)

Er 36år. 

Anonymkode: aefba...98c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd det mot pms (PMDD). Opplevde at jeg unnslapp den mørkeste delen av depresjonen som kom hver måned, men ble til gjengjeld jevnt over litt nedstemt hele tiden. Når jeg ikke går på p-piller har er jeg glad og positiv utenom uken(e) med pms. Mistet også all sexlyst på p-pillen.

Det som hjalp meg mot PMDD (iallfall mot de psykiske symptomene) var ketaminbehandling. Det som hjelper meg med plager relatert til begynnende overgangsalder er hormonterapi, altså bioidentisk østrogen og testosteron.

K41 

Anonymkode: daeb2...df8

Skrevet

Det anbefales bioidentisk hormon for periomenopausen, og dette er ikke i piller. 

Anonymkode: ebf64...16a

Skrevet

Prøvd en del forskjellige. Den eneste som har fungert på meg er Dorvelis.

Anonymkode: 495a9...303

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har prøvd det mot pms (PMDD). Opplevde at jeg unnslapp den mørkeste delen av depresjonen som kom hver måned, men ble til gjengjeld jevnt over litt nedstemt hele tiden. Når jeg ikke går på p-piller har er jeg glad og positiv utenom uken(e) med pms. Mistet også all sexlyst på p-pillen.

Det som hjalp meg mot PMDD (iallfall mot de psykiske symptomene) var ketaminbehandling. Det som hjelper meg med plager relatert til begynnende overgangsalder er hormonterapi, altså bioidentisk østrogen og testosteron.

K41 

Anonymkode: daeb2...df8

Angående ketaminbehandling, kan jeg spørre hvilke kriterier de hadde da de vurderte hvorvidt du kunne få denne behandlingen? Altså, etter det jeg har lest må man ha prøvd mye diverse antidepressiva over tid før ketamin. Er dette din erfaring? Takk for svar!

Anonymkode: 66784...716

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Noen som har prøvd p-piller for å hjelpe på  symptomer ift perimenopause? (og/eller PMS)

Er 36år. 

Anonymkode: aefba...98c

Fastlegen ga meg p-piller for å hjelpe mot plager med perimenopause. Det hjalp absolutt ingen ting og jeg fikk i tillegg bivirkninger av p-pillene. Nå har jeg vært hos gynekolog som har gitt meg hormonplaster. Og så er jeg tilbake på minipiller som prevensjon.

Anonymkode: 2250a...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...