AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:15 #1 Skrevet onsdag kl. 13:15 Regner med at når vi legger tallene inn i denne tabellen at den ikke har trukket fra trekk til pensjon? Så da stemmer den summen ikke egentlig? https://trekktabell.formueinntekt.skatt.skatteetaten.no Anonymkode: 3b067...0c5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:24 #2 Skrevet onsdag kl. 13:24 Dersom du trekkes i lønn for pensjon så må du legge inn summen som er etter dette trekket. Men det er vel ikke vanlig å trekkes i lønn for pensjon? Dette skal jo være i tillegg til mndslønnen slik som feriepenger. Man betaler i alle fall ikke skatt av pensjonen som arbeidsgiver sparer, før den utbetales ved pensjonsalder. Anonymkode: 0eeb1...163
Grønnsaksvaffel Skrevet onsdag kl. 13:24 #3 Skrevet onsdag kl. 13:24 Det kommer jo an på hvilket tall du legger inn. Jeg ser på min lønnsslipp hva som er grunnlag for skattetrekk og legger inn det beløpet. Grunnlag for skattetrekk er ikke nødvendigvis det samme som lønna.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:25 #4 Skrevet onsdag kl. 13:25 Jeg skjønner nok ikke spørsmålet, men - tabell er valgt ut fra h ilke fradrag (rentwutgifter etc) du har. Trekk til pensjon er ikke et slikt fradrag. - skattetrekk finnes ved å sjekke for brutto månedsinntekt (fastlønn). Annen inntekt og tillegg bruker prosenttrekk. Anonymkode: d1521...733
Me0987 Skrevet onsdag kl. 13:26 #5 Skrevet onsdag kl. 13:26 Det er enklere å få svar hvis du spør mer presist. Hvilket "trekk til pensjon" er det du tenker på? Er du statsansatt og betaler 2% av lønn til Statens pensjonskasse?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:27 #6 Skrevet onsdag kl. 13:27 Me0987 skrev (Akkurat nå): Det er enklere å få svar hvis du spør mer presist. Hvilket "trekk til pensjon" er det du tenker på? Er du statsansatt og betaler 2% av lønn til Statens pensjonskasse? Ja. Ts. Anonymkode: 3b067...0c5
Me0987 Skrevet onsdag kl. 13:29 #7 Skrevet onsdag kl. 13:29 Da fremkommer vel lønnen etter pensjonstrekk på lønnsslippen din, og du kan ta utgangspunktet i den summen når du skal sjekke skattetrekket?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:38 #8 Skrevet onsdag kl. 16:38 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner nok ikke spørsmålet, men - tabell er valgt ut fra h ilke fradrag (rentwutgifter etc) du har. Trekk til pensjon er ikke et slikt fradrag. - skattetrekk finnes ved å sjekke for brutto månedsinntekt (fastlønn). Annen inntekt og tillegg bruker prosenttrekk. Anonymkode: d1521...733 Jo - pensjonstrekk er ett fradrag på lik linje som renter Anonymkode: 0faac...e10 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå