Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du trekkes i lønn for pensjon så må du legge inn summen som er etter dette trekket. Men det er vel ikke vanlig å trekkes i lønn for pensjon? Dette skal jo være i tillegg til mndslønnen slik som feriepenger. Man betaler i alle fall ikke skatt av pensjonen som arbeidsgiver sparer, før den utbetales ved pensjonsalder.

Anonymkode: 0eeb1...163

Skrevet

Det kommer jo an på hvilket tall du legger inn.

Jeg ser på min lønnsslipp hva som er grunnlag for skattetrekk og legger inn det beløpet.

Grunnlag for skattetrekk er ikke nødvendigvis det samme som lønna.

Skrevet

Jeg skjønner nok ikke spørsmålet, men

- tabell er valgt ut fra h ilke fradrag (rentwutgifter etc) du har. Trekk til pensjon er ikke et slikt fradrag.

- skattetrekk finnes ved å sjekke for brutto månedsinntekt (fastlønn). Annen inntekt og tillegg bruker prosenttrekk.

Anonymkode: d1521...733

Skrevet

Det er enklere å få svar hvis du spør mer presist. Hvilket "trekk til pensjon" er det du tenker på? Er du statsansatt og betaler 2% av lønn til Statens pensjonskasse?

Skrevet
Me0987 skrev (Akkurat nå):

Det er enklere å få svar hvis du spør mer presist. Hvilket "trekk til pensjon" er det du tenker på? Er du statsansatt og betaler 2% av lønn til Statens pensjonskasse?

Ja. Ts.

Anonymkode: 3b067...0c5

Skrevet

Da fremkommer vel lønnen etter pensjonstrekk på lønnsslippen din, og du kan ta utgangspunktet i den summen når du skal sjekke skattetrekket?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner nok ikke spørsmålet, men

- tabell er valgt ut fra h ilke fradrag (rentwutgifter etc) du har. Trekk til pensjon er ikke et slikt fradrag.

- skattetrekk finnes ved å sjekke for brutto månedsinntekt (fastlønn). Annen inntekt og tillegg bruker prosenttrekk.

Anonymkode: d1521...733

Jo - pensjonstrekk er ett fradrag på lik linje som renter

Anonymkode: 0faac...e10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...