AnonymBruker Skrevet 14. januar #1 Skrevet 14. januar Hallo, jeg skal snart igangsettes med ballong på nye SuS. Gruer meg og har googlet meg halvt i hjel. Har en tidligere fødsel som endre med katastrofesnitt etter to dager med rier, og denne ungen har ikke snudd seg enda. Skal forsøke vending, men jeg er redd for at det ikke går. 1. Hvordan påvirker evt setefødel å bli igangsatt på termindato? 2. Er det vondt å få ballongen satt inn? 3. Er det en verre/bedre fødsel enn om vannet går naturlig? 4. Må man bli på sykehuset til fødselen er ferdig? Jeg bor ca 20 min unna med bil og har mann som kjører meg. 5. Hvordan er tiden etter fødsel på SuS? Både etter vaginal og ks Anonymkode: 0aa04...5cf
AnonymBruker Skrevet 14. januar #2 Skrevet 14. januar 2. Nei, som en vanlig gyn undersøkelse 3. blitt satt i gang 3 ganger, alle gangene har de tatt vannet. jeg har fått stormrier etterpå, la derfor inn epiduralen i forkant denne gangen og skrudde den på når behovet meldte seg. 4. jeg har ikke fått dratt hjem der jeg har født Anonymkode: 772c2...f62 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Skrevet 14. januar Kan bare svare på et par av spørsmålene. Ballong gjør ikke vondt, men individuelt fra kvinne til kvinne det der. Ikke vondt for meg, men kanskje vondt for deg. Blir du igangsatt med ballong og pille må du bli. Bare ballong kan du reise hjem. Merket ingen forskjell fra å "ta vannet" på sykehuset enn at vannet går hjemme. Men klart, naturlig er biologisk best. Har selv blitt igangsatt 4 av 6 ganger. Litt starthjelp med tredjemann da jeg kom inn med rier som egentlig ikke hadde særlig effekt. De tok bare vannet, fikk storm rier fra de tok vannet til han var ute. Det var ille! Ellers blitt igangsatt både med ballong og pille samtidig, vannet gikk før ballongen ramlet ut. Hadde smått roer fra ballongen og pille et par timer. Men ikke særlig vondere enn naturlige rier. Gikk greit fort etter vannet gikk. Fødselen etter var like fin, der tok de bare vannet. Ingen storm rier. Mer "naturlig" lang latens fase så gikk fire timer før aktiv fødsel, og fire timer aktiv fødsel. Siste og sjette barn ble født spontant og vannet gikk hjemme på kvelden, riene startet et par timer etterpå. Igjen, lang latens fase og modning. Ikke aktiv fødsel før de siste 20 minuttene fra sola til sykehuset. Rakk knapt nok senga før han var ute. Drømme fødsel egentlig! Hadde veldig overkommelige smerter. Trengte ikke smertelindring annet enn lystgass for å slappe av litt i kroppen. Ikke pga smertene😂. Mannen min spurte hvorfor jeg aldri kan gi beskjeder om at ting er igang. For jeg har poker fjes og viser ikke smerte. Vel, hadde jo ikke sånn veldig vondt. Strever mer med mens smerter enn rier 😂! Han sa det samme med igangsetting ene også 😂... Sa aldri noe før hodene var mellom beina og jordmor måtte gå av meg klær i full fart 😂 Anonymkode: db6b6...24d 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #4 Skrevet 14. januar 1. Kjenner bare en med igangsatt setefødsel, endte i keisersnitt. Var bare 1,5 år siden forrige ks så kanskje medvirkende til at det ble besluttet keisersnitt. 2. Ubehagelig, men ikke vondt. Smerte er individuelt, noen synes det er pyton. 3. Har bare hatt ballongfødsler så ikke noe å sammenligne med, men det var helt greie ukompliserte fødsler. 4. Siden det er igangsatt setefødsel regnes kanskje som risikofødsel og du må bli? Jeg kunne ha dratt hjem med min yngste, men valgte å bli. Anonymkode: 92231...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #5 Skrevet 14. januar Ballongen gjorde ikke vondt , men jeg ble kvalm. Fikk en tablett kvalmestillende, det virket. Dro hjem, og så tilbake etter at ballongen falt ut. Ble så på sykehuset til jeg hadde født. Fin fødsel😊 Fantastisk opphold på barselhotellet etterpå! På nye sus er det ikke barselhotell, men det er jo de samme folkene som jobber der, og de var gull😊 Anonymkode: 73c84...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Skrevet 14. januar Tusen takk for svar alle sammen! Hvordan fungerer det mat der? Både underveis i fødsel om det skulle ta lang tid, og på barsel. Anonymkode: 0aa04...5cf
AnonymBruker Skrevet 15. januar #7 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tusen takk for svar alle sammen! Hvordan fungerer det mat der? Både underveis i fødsel om det skulle ta lang tid, og på barsel. Anonymkode: 0aa04...5cf Hehe.... På fødeavdelingen er det ikke så mye å gå annet enn ei skeva eller lefse 😂😂.. men var heldig sånn delvis sist fødsel og denne gangen, da fikk vi litt mat fra barsel. Men fødte sendt sist. Veldig sent. Og nå fikk vi toast, og kaffe begge to. Vanligvis før ikke partner noe. Men var heldig å fødte nesten midt i vaktskifte og fikk jordmor jeg hadde på alle mine ultralyder hele svangerskapet. Hun er fantastisk !!! Hun har en sånn god og ekte kjærlighet ovenfor pasientene sine, men er absolutt den mest arrogante også ♥️😂. Derfor jeg likte henne så godt. Og var heldig sist fødsel. Vi fikk samme jordmor som var med oss da vi mistet barnet vårt året før. Hun var også fantastisk på sin måte. Men hun vi hadde nå var eldre generasjonen, og pasientens ve og vel betydde så mye. Men ellers må du kjøpe mat nede i narvesen eller morgenrød. Det er Tønsberg sykehus bedre med alle pasientene sine. Der får du bedre mat enten føda eller andre plasser på sykehuset 🥰! Så anbefaler deg fsktkdk å bruke Wolt eller Foodora. De leverer til sus 🤣! Anonymkode: db6b6...24d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå