AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Ei venninne fortalte nettopp at hun hadde fått beskjed av en far i klassen om at varmmaten hennes er urettferdig. Selv var jeg en naturlig gammeldags matpakkemor, men det ikke i mine tanker å reagere dersom noen hadde med matrester og slikt som kunne være varmt. Hvor vanlig er det med varmmat på skolen i disse dager? Hva gjør dere? Er varmmat urettferdig, slik at man bør tenke at alle i en klasse skal ha med brødskiver? Eller er det noe som rett og slett alle bør velge. Jeg heller nok personlig mot det siste. Hva gjør du? Anonymkode: 80b2f...8ce
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Høres ut som en oppskrift på matforgiftning å ha med varm lunsj Anonymkode: 2b839...b00 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Høres ut som en oppskrift på matforgiftning å ha med varm lunsj Anonymkode: 2b839...b00 Ok: Så min venninne bør høre på far og ta med matpakker fra nå av? Jeg formidler gjerne dette altså Anonymkode: 80b2f...8ce
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Høres ut som en oppskrift på matforgiftning å ha med varm lunsj Anonymkode: 2b839...b00 Det kommer an på hva det er. Og om det kan være kaldt til det skal spises. Anonymkode: 78d20...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer an på hva det er. Og om det kan være kaldt til det skal spises. Anonymkode: 78d20...3f0 Hun mat mattermos vet jeg. Anonymkode: 80b2f...8ce
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Jeg syns at venninnen din skal gjøre det som passer deres familie. Om andre barn syns det er "urettferdig" får deres foreldre se om de kan endre på sine vaner, eller bare lære barna sine at slik er verden, ikke alt er rettferdig. Dette er jo veldig nyttig lærdom for barn. Nå er mine barn barnehagebarn, men jeg kommer til å ville bestemme selv hvilken mat mine barn skal få med seg på skolen. Jeg mener det beste hadde vært varmmat til alle skole- og barnehagebarn da... Anonymkode: 27ea1...92e 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Min 7 åring ønsker seg middagsrester i matpakken. For det er det andre i klassen som har. Min får ikke det fordi det enten ikke passer som matpakke mat, eller fordi vi faktisk ikke har rester og sende med. tenker at det får være opp til hver enkelt hva de lager/sender med i matpakken Anonymkode: dc9e1...071
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Min hadde stort sett med termos med varm mat. Det viktigste er vel at barna spiser, om det er varm eller kald mat kan da ikke spille noen rolle. Anonymkode: 8dea8...a9d 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Barna har med middagsrester en gang i blant. 7. klassingen har stort sett med seg grove pannekaker med syltetøy. Eller nudler og varmt vann i termos. Ikke mitt førstevalg, men når ungene er så store som det kan man være glad bare de spiser. Å krangle om hva ungene har i matpakka er så I-landsproblem at det er helt utrolig. Da jeg jobbet som lærerassistent hadde ungene alt mulig rart i matpakkene. Fra kald happymeal til full tapasmiddag. Jeg hadde ikke noe inntrykk av at ungene brydde seg nevneverdig om hva de andre hadde med seg. Anonymkode: 512f2...1f5
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden Jeg har litt vanskelig for å tro på voksne mennesker som bruker ord som urettferdig om noe slikt. Hadde humret mildt av guttebabyen og gjort som jeg pleier. Selvfølgelig skal det ikke være brødskivetvang noe sted, ei heller på skolen. Anonymkode: d2fd6...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Beklager, livet er urettferdig - hadde jeg da svart. Om barna ikke engang skal tåle at andre har "bedre" matpakker enn dem.. da tenker jeg man lager barn som kommer til å få det fryktelig tøft fremover. Anonymkode: 1905c...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Livet er grådig urettferdig, jo fortere man innser det, jo lettere går livet. Anonymkode: e211c...ac1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok: Så min venninne bør høre på far og ta med matpakker fra nå av? Jeg formidler gjerne dette altså Anonymkode: 80b2f...8ce Hvorfor i alle dager skal du blande deg og formidle noe som helst i denne situasjonen her? Anonymkode: 52ade...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som en oppskrift på matforgiftning å ha med varm lunsj Anonymkode: 2b839...b00 Jaha? For du har aldri med deg f.eks. kakao på termos? Unger spiser lunsj i 11-12 tiden på skolen. Dvs at maten ligger i mattermos rundt 3-4 timer. Dersom det utvikler seg så mye bakterier iløpet av så kort tid, så hadde flere vært rammet av matforgiftning enn det som statistisk er vanlig i dag. Temperaturen holdes godt oppe i slike termoser så risiko for utvikling av farlig bakterievekst er jo minimal med mindre man lager mat av fordervet kjøtt da… Anonymkode: 44ffe...ede
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden Selv har jeg med varmmat på jobb. Bruker mattermos. Barnet liker ofte andre ting. Går i rundstykker/baguette med masse godt inni og frukt, bær og yoghurt. Eller evt innbakt pølse og hjemmelaget pizza med frukt og grønt til. Eller kylling og pasta salat. Hva noen andre foreldre mener om midt barns matpakke er for meg rivende likegyldig. Daglig brødskiver ser jeg ingen matglede i. Jeg spiser det ikke selv så hvorfor skal jeg pakke det til matpakke. Anonymkode: b8175...ab7
Pentagon Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden Vi sender med masse forskjellig, noen ganger taco lefser, andre ganger brødskiver, noen ganger pita med litt forskjellig, andre ganger nudler og varmt vann.. Vi tar jo det vi har hjemme, og det vi har kapasitet til å lage.. Jeg vet en klassekamerat av vår sønn har sagt «åh du er så heldig som får taco i matpakka!» fordi han sa det selv hjemme, og ville ta med ekstra til det barnet. Kan godt hende hun som sa det nevnte det hjemme, men de foreldrene har selvfølgelig ikke sagt noe til oss om å slutte med det.. Det hadde jo vært helt absurd..
Million Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden Noen få misunnelige rakkere skal da ikke få bestemme hva alle andre skal spise? Hvor jævlig mye skal man la unger i dag bestemme og få viljen sin i, egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden Da lærer barnet til denne faren at livet er ikke rettferdig så enkelt er det 👍 Anonymkode: efd8c...667
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå