AnonymBruker Skrevet 14. januar #1 Skrevet 14. januar Jeg skulle kjøpe stretchlaken i str. 150×200. Gikk innom kid og plukket med meg riktig str. og gikk mot kassa. Syntes 300 kroner var en litt stiv pris for ett laken og kom på at Jysk var like i nærheten. La tilbake lakenet, dro på Jysk og fant laken til 100 kroner 🤩 Føler jeg sparte 200 kroner 😅 Det var min dagens (eller, gårsdagens) gode deal 🤗 Har du gjort en god deal idag? Anonymkode: 8f86f...5b1 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #2 Skrevet 14. januar Jeg har satt opp handleliste basert på ukens tilbudsavviser. Og det er trippel-trumf i dag. Bruker i tillegg trumf-pay og morrow. Og handler bulk av ikke-datovarer som er på tilbud. Så det blir mye penger spart. Men akkurat når det gjelder laken betaler jeg gjerne for kvalitet - holder meg til Geismars, så blri 1-2000 selv på januarsalg. Men de holder i årevis. Anonymkode: a8f08...90c 1
Million Skrevet 14. januar #3 Skrevet 14. januar (endret) Det er vel kvaliteten som avgjør prisen på mange varer, så det er ikke sikkert du gjorde en særlig god "deal" på laken likevel. Alle mine laken fra Ikea har takket for seg, blitt slappe, hullete og mistet fasongen. Så de går i søpla, en etter en. Men billige? Ja, det er de. Jeg tviler på at Jysk laken kvalitet er noe å skryte av. Siste kjøpet jeg gjorde hvor jeg sparte litt penger, var at jeg fikk opp en liste med mange av mine mest kjøpte varer på Oda.no, der det sto kampanje eller noe og 10% rabatt på alle. Siden alle var varer jeg bruker jevnlig og støtt og stadig, kjøpte jeg alle og sparte ti prosent på de. Det var i går. Endret 14. januar av Million 1
newman01 Skrevet 14. januar #4 Skrevet 14. januar Jeg liker ikke stretchlaken, så det ville vært bortkastet hundrelapp å kjøpe noe slikt. Men jeg ser de har tilbud på favoritten, konvoluttlaken i egyptisk bomull, på Glassoginteriør.no. 270kr spart der https://www.glassoginterior.no/products/halvor-bakke-konvoluttlaken-egyptisk-bomull-hvitt-180x200cm 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #5 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har satt opp handleliste basert på ukens tilbudsavviser. Og det er trippel-trumf i dag. Bruker i tillegg trumf-pay og morrow. Og handler bulk av ikke-datovarer som er på tilbud. Så det blir mye penger spart. Men akkurat når det gjelder laken betaler jeg gjerne for kvalitet - holder meg til Geismars, så blri 1-2000 selv på januarsalg. Men de holder i årevis. Anonymkode: a8f08...90c Det er i morgen det er trippel trumf Anonymkode: 4eb9f...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har satt opp handleliste basert på ukens tilbudsavviser. Og det er trippel-trumf i dag. Bruker i tillegg trumf-pay og morrow. Og handler bulk av ikke-datovarer som er på tilbud. Så det blir mye penger spart. Men akkurat når det gjelder laken betaler jeg gjerne for kvalitet - holder meg til Geismars, så blri 1-2000 selv på januarsalg. Men de holder i årevis. Anonymkode: a8f08...90c Trippeltrumf er i morgen 😊 Anonymkode: 4e9b1...e47
AnonymBruker Skrevet 14. januar #7 Skrevet 14. januar Jeg skulle fylle bensin. Var på nippet til å fylle for kr 18,10 per liter her på min lokale stasjon utenfor Stavanger. Men så hørte jeg rykter om bensin til 17,90 i Trondheim, så da kjørte jeg dit og fylte. Penger spart! Anonymkode: 2cd9e...0a0 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #8 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skulle fylle bensin. Var på nippet til å fylle for kr 18,10 per liter her på min lokale stasjon utenfor Stavanger. Men så hørte jeg rykter om bensin til 17,90 i Trondheim, så da kjørte jeg dit og fylte. Penger spart! Anonymkode: 2cd9e...0a0 🤣 Anonymkode: 7cb73...028 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Skrevet 14. januar Million skrev (4 timer siden): Det er vel kvaliteten som avgjør prisen på mange varer, så det er ikke sikkert du gjorde en særlig god "deal" på laken likevel. Alle mine laken fra Ikea har takket for seg, blitt slappe, hullete og mistet fasongen. Så de går i søpla, en etter en. Men billige? Ja, det er de. Jeg tviler på at Jysk laken kvalitet er noe å skryte av. Siste kjøpet jeg gjorde hvor jeg sparte litt penger, var at jeg fikk opp en liste med mange av mine mest kjøpte varer på Oda.no, der det sto kampanje eller noe og 10% rabatt på alle. Siden alle var varer jeg bruker jevnlig og støtt og stadig, kjøpte jeg alle og sparte ti prosent på de. Det var i går. Enig, men jeg kjøpåer de dyreste laknene på Ikea og de varer og varer år etter år. Ikke noe jeg trenger å kjøpe ofte, så kjøper alltid god kvalitet, så er det ikke hullete etter 5 vask liksom. Hadde ikke kjøpt laken oå jysk for 100 kr. Dessuten ofte polyester i de, og da blir jeg sykt klam og svett, det er bare ekkelt. Men der er jo alle ulike forsåvidt. For min del er vel de nyeste "kuppene" på finn.no. Kjøper alltid pent brukt, bruker pent, selger igjen. Solgte barnas pent brukte skisko for k 1000,-, de var kjøpt for en 400-500 kr pr par. Brukskost kr 0,- Og slik fortsetter jeg. Hittil aldri betalt for skisko eller ski/staver til barna. Kjøper pent brukt, selger videre til samme pris vanligvis. Samme med mye annet utstyr, ytterklær osv. Dages viktigste kupp: ingenting. Jeg handler minst mulig. Kjøper solide ting av forventet god kvalitet med plan om at de skal vare så lenge som mulig. Minst mulig shopping. Så null kupp i dag = ingen penger brukt. De renter seg på kontoen og voksner i fondene i stedet. Tenker man må passe seg for for mange gode kupp, har sett hvordan det går med folkene som handler lastebillass med kupp på Ullared, de virker ikke steinrike egentlig. Så å shoppe har for meg aldri virket som veien til god økonomi. Blir litt som å ha fokus på mat når man slanker seg. Det man burde gjøre er antagelig å slutte å spise hele tiden... Har kjempegod økonomi, handler minst mulig og har tingene lengst mulig. Mao, ingen stretchlaken fra Jysk hos oss. Men ikea sine dyreste laken varer, varer og varer. Sikkert snart 10 år (da vi flyttet inn) flere av de også. Fortsatt mer enn fine nok. Høy trådtetthet er jo nøkkelen. Og ren bomull. Anonymkode: 207eb...1da
AnonymBruker Skrevet 14. januar #10 Skrevet 14. januar Ikea lakener har jeg hatt i snart 20 år. Vaskes og tørketromles minst 1 gang i uka. Har ikke prøvd dyrere sengetøy, men nekter å tro at det gjør noen særlig forskjell Anonymkode: 54691...60e
AnonymBruker Skrevet 14. januar #11 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er i morgen det er trippel trumf Anonymkode: 4eb9f...dc6 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trippeltrumf er i morgen 😊 Anonymkode: 4e9b1...e47 Jeg blandet ordene da jeg klipte og limte litt i innlegget mitt. Handlelisten ble skrevet i dag. Handleturen er i morgen. 😅 Anonymkode: a8f08...90c
AnonymBruker Skrevet 14. januar #12 Skrevet 14. januar Kjøpte nytt tastatur og sparte over 1000 kroner ved å være villig til å vente 6-8 uker på det. Anonymkode: 5dd1f...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #13 Skrevet 14. januar Prøvde noen sko jeg ville ha i en butikk, kostet 2000,-. Søkte på nett, og fant samme skoen til 1000,- i en ren nettbutikk. Så da tuslet jeg ut av butikken mens jeg la inn bestilling og sparte 1000,- på det. Anonymkode: 7e3bd...67f 1
Sniff76 Skrevet 14. januar #14 Skrevet 14. januar (endret) Du kan være heldig med kjøpet, men også uheldig. Jeg kjøpte flere laken til ca 100 kr på Jysk i fjor, og alle ble ekstremt nuppete, tynnslitte og stygge etter bare noen få uker. Bytter sengetøy stort sett annenhver uke, vasker på 60 grader og tørker i trommel. Som det stod på vaskelappene. Ekstremt dårlig kvalitet. Kan hende de tar inn ulike partier/produsenter og du og andre er heldigere enn meg. Endret 14. januar av Sniff76 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #15 Skrevet 15. januar Sengetøy er ikke noe jeg gidder å være gnien på… Min mor og jeg kjøpte en haug med «kjøkkenrutete» sengetøy til hytta på 90-tallet for 100 kr stykket og mente vi gjorde et kupp. Det var ikke før jeg arvet hytta i 2015 at jeg endelig hadde makt til å bli kvitt faenskapet. Billig og stygt var det, men det var jo ikke utslitt, derfor måtte vi holde ut med det i 20 år. (Sengetøyet fikk nytt liv som filler, for de som synes historier om folk som kaster ting før de er utslitt er fryktelig trist) Anonymkode: 012db...fe7
Rødvinsfilosofen Skrevet 15. januar #16 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sengetøy er ikke noe jeg gidder å være gnien på… Min mor og jeg kjøpte en haug med «kjøkkenrutete» sengetøy til hytta på 90-tallet for 100 kr stykket og mente vi gjorde et kupp. Det var ikke før jeg arvet hytta i 2015 at jeg endelig hadde makt til å bli kvitt faenskapet. Billig og stygt var det, men det var jo ikke utslitt, derfor måtte vi holde ut med det i 20 år. (Sengetøyet fikk nytt liv som filler, for de som synes historier om folk som kaster ting før de er utslitt er fryktelig trist) Anonymkode: 012db...fe7 Den gangen ting varte 🤭 I dag revner mange av sengetøya etter vask nummer én. Og Kid/Princess vil ikke godta reklamasjoner uten kvittering…på gaver… 🎻 🥹
AnonymBruker Skrevet 15. januar #17 Skrevet 15. januar Million skrev (På 14.1.2026 den 7.29): Det er vel kvaliteten som avgjør prisen på mange varer, så det er ikke sikkert du gjorde en særlig god "deal" på laken likevel. Alle mine laken fra Ikea har takket for seg, blitt slappe, hullete og mistet fasongen. Så de går i søpla, en etter en. Men billige? Ja, det er de. Jeg tviler på at Jysk laken kvalitet er noe å skryte av. Siste kjøpet jeg gjorde hvor jeg sparte litt penger, var at jeg fikk opp en liste med mange av mine mest kjøpte varer på Oda.no, der det sto kampanje eller noe og 10% rabatt på alle. Siden alle var varer jeg bruker jevnlig og støtt og stadig, kjøpte jeg alle og sparte ti prosent på de. Det var i går. Det motsatte her. Jeg kjøpte dyrt laken som bare holdt i et halvt år. Det er ikke sånn at pris bestandig sier noe som helst om kvaliteten om du ikke visste det. Jeg har kjøpt mye som har ligget lavt i pris i forhold til andre butikker som holder bedre kvalitet. Det er ingen automatikk i at et produkt som koster mer penger holder lengre. Kvalitet kommer an på hvordan varen er laget, ikke prisen. Og prisen sier ikke alltid hvilken kvalitet det er. Anonymkode: 733fa...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #18 Skrevet 15. januar Rødvinsfilosofen skrev (5 timer siden): Den gangen ting varte 🤭 I dag revner mange av sengetøya etter vask nummer én. Og Kid/Princess vil ikke godta reklamasjoner uten kvittering…på gaver… 🎻 🥹 Sengetøyet var fra KID, og det var ikke spesielt god kvalitet, men det lå på hytta og ble brukt noen få ganger i året…😉. Har ikke vaskemaskin og tørketrommel på hytta (uten strøm og vann) så slitasjen er minimal. Å, det blå rutemønsteret… Jeg har fortsatt mareritt om det!😂. I dag kjøper jeg kun nøytrale farger, og kun god kvalitet. Anonymkode: 012db...fe7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå