AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Av en eller annen grunn liker jeg ikke å oppsøke lege. Jeg har nå hatt svie og smerter i ca 20 dager rett etter mensen. Har alltid hatt litt store blødninger, og følte det var ekstra klamt og ekkelt denne gang. Har vært våken en stund i natt pga smerter. Det svir ekstra når jeg tisser. Jeg har lest at urinveisinfeksjon kan gå over av seg selv, og har passet på å få i meg ekstra væske. Har dere noen andre råd som kan hjelpe? Tror det kan være en urinveisinfeksjon? Må vel kanskje «kvinne» meg opp nok til å gå til legen. Det har blitt så smertefullt. Anonymkode: 6f902...4cc
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Av en eller annen grunn liker jeg ikke å oppsøke lege. Jeg har nå hatt svie og smerter i ca 20 dager rett etter mensen. Har alltid hatt litt store blødninger, og følte det var ekstra klamt og ekkelt denne gang. Har vært våken en stund i natt pga smerter. Det svir ekstra når jeg tisser. Jeg har lest at urinveisinfeksjon kan gå over av seg selv, og har passet på å få i meg ekstra væske. Har dere noen andre råd som kan hjelpe? Tror det kan være en urinveisinfeksjon? Må vel kanskje «kvinne» meg opp nok til å gå til legen. Det har blitt så smertefullt. Anonymkode: 6f902...4cc Når kroppen ikke reparerer seg selv, må du gå til legen. Dessverre. Det er det eneste rådet. Anonymkode: 466de...4a1 2
Million Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Det høres ut som det er første gang du har urinveisinfeksjon, så da bør du nok gå til lege og få tatt en urinprøve og få det fastslått. Men sånn til senere (man kan risikere å få det flere ganger når man først får dette) så finnes det hjelp å få på nettet også. Nettlegevakten gir resept online på antibiotika som brukes til urinveisinfeksjoner, og du betaler vanlig egenandel som for en time hos legen, men du slipper å gå til legen. For å få resepten må du først svare på noen spørsmål, og så går det noen få minutter før e-resepten er skrevet ut og du kan hente medisinen på ditt apotek. Jeg husker ikke helt sikkert nå, men jeg tror kanskje de spør om du har hatt UVI før og at det er et "krav" for å få resepten på nett, for da "kjenner man lusa på gangen". 2
Million Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden (endret) Og jeg glemte å si... du bør ikke somle lenger nå. Gå til legen med en gang de åpner i dag. Hvorfor? Fordi etter tre uker er det lite sannynlig at din UVI er av de som "går over av seg selv". Du vet kanskje ikke at i verste fall kan noe som starter som en "uskyldig" urinveisinfeksjon etter hvert forplante seg opp til nyrene og gi nyreinfeksjon, som i sin tur kan rett og slett være dødelig? Uten fungerende nyrer overlever vi ikke. Jeg var som deg en gang for mange år siden, ville bare "se det an" og ikke gå til legen med UVI, tenkte den fikk bare gå over. Da jeg omsider kom meg til legen, fikk jeg kjeft for å ha ventet så lenge, det skal undersøkes og/eller behandles, og så fikk jeg den leksa i avsnittet jeg skrev ovenfor... Ikke meningen å høres ut som jeg kjefter på deg, det er ikke ment sånn 🙂men det er viktig å behandle det før det går for langt. Er den ikke gått over i løpet av få dager, bør man behandle den medisinsk. Endret 1 time siden av Million
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #5 Skrevet 54 minutter siden Ubehandlet UVI kan bli nyrebekkenbetennelse og skade nyrene men det kan også gå til sepsis. Kom deg til legen og slutt å leke helt. Anonymkode: 7235b...b1a
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #6 Skrevet 25 minutter siden Million skrev (56 minutter siden): Det høres ut som det er første gang du har urinveisinfeksjon, så da bør du nok gå til lege og få tatt en urinprøve og få det fastslått. Men sånn til senere (man kan risikere å få det flere ganger når man først får dette) så finnes det hjelp å få på nettet også. Nettlegevakten gir resept online på antibiotika som brukes til urinveisinfeksjoner, og du betaler vanlig egenandel som for en time hos legen, men du slipper å gå til legen. For å få resepten må du først svare på noen spørsmål, og så går det noen få minutter før e-resepten er skrevet ut og du kan hente medisinen på ditt apotek. Jeg husker ikke helt sikkert nå, men jeg tror kanskje de spør om du har hatt UVI før og at det er et "krav" for å få resepten på nett, for da "kjenner man lusa på gangen". Takk for godt råd og alle svar! Jeg skal sjekke ut «Nettlegevakten», men får komme meg til lege først. Ja, det er første gang jeg har hatt urinveisinfeksjon. Regner med at jeg har dette. Har flere av symptomene. Smertene har begynt å påvirke konsentrasjonen ved studier/forelesing. Jeg vet det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, men har bare tenkt at dette skjer nok ikke, og at smertene forsvinner av seg selv. Anonymkode: 6f902...4cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå