Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, kjære KG. 

Du (kvinne) har en god kompis, dere er 100 % platoniske og har alltid vært det. 

Kompisen får seg dame. Det blir raskt seriøst. Ønsker du å møte dama, eller vil du bare fortsette vennskapet med kompisen uten å møte henne? 

Jeg spør fordi jeg er den nye dama (ikke så ny lenger, halvannet år nå). Og selv om jeg ikke er sjalu på venninnen, begynner jeg å få en litt dårlig magefølelse fordi hun ikke vil møte meg. 

Jeg har sagt til kjæresten på at jeg ønsker å møte henne, flere ganger. Men de avtaler ofte å møtes når jeg ikke kan.

Hun har aldri invitert meg eller nevnt for han at hun vil møte meg. Kjæresten inviterte henne til en kveld oss tre, men da avlyste hun i siste liten. Neste gang inviterte hun han til seg, men ikke meg. 

Vi er alle rundt 40. De bor nær hverandre, jeg er stykke unna og siden jeg ikke har gjesterom, blir det rart å invitere henne til meg. 

Vet ikke helt hva jeg skal tenke om saken. Hvorfor vil man ikke møte dama til kompisen? 

Anonymkode: be75c...d45

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han må gjerne ha egne venner, det har jeg også. Ikke behov for å treffe disse andre vennene hans. Jeg stoler på kjæresten. 

Anonymkode: a64c4...9b3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig vil jeg møte kompiser sine damer. Kompisene mine i likhet med venninnene mine er opptatt at vi skal komme godt overens, det blir rart og aldri skulle være med/treffe venners partnere. 

Anonymkode: d24c1...cda

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville selvsagt møtt deg. Hadde vært veldig glad på kompisen min sine veier og nysgjerrig på deg. Og gledet meg til å møte deg. 

Alle kompiser jeg har hatt har jeg blitt god venn med dama. 

Anonymkode: 949ed...dea

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som venninne vil veldig gjerne møte damene til kompisene eller typene til venninnene. To ganger har jeg mislikt damene til kompiser. Men den ene kompisen viste deg seg at jeg var forelsket i men fortrengte det, og den dama fikk han dessverre barn med lenge etterpå. Den dama viste seg å være en skikkelig dårlig person og nå som jeg og han er kjærester lager hun mye helvete. Men den andre dama til den andre kompisen har jeg aldri møtt igjen. Tror ikke hun vil møte noen av vennene til typen sin.

En tredje kamerat giftet seg før jeg fikk møtt henne . både jeg og henne ville møtes lenge før vi fikk det til. Jeg digget henne umiddelbart. 

Anonymkode: fb5d9...457

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Vet fortsatt ikke hvorfor, men denne dama inviterer gjerne folk av begge kjønn på fest hos seg uten at jeg får noen invitasjon. Hun takker også nei til å treffes ute, så jeg tenker jo mitt. Er man noens venn ønsker man jo gjerne at de skal finne kjærligheten. Gjør de ikke det er de enten dårlige venner eller interessert i noe mer, tenker jeg. 

Anonymkode: 36bf6...bfc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil møte kjærestens venner, uavhengig av kjønn, jeg trenger ikke å bli venn med dem selv, men det er hyggelig å ha et ansikt å forholde seg til når samboeren min snakker om dem. Så er det også fint å få en følelse av hva slags mennesker han omgir seg med. Ettersom dette er ei venninne så må jeg innrømme at jeg hadde blitt litt mistenksom dersom HUN ikke ville møte meg. Om man er gode venner med noen, så vil man som regel møte deres nye kjæreste, i hvert fall vil jeg det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 83e57...04f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker hun har en greie for han eller føler seg eiesyk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har aldri møttes? Det er veldig spesielt å fullstendig nekte å møte kjæresten til en god og langvarig venn. Å ikke ønske å henge sammen og bli venner-ok. Å derimot ikke ville hilse på deg eller se deg i det hele tatt er merkelig. Når en venn får kjæreste blir kjæresten en del av pakka.

Hva skjer om dere tilfeldigvis møtes i butikken? Ignorer hun deg og snakker med han?  Med mindre hun har en diagnose som innebærer sterk vegring mot å møte ukjente så tror jeg faktisk at jeg hadde revurdert forholdet. Det er helt unaturlig og merkelig. Er nok noe snusk her.

Anonymkode: 6a5bf...cc3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at vil de ikke møtes, så er det følelser der. 

Jeg har vært i forhold, hvor hverken kjæresten min, eller venninnen hans ville at vi skulle møtes. Og da kom det etterhvert fram at det var følelser der. Men hun var gift og hadde barn, så hun ville ikke gå.

Så har jeg møtt en god venninne av en kjæreste, og hvor vi ble gode venner og. Der var det ikke noe følelser. Og han var selvfølgelig alene med henne og.

Anonymkode: 94ecd...00e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier kjæresten til det da? Syntes ikke han at det er rart?

Anonymkode: a72b5...cff

• Nyttig 1
Skrevet

Her skulle kjæresten din satt foten ned og sagt ifra til denne venninnen. Vil hun ikke møte deg, så møter ikke han hun heller. Såklart man vil møte en god venn sine nye kjæreste.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...