AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Hvordan vil du si dette navnet? Anonymkode: dc7f0...c42
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar Vil si Katrine, og inni meg le litt av stavemåten. Anonymkode: 59a4a...974 21 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar Liker det, er mellomnavnet mitt faktisk ❤️ Katrine, altså, Anonymkode: ab295...94f
AnonymBruker Skrevet 13. januar #5 Skrevet 13. januar Ts her. Jobber sammen med en Chatrine. Hun sier Katrine. Men mange sliter, og humrer litt i skjul. Etter alle utalleregler blir det jo Sjatrine. Jeg kan jo ikke si at navnet mitt er Kari hvis det skrives Chari?? Anonymkode: dc7f0...c42 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Jobber sammen med en Chatrine. Hun sier Katrine. Men mange sliter, og humrer litt i skjul. Etter alle utalleregler blir det jo Sjatrine. Jeg kan jo ikke si at navnet mitt er Kari hvis det skrives Chari?? Anonymkode: dc7f0...c42 Veldig komisk stavemåte. Har hun selv sagt at det uttales Katrine/ Cathrine? Husk, det er ikke hun som fant på denne stavemåten, men foreldrene😅 Anonymkode: 77b22...006 7
Sniff76 Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar Uff, ja hvordan klarte de å skrive det på den måten.. 😅 Har også sett Philiph og Chanet (Jeanette). Samme gata. 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar #9 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Etter alle utalleregler blir det jo Sjatrine. Nei, nei, nei. Ch blir ofte uttalt som k. Christine, Christer, chaos (gammel stavemåte for kaos), Michael osv. Anonymkode: 9bb61...54a 2 3
Flintis Skrevet 13. januar #10 Skrevet 13. januar Navnet uttales som bæreren uttaler det. Så spør en hvordan det skrives etterpå. Hadde jeg sett det skrevet og skulle ropt opp navnet hadde det blitt Katrine. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #11 Skrevet 13. januar Jeg ville uttalt det akkurat som Katrine/Kathrine/Cathrine. Jeg forstår jo at Chatrine ikke er ment å være et annet navn enn de tre andre. Hvis noen sa «sjatrine» til en Chatrine ville jeg tenkt de gjorde seg til for å være morsomme, men i praksis endte opp med å gjøre litt narr. I motsatt fall ville de hatt enda dårligere språklig forståelse enn foreldrene til stakkars Chatrine. Språk er i praksis ikke så rigid at man aldri skal forsøke å være det spor pragmatisk og tenke selv. Jeg forstår at en som forteller om en god gryterett og uttaler den ene ingrediensen som «bønder» nok mener «bønner». Jeg kan flire litt inni meg, men jeg forstår og forholder meg deretter. Så tenker jeg også mitt om stavemåten, for all del. Anonymkode: a0471...712 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #12 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjatrine Anonymkode: 79db6...109 Christine, Christer og Christian- uttaler du de navnene med sj også??😆 Anonymkode: b2956...902 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #13 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvis noen sa «sjatrine» til en Chatrine ville jeg tenkt de gjorde seg til for å være morsomme, men i praksis endte opp med å gjøre litt narr. I motsatt fall ville de hatt enda dårligere språklig forståelse enn foreldrene til stakkars Chatrine. Språk er i praksis ikke så rigid at man aldri skal forsøke å være det spor pragmatisk og tenke selv. Jeg forstår at en som forteller om en god gryterett og uttaler den ene ingrediensen som «bønder» nok mener «bønner». Jeg kan flire litt inni meg, men jeg forstår og forholder meg deretter. Godt å lese at folk ennå har litt gode refleksjoner. Anonymkode: b2956...902 1
monican94 Skrevet 14. januar #14 Skrevet 14. januar Samme som Christian, Christoffer, Christine osv.. 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 14. januar #15 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vil du si dette navnet? Anonymkode: dc7f0...c42 Cha-Trine. «Den dyslektiske søsteren til Cathrine» 7
Rødvinsfilosofen Skrevet 14. januar #16 Skrevet 14. januar monican94 skrev (2 minutter siden): Samme som Christian, Christoffer, Christine osv.. Blir vel mer som Chi-stian, Chi-stoffer og Chi-stine 😅 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #17 Skrevet 14. januar Aldri sett den stavemåten før. Jeg hadde blitt usikker. Anonymkode: 63ead...e85
Sniff76 Skrevet 14. januar #18 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, nei, nei. Ch blir ofte uttalt som k. Christine, Christer, chaos (gammel stavemåte for kaos), Michael osv. Anonymkode: 9bb61...54a China, Cha-cha-cha? Det er forskjell på Chr, som "alltid" uttales som Kr, og ch+vokal. 13 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar #19 Skrevet 14. januar Tenker jo Sja-trine, men uttaler det jo slik hun som bærer navnet gjør det, og da blir det antagelig Katrine. Det er min tommelfingerregel når det gjelder navn som kan uttales på flere måter, å prøve å uttale slik personen selv gjør. Anonymkode: e5c22...7bd
AnonymBruker Skrevet 14. januar #20 Skrevet 14. januar Sniff76 skrev (2 timer siden): China, Cha-cha-cha? Det er forskjell på Chr, som "alltid" uttales som Kr, og ch+vokal. Jo da, jeg sa ikke at ch alltid uttales som k. Jeg rettet bare noen som sa at det alltid blir sj. Andre eksempler der ch blir k, også før vokal: charakter, orchester, chor, Aschehoug, Schou, Rachel, Joachim Anonymkode: 9bb61...54a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå