Puppegurigerd Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Jeg lurer på å studere mer... Er det noen her som har studert psykologi? Hvor mye obligatorisk undervisning er det? Jeg må i tilfelle studere ved siden av jobb og er avhengig av å kunne gjøre mest mulig på egen hånd... Jeg tenker primært på profesjonsstudiet, men master i org.psyk kan og være et alternativ. 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden profesjonsstudiet var i min tid fulltid. Masteren får du ikke autisasjon så den kommer nok mest av forskning eller interesse. Anonymkode: 8cc0b...b62 1
Puppegurigerd Skrevet 8 timer siden Forfatter #3 Skrevet 8 timer siden Jeg er klar over at jeg ikke blir psykolog med master. Jeg er legespesialist fra før og kan alltids bli psykiater, men jeg synes psykologi er spennende og kan være godt å ha i en ny stilling. Master har sikkert mindre obligatorisk? 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Puppegurigerd skrev (Akkurat nå): Jeg er klar over at jeg ikke blir psykolog med master. Jeg er legespesialist fra før og kan alltids bli psykiater, men jeg synes psykologi er spennende og kan være godt å ha i en ny stilling. Master har sikkert mindre obligatorisk? Det vet jeg ikke, ikke studert master. Anonymkode: 8cc0b...b62
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Som første skrev, profesjonsstudiet er et fulltidsstudie på seks år. Du vil ikke få autorisasjon med et masterstudie, så du kan ikke kalle deg for psykolog etter en slik master. Anonymkode: 162e7...9bc
Puppegurigerd Skrevet 7 timer siden Forfatter #6 Skrevet 7 timer siden Jeg trenger ikke å kunne kalle meg psykolog. Jeg ønsker mer formell utdannelse i psykologi, helst med en grad, og lurer på om dette er mulig uten å måtte være mye fysisk tilstede. 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Hvorfor ta ett seksårig profesjonsstudie på fulltid ved siden av jobb når du kan spesialisere deg som psykiater med lønn? Anonymkode: c3bc7...f19 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Hvorfor ikke bare ta en ny spesialisering, PuppeGuriGerd? Da slipper du å ta seks nye år + ny spesialisering. Anonymkode: 1cb75...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Merkelig å være lege og ha et profesjonsstudie selv, og så tro at man kan ta et annet profesjonsstudium på deltid ved siden av jobb. Det hele virker egentlig merkelig lite gjennomtenkt. Profesjonsstudiet, ev. org.psykologi, en grad.... men ikke psykiatri, for det er psykologi som interesserer deg... Hva har du egentlig tenkt å bruke dine eventuelle psykologistudier uten autorisasjon til? Det vil jo være helt avgjørende for hvilken vei du ev. skal gå. Anonymkode: 162e7...9bc 1
Puppegurigerd Skrevet 7 timer siden Forfatter #10 Skrevet 7 timer siden Spesialisering er en omstendelig prosess og krever også pendling/flytting. Jeg vil dessuten jobbe med barn/ungdom - og kan jo bli barne- og ungdomspsykiater, men jeg vil ikke jobbe 1 år på barneavdeling og det er et krav for spesialiseringen. Jeg lærer heller ikke det samme som psykiater som jeg gjør som psykolog og jeg vil lære mer om psykologi. Det er sikkert best for meg med bachelor og/eller master, men alt tar jo tid. Det kan også være nyttig i en lederstillling f.eks. Jeg har 90 stp psykologi fra før (lenge siden!) i tillegg til legestudiet og en master i ledelse, men jeg kommer ikke inn på master i psykologi uten bachelor-oppgaven tror jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå