Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er har norsk mann og jeg kommer fra Asiatisk land. Vi giftet oss 12 år siden og har 2 finne gutter. Vi jobber 100 prosent begge to men vi er ofte krangler som er små ting. For eks. husarbeid, barn, sex etc. Jeg er en person som er ryddethet hjemme og alle til barn. Når jeg spurte han im hjelp hjemme. Han klarer ikke si ja og han plutselig mak mot meg fordi det er ikke viktig han sa. Det er veldig frustrerende i hodet som er mor som robot har gjort alt ting. Ja han ordnet for barna. Han kjør i fotballtrening, kjøre bil når jeg er på jobb motsatt til han. Jeg har ikke bil. Så jeg tar bussen på jobben fordi når han hente meg og har kjørt meg på jobben da må jeg gi han tilbake for eksempler sex. Der vi begynner å krangler og vi har ikke snakket om 2 uker. Vi bor i nærheten av familie hans men jeg har ingen i nærheten. That pissing me off! Fordj han fortalte alt som sier hjemme til familien. Hvis de har plan og jeg allerede seint å vette det. Som jeg har ikke viktig person. Vi krangler om også på nettsider og han er singel der nå. Så jeg slette han der. Han alltid på nettsider. 

Vi har ikke enighet hele tiden. Han synes han er smart og jeg har ikke. Vi sender stig ord på sms. Så barna kan ikke se oss krangler i huset. Han truet meg mot barna mitt. Han kjøpte telefon og playstation til gutta som jeg ville ikke gi dem så tidlig som mulig. De begge har brukt mye tid på kjermen og vi krangler ofte også med det. Han synes det går greit og når jeg besøkt av foreldre hans. Det er enighet om det. Som jeg har ikke valg??? Jeg er veldig dumt å høre de er enig om det når jeg er ikke?? 

Når jeg blir stresset, jeg er sint og sur fordi det er vanskelig situasjon. Jeg ville ikke barna si jeg gråter og stresset men jeg sjeftet dem når de hører ikke. Derfor jeg har en episode på skolen hva som sier hjemme.  

Jeg vet ikke hva skal jeg gjøre. 

Har det noen kan gi meg god tips eller hva skal jeg gjøre. 

Tusentakk!

Anonymkode: 58181...b5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er har norsk mann og jeg kommer fra Asiatisk land. Vi giftet oss 12 år siden og har 2 finne gutter. Vi jobber 100 prosent begge to men vi er ofte krangler som er små ting. For eks. husarbeid, barn, sex etc. Jeg er en person som er ryddethet hjemme og alle til barn. Når jeg spurte han im hjelp hjemme. Han klarer ikke si ja og han plutselig mak mot meg fordi det er ikke viktig han sa. Det er veldig frustrerende i hodet som er mor som robot har gjort alt ting. Ja han ordnet for barna. Han kjør i fotballtrening, kjøre bil når jeg er på jobb motsatt til han. Jeg har ikke bil. Så jeg tar bussen på jobben fordi når han hente meg og har kjørt meg på jobben da må jeg gi han tilbake for eksempler sex. Der vi begynner å krangler og vi har ikke snakket om 2 uker. Vi bor i nærheten av familie hans men jeg har ingen i nærheten. That pissing me off! Fordj han fortalte alt som sier hjemme til familien. Hvis de har plan og jeg allerede seint å vette det. Som jeg har ikke viktig person. Vi krangler om også på nettsider og han er singel der nå. Så jeg slette han der. Han alltid på nettsider. 

Vi har ikke enighet hele tiden. Han synes han er smart og jeg har ikke. Vi sender stig ord på sms. Så barna kan ikke se oss krangler i huset. Han truet meg mot barna mitt. Han kjøpte telefon og playstation til gutta som jeg ville ikke gi dem så tidlig som mulig. De begge har brukt mye tid på kjermen og vi krangler ofte også med det. Han synes det går greit og når jeg besøkt av foreldre hans. Det er enighet om det. Som jeg har ikke valg??? Jeg er veldig dumt å høre de er enig om det når jeg er ikke?? 

Når jeg blir stresset, jeg er sint og sur fordi det er vanskelig situasjon. Jeg ville ikke barna si jeg gråter og stresset men jeg sjeftet dem når de hører ikke. Derfor jeg har en episode på skolen hva som sier hjemme.  

Jeg vet ikke hva skal jeg gjøre. 

Har det noen kan gi meg god tips eller hva skal jeg gjøre. 

Tusentakk!

Familievernkontoret(fvk), parterapi! ring å få time!

Anonymkode: 0b0c6...4ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært 2 års siden til familievernkontoret. Det hjelper ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke så bra ut.  
Har du prøvd å snakke med han på en rolig måte under fire øyne når ungene ikke er der? En samtale  du forteller om dine følelser og hvordan du opplever hverdagen med ham? 

Nå kjenner jeg ikke dere, men ut fra teksten din  bruker han hersketeknikker og tror han har en del makt over deg. 
Har du noen å henvende deg til som kan gi råd? f.eks arbeidslederen din? 

Anonymkode: dcf7a...f17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke til de andre hva er problema hjemme. Han har gjort det til familien hans. Han alltid gjøre, hvis de trenger hjelp han kommer med en gang. Jeg føler meg alene. Han har brukt alle til guttene og fortelle til dem hva som har problem hjemme. Han har som barnslig. Så guttene hater meg. 

Han er egoistisk person. Men han sier ikke det. Han truet meg hvergang vi krangler. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen jeg kan stole på å fortelle mitt problem hjemme. Jeg har ikke åpen person. 

Skrevet

Er det noe det har skjedd i den siste eller er dere forholdet alltid vært sånn?

Hvis han alltid vært sånn blir det ikke annerledes i framtiden og må du bestemmer for deg selv eller du vil forsetter sånn eller du tenker på  deg selv og barna deres og kanskje gå deres egen vei.

AnonymBruker
Skrevet

For en jævla dust! Virker som han utnytter deg. Du skal ikke finne deg i å bli behandlet sånn.
Har du ingen venninner du kan snakke med? Eller en kollega du stoler litt ekstra på? 

Anonymkode: 54457...9a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du en venninne eller noen gode kollegaer du kan stole på? Tror det er best å komme seg vekk fra han. 

Anonymkode: 0b0c6...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Dette er fryktelig dårlig norsk om du har bodd i Norge i 12 år. Har du tatt norskkurs?

Anonymkode: 53a4f...165

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er fryktelig dårlig norsk om du har bodd i Norge i 12 år. Har du tatt norskkurs?

Er vel heller du som har lesevansker. 

Anonymkode: 9e442...aa0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

som en som har "lært norsk" og "innvandret" regner jeg med du er norsk selv og på den måten totalt uviten om hvor komplisert det norske språket faktisk er. Kommentaren din er feilslått og nedbrytende og har ingen positiv verdi her. 

TS  -  gå tilbake til familievernskontoret, og gi det ett nytt forsøk, ikke bruk ord som jeg føler eller du må bidra men bruk ord som fordeling av oppgaver i hjemmet er begge foreldres ansvar på lik linje, hvordan ønsker du å bidra? 
Da er du konkret og åpen i spørsmålet og gir rådgiver mulighet til å steppe inn. 

Dersom det ikke fungerer vurder om det å separeres er en mulighet for deg, han kan ikke "ta barna" om han ikke klarer gi dem et godt hjem.. 

Anonymkode: e2813...33a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke til de andre hva er problema hjemme. Han har gjort det til familien hans. Han alltid gjøre, hvis de trenger hjelp han kommer med en gang. Jeg føler meg alene. Han har brukt alle til guttene og fortelle til dem hva som har problem hjemme. Han har som barnslig. Så guttene hater meg. 

Han er egoistisk person. Men han sier ikke det. Han truet meg hvergang vi krangler. 

Ja, du er alene og det vet han godt. Hvis guttene dine hater deg har mannen din gått alt for langt! Hvor gamle er barna? 
Dette er ikke greit og høres ut som psykisk vold. 
Nå aner ikke jeg hvordan du oppfører deg i denne relasjonen, men hvis det er han som står for mange av problemene må du gjøre noe i mens du orker, eller så mister du deg selv. 
Finn styrken for deg og barna dine.
Du må prate med noen (ikke fortell han det) som er profesjonelle og det finnes hjelpetelefoner du kan ringe anonymt.  Ring vold og overgrepstelefon :116 123,  og fortell om situasjonen din. 

Anonymkode: dcf7a...f17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...