Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nå er jeg så lei av å ta oppvasken for hånd, at jeg vurderer å kjøpe benkoppvaskmaskin. Er det noen som har erfaring med det? Jeg kan ingenting om dette, og vet ikke om jeg har opplegg(?) til det en gang. Noen som kan forklare det med teskje hva jeg skal se etter osv? Noen som har erfaring med denne for eksempel?

https://www.power.no/hvitevarer/oppvaskmaskin-og-tilbehoer/oppvaskmaskin/kulz-ktd47w-oppvaskmaskin/p-3603258/store/1690/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=1597376103&gbraid=0AAAAADbZ1Uqv8Yvj7_-KPtEbniDiEjeNX&gclid=CjwKCAiA95fLBhBPEiwATXUsxDZKDshEVQOiNT1Rt1G98gb7a5fwJIgYjGuT_pqWNzo8JBaSot7bnBoCrtoQAvD_BwE

Anonymkode: d3d31...943

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig må du koble på vannkrana. Upraktisk som f...

Slettes ikke så hendig som det virker.

Anonymkode: ca252...d44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mest sannsynlig må du koble på vannkrana. Upraktisk som f...

Slettes ikke så hendig som det virker.

Anonymkode: ca252...d44

Er det veldig styrete? Skjønner jeg ikke kan bruke vasken samtidig, men er det noe mer jeg ikke skjønner holdt jeg på å si?😂 Blir det styrete er det kanskje lettere å ta oppvask for hånd.

Skrevet

Bruker denne på hytte uten innlagt vann. Egen vanntank på den som man fyller opp. Helt genialt kan gjerne være litt småkøddent tregt å fylle men eg bruker en passelig dunk og en rimelig pumpe på batteri fra Biltema.

Beste investeringen på hytta eg har gjort i tilleg synes eg personlig den ser litt stilig ut og der med fargen, glass vinduet og lyset der, mens den vasker. Blir litt fascinert hver gang og glad når eg setter på noe oppvask.. 

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/logik-oppvaskmaskin-ldw2pb20n/175060

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
enda1anonymbruker skrev (2 minutter siden):

Bruker denne på hytte uten innlagt vann. Egen vanntank på den som man fyller opp. Helt genialt kan gjerne være litt småkøddent tregt å fylle men eg bruker en passelig dunk og en rimelig pumpe på batteri fra Biltema.

Beste investeringen på hytta eg har gjort i tilleg synes eg personlig den ser litt stilig ut og der med fargen, glass vinduet og lyset der, mens den vasker. Blir litt fascinert hver gang og glad når eg setter på noe oppvask.. 

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/logik-oppvaskmaskin-ldw2pb20n/175060

Takk for tips! Mulig det er bedre med en som har vanntank ja. Eneste er at den så litt vel liten ut i forhold til prisen😅 Men skal absolutt vurderes! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leide en leilighet uten oppvaskmaskin og jeg syntes det var himla greit :) Fikk jo ikke plass til all verdens, men den brukte heller ikke lange tiden så tok greit unna. Litt styrete å koble den på og av vannet, men enda mer styrete og vaske opp for hånd. Hadde lett kjøpt igjen om jeg skulle havne i en sånn situasjon :) 

Anonymkode: 28f17...7cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg leide en leilighet uten oppvaskmaskin og jeg syntes det var himla greit :) Fikk jo ikke plass til all verdens, men den brukte heller ikke lange tiden så tok greit unna. Litt styrete å koble den på og av vannet, men enda mer styrete og vaske opp for hånd. Hadde lett kjøpt igjen om jeg skulle havne i en sånn situasjon :) 

Koblet du den rett til kjøkkenkrana? Kan ikke se at jeg har noe å koble til under vasken iallfall.

Skrevet (endret)

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for tips! Mulig det er bedre med en som har vanntank ja. Eneste er at den så litt vel liten ut i forhold til prisen😅 Men skal absolutt vurderes! 

Tror ikke den har så mye dårligere plass en andre eg har sett, men selvfølgelig er en liten oppvaskmaskin må gjerne tenke litt på hva slags bestikk man bruker. Handlet min brukt for 2000kr av en student som flyttet og hadde brukt den eit år følg med på Finn. Dem virker populære så er du ikke fornøyd får du nok alltids solgt dem igjen for samme pris. Ellers ser eg Netonet har en som ligner litt " kopi" fra Andersson til en snillere pris.

Målte på tallerkene mine som akkurat går inn 26cm diameter. Kunne nok med fordel hatt litt mindre tallerken. Blir nå rent og pent uansett. Har hurtigprogram som funker bra på 1 time om man har behov for å vaske mer.

Rart det der har blitt så glad i den maskinen at eg blir rett og slett litt ekstatisk av å skrive om den:-) 

Endret av enda1anonymbruker
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du vaskemaskin? Jeg hadde benkoppvaskmaskin som student. Den sto oppå vaskemaskinen, med forgreiner på vannuttaket så jeg slapp av- og påkobling. Elsket den!

Anonymkode: 986d3...db5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vaskemaskin? Jeg hadde benkoppvaskmaskin som student. Den sto oppå vaskemaskinen, med forgreiner på vannuttaket så jeg slapp av- og påkobling. Elsket den!

Anonymkode: 986d3...db5

Ja har det, men ser for meg det er litt upraktisk å ha oppvaskmaskinen på badet(der vaskemaskinen står). Oppbevarer skittentøyskurva oppå vaskemaskinen også, da jeg har veldig lite bad. Men takk for tips :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har lignende på hytta. Har satt den inni i et underskap for å ikke bruke dyrebar benkeplass. Fikk en rørlegger til å montere den rett på vanninntak og avløp (som er i underskapet ved siden av), så den fungerer akkurat som en vanlig oppvaskmaskin.

Anonymkode: c06d5...a42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
enda1anonymbruker skrev (8 minutter siden):

Tror ikke den har så mye dårligere plass en andre eg har sett, men selvfølgelig er en liten oppvaskmaskin må gjerne tenke litt på hva slags bestikk man bruker. Handlet min brukt for 2000kr av en student som flyttet og hadde brukt den eit år følg med på Finn. Dem virker populære så er du ikke fornøyd får du nok alltids solgt dem igjen for samme pris. Ellers ser eg Netonet har en som ligner litt " kopi" fra Andersson til en snillere pris.

Målte på tallerkene mine som akkurat går inn 26cm diameter. Kunne nok med fordel hatt litt mindre tallerken. Blir nå rent og pent uansett. Har hurtigprogram som funker bra på 1 time om man har behov for å vaske mer.

Rart det der har blitt så glad i den maskinen at eg blir rett og slett litt ekstatisk av å skrive om den:-) 

Frister jo veldig! Ser faktisk litt gøy ut å ha en jeg kan se inn i også😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vurdert en sånn da jeg ikke har oppvaskmaskin 😅 men hører også gjerne erfaringer med å koble denne på vannkrana og om det er styrete 

Anonymkode: 94093...cea

AnonymBruker
Skrevet

Har en som er koblet på krana, men det er en slags overgang slik at jeg kan tappe vann samtidig. Slipper å skru av og på slangen mellom bruk. 

Anonymkode: 2cf5d...38e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Frister jo veldig! Ser faktisk litt gøy ut å ha en jeg kan se inn i også😂

Store barn små gleder. Det synes eg faktisk er styggartig fortsatt😂 blir like glad og fascinert av den maskina enda😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Koblet du den rett til kjøkkenkrana? Kan ikke se at jeg har noe å koble til under vasken iallfall.

Koblet den rett på vannkrana ja :) Hadde bad rett ved siden av så trengte jeg vann i perioden hvor den kjørte så hentet jeg bare der. Var veldig greit :)

Skrevet

Bestemor hadde en sånn. Fungerte supert, og var koblet på et eget vannuttak og avløp. Kunne bruke vasken som vanlig

Skrevet

Svigerforeldre mine hadde det i en del år. Var koblet på eget inntak under vasken og eget uttak til utslagsvannet. 0 problem å få fikset, rørlegger ordner det rimlig kjapt. Ble dermed koblet på lik måte som de store, bare at den stod på benken.

Ungdommen i huset har tenkt å kjøpe det til leiligheten siden det ikke er mulig å sette inn vanlig str der ho bor

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en slik, og måtte ha den plassert på badet. Det ble så mye styr at jeg like gjerne vasket opp for hånd. Vasketiden er for lang, i forhold til hvor mye tid det tar, og hvor lite du egentlig får plass til i den. 
Hvis du leier, og har plass på kjøkkenet og får koblet den rett på vann og avløp så kan det ha noe for seg. Om du eier, så hadde jeg for min del strukket meg veldig langt for å heller få presset inn en smal utgave av "vanlig oppvaskmaskin".

Det finnes jo også komfyrer med oppvaskmaskin under, som kobles på vann/avløp om plass er et problem. 

Anonymkode: 8d420...6d4

AnonymBruker
Skrevet

Eksen hadde en slik på hybelen. Forstod aldri helt poenget, man fikk jo knapt plass til mer enn fem fat og glass. Og det tok like lang tid som en vanlig oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 906f7...800

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...